printlogo


کد خبر: 222436تاریخ: 1399/5/7 00:00
اخبار

دستور رئیس قوه‌قضائیه برای پیگیری تعرض تروریستی به هواپیمای ایرانی
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافری نقض فاحش حقوق بین‌الملل است و به هیچ‌وجه قابل گذشت نیست، گفت: دادستانی کل و معاونت بین‌الملل قوه‌قضائیه شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.
به گزارش «وطن امروز» به نقل از مرکز رسانه قوه ‌قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه‌قضائیه با اشاره به تهدید هواپیمای مسافری کشورمان در مسیر تهران- بیروت توسط جنگنده‌های آمریکایی اظهار داشت: شرارت آمریکایی‌ها یک روز تسلیح منافقین برای حمله به ایران اسلامی بود که با حضور هوشمندانه مردم و نیرو‌های مسلح ما در عملیات مرصاد به شکست و اضمحلال آنها منتهی شد و یک روز دیگر ترور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که موجب لعن و نفرین آمریکایی‌ها و انسجام ملی و وحدت نیرو‌های دلداده به انقلاب و امت اسلامی شد.
وی با بیان اینکه تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافری نقض فاحش حقوق بین‌الملل است و به هیچ‌وجه قابل گذشت نیست، گفت: دادستانی کل و معاونت بین‌الملل قوه‌قضائیه شکایات سرنشینان این هواپیما را مجدانه پیگیری کنند.
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر خود و همکارانش به لواسانات و دیدار با مردم این منطقه و برگزاری جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با حضور تعدادی از وزرا و مقامات دولتی اظهار داشت: در کشور مناطق خوش آب و هوا زیاد داریم که باید همه مردم از آن منتفع شوند اما لواسان به یک نماد تبدیل شده است.
آیت‌الله رئیسی به تصرفات اراضی ملی و تخلف در ساخت‌و‌ساز‌ها در منطقه لواسان اشاره کرد و با بیان اینکه بخش عمده تخلفات در مقابل دیدگان مسؤولان رخ می‌دهد، تصریح کرد: مسؤولان باید نسبت به جلوگیری از تخلف حساس باشند و اجازه ندهند یک اقدام خلاف از ابتدا شکل بگیرد که بعدا مجبور به برخورد با آن شوند.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
پاسخ آمریکا را به وقتش می‌دهیم
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران به وقت مقتضی پاسخ لازم به اقدام تروریستی آمریکا درباره هواپیما مسافری را خواهد داد.
به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر ظریف به مسکو اظهار کرد: آقای ظریف در جریان این سفر علاوه بر دیدار با آقای لاوروف، از طریق خط تلفنی امن یک ساعت با آقای پوتین درباره مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی و منطقه رایزنی کرد.
وی همچنین به سفر ظریف به عراق و سفر نخست‌وزیر این کشور همسایه به تهران در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: امیدوارم نتایج این سفرها خیر برای ۲ ملت ایران و عراق باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اخیر پمپئو در ارتباط با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تلاش‌های این کشور در این زمینه گفت: بر اساس رایزنی‌ها و تماس‌هایی که ما با دوستان‌مان داشتیم، بعید می‌دانم آمریکایی‌ها به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنند.
موسوی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه ما اجازه نمی‌دهیم ایران در نواحی مرزی سرزمین‌های اشغالی حضور پیدا کند، گفت: نتانیاهو مثل هوک حرف زیاد می‌زند. ما نه حضور نظامی در جایی داریم و نه قصد داریم به صورت دائمی حضور نظامی در جایی داشته باشیم.
***
روحانی: ۲۳ درخواست ملاقات از سوی آمریکا دریافت کردم
رئیس‌جمهور با اشاره به طرح درخواست‌های متعدد از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای ملاقات با مقامات ایرانی خاطرنشان کرد: طی ۲ سال و ۳ ماه گذشته که آمریکا از برجام خارج شده است، اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته‌ام.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور عصر دوشنبه در جمع مدیران صنایع پتروشیمی و فولاد کشور گفت: الان تقریبا ۲ سال و ۳ ماه است که آمریکا از برجام خارج شده و در شدیدترین فشارها هستیم؛ آنها فکر می‌کردند ما چند ماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم و مجبور می‌شویم با آنها تماس بگیریم. در این مدت اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته‌ام. در یک سفر نیویورک در سال ۹۶‌، 8 مرتبه از من تقاضای ملاقات شد. سال ۹۷ بیشتر از سال ۹۶ و سال گذشته تقریبا همه سران کشورهای غربی و اروپایی یکی‌یکی از ما خواستند با مقامات آمریکایی ملاقات کنیم.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما ابایی از مذاکره نداریم اما به دنبال نمایش نیستیم، بلکه به دنبال حل مسأله هستیم، گفت: امروز برخلاف همه مقررات بین‌المللی، تحریم بر ما تحمیل شده و باید این تحریم‌ها را بردارند. هر آنچه آنها می‌گویند بر مبنای این است که در ابتدا به کار خلافی که آغاز کرده‌اند، خاتمه دهند؛ این یک واقعیت است و پیش‌شرط نیست، چرا که آنها نه به دولت ایران، بلکه به ملت ایران فشار آوردند و تحریم‌های آنها تروریسم اقتصادی بوده و امروز در شرایط کرونا یک تروریسم درمانی است.


Page Generated in 0/0050 sec