printlogo


کد خبر: 222426تاریخ: 1399/5/7 00:00
اخبار

دادستان کل کشور:
۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی تصرف‌شده به بیت‌المال اعاده شد
دادستان کل کشور گفت: مجموعا ۱۳هزار و ۳۰۰ هکتار در حوزه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز به بیت‌المال اعاده شده و برای ۳۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از سواحل آزادسازی صورت گرفته است. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره پرونده‌های زمین‌خواری گفت: یک سرمایه ملی و بزرگ کشوری داریم که متعلق به همه مردم است و همه وظیفه داریم در صیانت از این سرمایه تلاش کنیم. در رابطه با این مسأله یکسری مسؤولیت‌ها متوجه دستگاه‌های مختلف است. متأسفانه بعضی به علت کوتاهی و قصوری که در ادای وظیفه دارند و گاهی هم به بهانه نداشتن امکانات لازم یا احیانا عدم وجود بسترهای لازم کوتاهی‌هایی می‌کنند که عده‌ای در این میان سوءاستفاده می‌کنند. دادستان کل کشور بیان داشت: در حاشیه تهران چند نقطه است که به‌شدت در سال‌های اخیر اراضی ملی آن مورد تجاوز قرار گرفته است که باید فکری اساسی برای جلوگیری از کار کرد. وی در ادامه تصریح کرد: انتظارمان از مسؤولان این است که کوتاهی نکنند و اجازه دهند در مراحل ابتدایی اجرایی جلوی تجاوزات و تعدیات گرفته شود. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: دستگاه قضایی متصدی اولیه صیانت از منابع ملی نیست اما چون شاهدیم کوتاهی‌هایی می‌شود، دستگاه قضایی ورود می‌کند. وی در ادامه به برخی آمارها در این حوزه در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مجموعا در سراسر کشور 12 هزار و یکصد و ۳۷ پرونده در دادسرا و ۱۸ هزار و ۴۸۵ فقره در دادگاه داشتیم.
***
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد  اعلام کرد
ایجاد ۲۰ هزار شغل در ۴ ماه برای مددجویان کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، به تشریح اقدامات این نهاد در ایجاد اشتغال مددجویان پرداخت.
به گزارش مهر، حجت‌الله عبدالملکی گفت: بیش از ۶۰ درصد برنامه‌های کمیته امداد در ارتباط با اشتغال در حوزه روستاییان است. در همین زمینه از سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها بویژه در روستاهای محروم ایجاد شده است، چرا‌ که بخش قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. وی همچنین به فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه 5 ساله ششم توسعه کل کشور، کمیته امداد ملزم به ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی در هر سال شده است و در ۵ سال باید ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که در 3 سال اول این برنامه ۴۹۳ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد فراهم شده است. همچنین در ۵ سال برنامه ششم بنا داریم ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم. در همین ارتباط و در صورتی که بانک‌های عامل همکاری داشته باشند ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد ایجاد خواهد شد. معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد افزود: در 4 ماهه گذشته از سال ۹۹، ۶۰ درصد از اعتبارات استانی ابلاغ شده است و در ۵ الی ۶ روز آینده 100 درصد از این اعتبارات از سوی شبکه بانکی ابلاغ شده و به‌سرعت در اختیار شعب قرار خواهد گرفت. همچنین بیش از ۷۰ هزار پرونده آماده دریافت تسهیلات شده‌اند و دوره آموزش‌های لازم را برای دریافت وام و اشتغال دیده‌اند. وی در ادامه تصریح کرد: در ۴ ماه گذشته حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد ایجاد شده است که البته شهریورماه این مسأله به اوج خود خواهد رسید و هر ماه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. عبدالملکی افزود: کل اعتبارات اشتغال کمیته امداد معادل نیم درصد اعتبارات شبکه بانکی کل کشور است که سال گذشته از ۴۳۰ هزار اشتغال خالص در کشور، ۱۵۸ هزار اشتغال خالص در کمیته امداد ایجاد شد و در واقع ۳۷ درصد از اشتغال کشور در کمیته امداد ایجاد شده است.
***
۷۰ هزار خودرو و موتوسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ هزار خودرو و موتوسیکلت متخلف در پارکینگ‌های شهر تهران توقیف هستند، بیان کرد: اقدامات چندجانبه برای ساماندهی موتوسیکلت‌ها در حال انجام است. سردار محمدحسین حمیدی خاطرنشان کرد: حدود 25 درصد خودروها و وسایل نقلیه کشور در تهران تردد دارند. به‌رغم کاهش تصادفات در تهران در سال‌های گذشته اما همچنان 600 نفر در شهر تهران سالانه جان خود را از دست داده و 21 هزار نفر نیز مجروح می‌شوند.
 وی با بیان اینکه 48 درصد حوادث در شهر تهران مربوط به موتوسیکلت‌سواران است، عنوان کرد: البته در برخی ساعات این رقم به 60 درصد می‌رسد. همچنین 36 درصد از تصادفات مربوط به عابران ‌پیاده است، البته قانون در برخی موارد برای عابرپیاده در صورت انجام خلاف مقررات، سهم تقصیر در نظر گرفته است.
***
معاون جمعیت هلال‌احمر خبر داد
کمبود اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای شارژ انبارهای امدادی هلال‌احمر
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هلال‌احمر برای شارژ انبارهای امدادی خود به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، تأکید کرد: بودجه سنواتی هلال‌احمر متناسب با شرح وظایف این نهاد نیست.
همایون یوسفی همچنین به مهم‌ترین چالش‌ها این جمعیت اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چالش‌ها هلال‌احمر این است که در قانون مدیریت بحران کشور، 3 وظیفه اصلی امداد و نجات، آموزش همگانی و جلب مشارکت‌های مردمی به این جمعیت سپرده شده است، در حالی که بودجه سنواتی جمعیت هلال‌احمر، متناسب با این شرح وظایف نیست.


Page Generated in 0/0056 sec