printlogo


کد خبر: 222508تاریخ: 1399/5/9 00:00
اخبار

زمان و مکان دیدارهای تیم ‌ملی در انتخابی جام‌‌جهانی قطر
تیم ملی فوتبال ایران باید به احتمال زیاد بدون حضور تماشاگران در انتخابی جام ‌جهانی به میدان برود. پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، برنامه بازی‌های معوقه مرحله دوم انتخابی جام ‌جهانی در قاره آسیا اعلام شد و تیم ‌ملی طبق پیش‌بینی‌ها در مهر و آبان سال جاری 4 دیدار سرنوشت‌ساز خود را برگزار می‌کند. بر این اساس، برنامه بازی‌های تیم‌ ملی فوتبال ایران در دور برگشت به این شرح اعلام شد:
ایران – هنگ‌کنگ (پنجشنبه ۱۷ مهر)
کامبوج - ایران (سه‌شنبه ۲۲ مهر)
ایران - بحرین (پنجشنبه ۲۲ آبان)
ایران - عراق (سه‌شنبه ۲۷ آبان)
در حالی که در دور رفت (قبل از شیوع کرونا) تیم‌ ملی فوتبال ایران در بازی برابر بحرین و عراق میهمان بود، اکنون در حالی از امتیاز میزبانی بهره‌مند است که باید در ورزشگاه خالی آزادی به میدان برود و این می‌تواند کار ملی‌پوشان را در دور برگشت رقابت‌ها سخت کند. تیم ملی در مهرماه 2 دیدار آسان خود را ابتدا برگزار خواهد کرد و در ادامه در آبان ماه در 2 دیدار حساس برابر بحرین و عراق قرار می‌گیرد و در صورتی که شرایط کنترل کرونا تا آن زمان بهبود نیابد، تیم ‌ملی باید در ورزشگاه خالی آزادی میزبان باشد. 
***
جزئیات پرونده بودیمیر در CAS
 باشگاه پرسپولیس با وجود اینکه در پرونده ماریو بودیمیر به CAS اعتراض کرده اما هزینه‌های لازم را پرداخت نکرده است. ماریو بودیمیر که در نیم‌فصل لیگ هجدهم به پرسپولیس پیوست، در پایان فصل به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از این باشگاه جدا شد و سپس با شکایت به فیفا، پرسپولیس را محکوم کرد تا ۴٧۵ هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود سالانه از سوی باشگاه به این بازیکن پرداخت شود. در همین رابطه باشگاه پرسپولیس پرونده را به دادگاه عالی ورزش برد تا به رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا اعتراض کند. از قرار معلوم در این پرونده زمان اعتراض به CAS، در همان ابتدا هر یک از 2 طرف باید ١٣ هزار فرانک بابت هزینه ابتدایی دادرسی می‌پرداختند و اگر خوانده استیناف (بودیمیر) سهم خود را ندهد، خواهان استیناف (پرسپولیس) باید پول را بدهد تا دادرسی شروع شود. در پرونده بودیمیر CAS در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده سهم ١٣هزار فرانکی از سوی بودیمیر پرداخت نشده و پرسپولیس‌ باید این مبلغ را بپردازد تا روند دادرسی آغاز شود. با این حال باشگاه پرسپولیس تا این لحظه فقط سهم ١٣هزار فرانکی خود را داده و سهم بودیمیر را نداده و اگر در چند روز آینده این اتفاق رخ ندهد، پرونده بودیمیر هم در CAS مانند پرونده برانکو تعلیق می‌شود که در این صورت کمیته اجرایی فیفا فرصت 2 هفته‌ای برای پرداخت مطالبات بودیمیر تعیین می‌کند. 
***
ورود وزارت ورزش به پرونده ‌طلب شرکت توسعه از فدراسیون‌ها
تعطیلی مجموعه‌های ورزشی و تاثیر منفی‌ای که بر شرایط مالی شرکت توسعه و اماکن ورزشی گذاشته، باعث شده وزارت ورزش پیگیر پرداخت بدهی فدراسیون‌ها به این شرکت شود. به گزارش مهر، طی ماه‌های گذشته لغو فعالیت‌های ورزشی و تعطیل بودن مجموعه‌های ورزشی کشور خسارت مالی قابل توجهی را متوجه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کرده است. این شرکت که به عنوان نهاد زیرمجموعه وزارت ورزش، مسؤولیت اماکن ورزشی مانند مجموعه‌های آزادی، انقلاب، کشوری، شیرودی و خیلی از ورزشگاه‌های دیگر استان‌ها را برعهده دارد، بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را از طریق این اماکن و اجاره‌بهای آنها تأمین می‌کند. قطع شدن این شیوه درآمدزایی اما این روزها مشکلات عدیده‌ای را برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایجاد کرده است. این در حالی است که وزارت ورزش هم نتوانسته کمک مالی مستقیمی به این شرکت داشته باشد. این وزارتخانه اما از فدراسیون‌های ورزشی خواسته بدهی‌های خود را با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی صاف کرده یا به حداقل برسانند تا این شرکت از این راه بخشی از کمبودهای مالی خود را جبران کند. وزارت ورزش این موضوع را در بودجه تخصیصی به فدراسیون‌ها لحاظ کرده تا آنها با مشکل کمی در پرداخت بدهی خود مواجه شوند. 

Page Generated in 0/0061 sec