printlogo


کد خبر: 222494تاریخ: 1399/5/9 00:00
سینما

پخش‌کننده جهانی «خورشید» تعیین شد
سلولویید دریمز به عنوان پخش‌کننده بین‌المللی فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی انتخاب شد. به گزارش «وطن امروز»، پس از آنکه فیلم مجید مجیدی با عنوان «خورشید» به فهرست رقابتی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ راه یافت، اعلام شد سلولویید دریمز پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم خواهد بود. این فیلم که قرار است برای نخستین‌بار در سطح جهان در جشنواره فیلم ونیز دیده شود، درباره یک پسر ۱۲ ساله به نام علی و 3 دوستش است. این ۳ با هم سخت کار می‌کنند تا بتوانند از خانواده‌های‌شان حمایت کنند و در عین حال با انجام کارهای کوچک به کارهای خلاف هم دست می‌زنند تا پول به دست بیاورند ولی علی باید به مدرسه خورشید برود که مخصوص بچه‌های خیابانی است تا بتواند به گنجینه‌ای دست یابد. جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر نخستین جشنواره مهم بین‌المللی است که قرار است در دوران ویروس کرونا به صورت فیزیکی برگزار شود. 
***
اکران آنلاین «هفت و نیم» به تعویق افتاد
اکران آنلاین فیلم سینمایی «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی به مدت یک هفته به تعویق افتاد. به گزارش «وطن امروز»، قرار بود فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی، از هشتم مرداد به صورت آنلاین اکران شود اما این اتفاق نیفتاد. طبق اعلام روابط عمومی این فیلم، «هفت و نیم» سه‌شنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۲۰:۰۰ از فیلیمو و نماوا نمایش داده خواهد شد. «هفت و نیم» محصول مشترک ایران و افغانستان است؛ این فیلم در فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان سال گذشته رونمایی شد و مورد استقبال منتقدان آسیایی قرار گرفت. فیلم ماجرای زندگی 7 دختر افغانی و ایرانی را در 7 اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند. نوید محمودی غزال طلایی هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی را برای فیلم «هفت و نیم» دریافت کرد. 
***
استقبال خارجی‌ها از بخش بین‌الملل ‌فیلم مقاومت
 ۱۲۶۰ اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، اروپا، آسیا و خاورمیانه و آفریقا متقاضی حضور در بخش‌های مختلف شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» هستند. به گزارش «وطن امروز»، بنا بر اعلام دبیرخانه بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» تاکنون از ۴۶۰ اثر از آسیا، ۲۸۰ اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، ۳۲۵ اثر از اروپا و ۹۰ اثر از آفریقا برای شرکت در بخش‌های مختلف این رویداد ثبت‌نام شده است. کشورهای هند با ۲۴۸ اثر، ترکیه با ۶۳ اثر، اسپانیا با ۳۰ اثر، برزیل با ۵۱ اثر و روسیه با ۲۹ اثر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. آثار رسیده به دبیرخانه به ترتیب در بخش‌های مسابقه اصلی، سیدالشهدای مقاومت، مدافعان سلامت و روایت قلم ثبت شده است.
***
خسرو سینایی به کرونا مبتلا شد
حبیب احمدزاده از ابتلای خسرو سینایی، کارگردان با‌سابقه سینمای ایران به کرونا خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، احمدزاده، نویسنده و مستندساز با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی از ابتلای خسرو سینایی، کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران به ویروس کرونا خبر داد. وی در این متن آورده است: «وی اکنون در بخش ویژه بیمارستان بستری است و تحت تنفس کمکی با دستگاه ونتیلاتور است». خسرو سینایی بیش از ۱۰ فیلم مستند و داستانی را در کارنامه خود دارد.

Page Generated in 0/0054 sec