printlogo


کد خبر: 222499تاریخ: 1399/5/9 00:00
اولین مستند نفتکش‌های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا بزودی از رسانه ملی پخش می‌شود
نفتکش‌ها روی میز تدوین

کارگردان مستند «شورش علیه سازندگی» از ساخت مستند بلند سینمایی با موضوع اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و ابعاد مختلف این اتفاق بزرگ خبر داد. 
به گزارش «وطن امروز»، مصطفی شوقی با اشاره به جدیدترین مستند خود اظهار داشت: در حال حاضر مراحل فیلمبرداری مستندی با موضوع اعزام 5 نفتکش ایرانی به ونزوئلا را به پایان رسانده‌ام و مشغول کار روی تدوین این مستند بلند سینمایی‌ هستم. 
وی افزود: در این فیلم تنها به اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و ابعاد آن اشاره نمی‌شود، بلکه به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی در عرصه بین‌المللی رخ داده است. اگر چه در میان سطور مختلف اخبار و هیاهوی به‌وجود آمده، ماجرای نفتکش‌ها تقلیل پیدا کرد به اینکه «ایران به ونزوئلا بنزین هدیه کرد» اما در واقع مستند «نفتکش‌ها» مستندی جست‌وجوگر است، به معنای اینکه اساسا ابعاد بین‌المللی که در سایه قرار دارد و یا هنوز بیرون نیامده و اتفاق‌هایی که حول این قصه رخ داده و تاکنون منتشر نشده، از جمله ماجرای اینکه پول این نفت چه شد یا با چه پروتکل‌هایی این نفتکش‌ها اعزام شدند نیز به ‌صورت کاملا دقیق و موشکافانه در این مستند مورد بررسی قرار گرفته است. 
شوقی خاطرنشان کرد: همچنین در ذیل پرداختن به موضوع نفتکش‌های ایرانی، فضای داخلی کشور ونزوئلا نیز مورد بررسی قرار گرفته و این سؤال مهم مطرح می‌شود که چرا کشوری که یکی از مهم‌ترین ذخایر نفتی دنیا را دارد با مشکل بنزین مواجه شده است؟
به گزارش تسنیم، این مستندساز به اشاره به اینکه در این مستند برای نخستین‌بار اسناد و تصاویری از پیام‌های تهدید‌آمیز آمریکایی‌ها نمایش داده خواهد شد، تأکید کرد: در این اثر در این باره صحبت می‌شود که اعزام نفتکش‌ها چه نقشی در قدرت بازدارندگی ایران دارد. به این معنا که پس از تهدید آمریکا به زدن نفتکش‌های ایرانی و پیام‌هایی که برای نخستین بار در این مستند رونمایی خواهد شد، به نظر می‌رسد مسأله ابعاد بین‌المللی‌ بیشتری دارد، از این منظر که ایران می‌تواند با 20 کشوری که در حال حاضر تحریم‌اند، به عنوان آغاز جنبشی ضدتحریم استفاده کند. 
شوقی در خاتمه اظهار داشت: ساخت این مستند بلافاصله پس از اعزام نخستین گروه نفتکش‌های ایرانی شروع و با افرادی که از نزدیک در جریان این ماجرا بودند صحبت شد. در این مستند تنها با کارشناسان ایرانی صحبت نمی‌شود، بلکه روایت این ماجرا را از زبان کارشناسانی از انگلستان، لبنان و سوریه نیز می‌شنویم که با پایان تدوین، بزودی از رسانه ملی پخش خواهد شد. 

Page Generated in 0/0063 sec