printlogo


کد خبر: 222416تاریخ: 1399/5/7 00:00
اخبار

برنامه صدور روادید هیأت ایرانی در دستور کار سفارت سوییس
سفارت سوییس در تهران پروسه صدور روادید برای تیم ایرانی جودو جهت حضور در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش را آغاز کرد. به گزارش مهر، با شیوع ویروس کرونا و ورود موج دوم آن به قاره سبز که باعث تعطیلی سفارتخانه‌ها و صادر نشدن روادید شده بود، حضور هیأت اعزامی جودوی ایران برای شرکت در دادگاه حکمیت ورزش هم با مشکل مواجه شده بود، از همین رو فدراسیون جودو پس از هماهنگی با وزارت ورزش از وزارت امور خارجه درخواست کمک کرد. بر همین اساس با ورود وزارت امور خارجه به این جریان پروسه دریافت روادید از سوی سفارت سوییس در تهران وارد مرحله اجرایی شد. اعضای هیأت اعزامی ایران در انتظار اعلام وقت مصاحبه هستند تا با حضور در سفارت مدارک خود را ارائه دهند. این می‌تواند خبر خوبی برای جودوی ایران باشد تا تیم اعزامی ایران بتواند با سفر به لوزان و حضور در جلسه رسیدگی به پرونده جودوی ایران، از حقانیت ورزش کشور دفاع کند. این جلسه ۲۶ شهریورماه در لوزان سوییس برگزار خواهد شد و هیأت اعزامی ایران متشکل از میراسماعیلی، داورزنی، سجادی، زارعیان به همراه وکیل و دستیار در این جلسه شرکت خواهند داشت.
***
پرسپولیس تا ١۶ مرداد پول برانکو را ندهد، محروم می‌شود
وکیل سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید مدیران این باشگاه هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش را پرداخت نکردند تا پرونده تعلیق شود و کمیته انضباطی فیفا تصمیم‌گیرنده باشد. دارو بوشیچ، وکیل سرمربی کروات پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین پیشنهاد باشگاه پرسپولیس برای توافق بر سر پرونده برانکو ایوانکوویچ اظهار کرد: پیشنهاداتی از این باشگاه (پرسپولیس‌) دریافت کردیم اما قابل قبول نبود و ما آن را به باشگاه ابلاغ کردیم. وکیل برانکو در ادامه با اشاره به آخرین فرصت پرسپولیس برای پرداخت مطالبات موکلش گفت: اگر پرسپولیس قبل از ۶ آگوست (١۶ مرداد) نتواند پول را پرداخت کند، کمیته انضباطی فیفا رای به محرومیت می‌دهد. همه ما می‌دانیم آنچه در قانون انضباطی فیفا نوشته شده است، چیست و قاضی انضباطی فیفا مراحل را دنبال می‌کند؛ از مجازات سبک‌تر تا شدیدتر. این باشگاه برای محروم نشدن باید فقط به آنچه در قرارداد منعقد ‌شده احترام بگذارد. وی ادامه داد: ما از محرومیت‌های پیش رو آگاه هستیم و افسوس می‌خوریم که مدیریت باشگاه اجازه داد پرونده به این مرحله برسد.
***
اعلام پروتکل‌های بهداشتی لیگ قهرمانان آسیا
بخشی از پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و احتمال دارد این رقابت‌ها حتی با حضور تماشاگران برگزار شود. به گزارش مهر، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ از شهریورماه مجددا از سر گرفته می‌شود و ادامه این مسابقات به میزبانی کشور قطر به صورت متمرکز خواهد بود. با توجه به شیوع ویروس کرونا، کنفدراسیون فوتبال آسیا پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای را پیش‌بینی کرده است. روزنامه «الرایه» قطر در شماره روز دوشنبه خود اعلام کرد این پروتکل از زمان سفر تیم‌ها به کشوری که در آن مسابقات برگزار می‌شود (قطر) استارت می‌خورد و تا روز بازگشت تیم‌ها به کشورشان ادامه خواهد داشت. این پروتکل‌ها با توجه به تحولات ویروس کرونا به‌روز‌رسانی می‌شود. این روزنامه نوشت: «پروتکل بهداشتی آسیا موارد زیادی را شامل می‌شود که مهم‌ترین آنها لزوم استفاده از ماسک برای همه افراد و حتی تماشاگران در صورت گرفتن مجوز حضور در ورزشگاه‌هاست. قبل از هر مسابقه، دمای بدن تمام افراد بویژه کارگران و کارمندان استادیوم‌ها و مسؤولان گرفته می‌شود. AFC تصمیم به تغییر ورودی و خروجی‌های ورزشگاه به منظور کاهش تماس با سایر افراد حاضر در ورزشگاه گرفته است».


Page Generated in 0/0053 sec