printlogo


کد خبر: 222517تاریخ: 1399/5/9 00:00
اخبار

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا:
۲۰ درصد زوجین کشور نابارورند
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا از ارائه خدمات درمان ناباروری در روزهای کرونایی به زوجین نابارور خبر داد. به گزارش مهر، علی صادقی‌تبار در نشست خبری به هرم جمعیتی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه هرم جمعیتی کشور رو به پیری می‌رود و این نگرانی در بین دست‌اندرکاران امر وجود دارد، بنابراین باید به فکر افزایش جمعیت بود. وی با عنوان این مطلب که 20 درصد زوجین کشور نابارورند، افزود: مراکز درمان ناباروری در کشور می‌توانند به رفع خلل نقصان هرم جمعیتی کشور کمک کنند. صادقی‌تبار با تاکید بر نقش ارزنده مراکز درمان ناباروری در کمک به زوجین نابارور، گفت: این مراکز بویژه مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، می‌توانند گوشه‌ای از ضعف و خلل نقصان هرم جمعیتی کشور را اصلاح کنند. وی به ارائه خدمات درمان ناباروری در مرکز فوق‌تخصصی ابن‌سینا اشاره کرد و افزود: درمان سقط مکرر، درمان‌های جایگزین و روش‌های قانونی اهدا، تشخیص و درمان اندومتریوز و... از جمله خدماتی است که در این مرکز به زوجین ارائه می‌شود. صادقی‌تبار با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارائه خدمات به هموطنان در مرکز فوق‌تخصصی ابن‌سینا، تصریح کرد: با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تصمیم گرفته شد شیفت بعد از ظهر مرکز با همان خدمات نوبت صبح، در خدمت زوجین باشد تا نگران ازدحام در نوبت صبح کلینیک‌ها نباشند. وی همچنین از هدیه ویژه این مرکز در روزهای کرونایی به زوجین نابارور خبر داد و گفت: زوجین نابارور که سیکل درمان را در این مرکز آغاز کنند، یک دوره آزمایش کامل کرونا که معادل ۷۰۰ هزار تومان می‌شود، به طور رایگان انجام می‌دهند. صادقی‌تبار افزود: همچنین برای زوجین ناباروری که در نوبت عصر به این مرکز مراجعه می‌کنند و درمان «آی‌وی‌اف» انجام می‌دهند، ۵۰۰ هزار تومان تخفیف در نظر گرفته شده است. 
***
آمادگی کمیته امداد استان تهران برای دریافت نذور عید قربان
سرپرست معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از آمادگی این نهاد برای دریافت نذور مردم نوع‌دوست استان برای عید قربان خبر داد و به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت. به گزارش مهر، محمد دهرویه با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور ادای نذورات خیران برای عید قربان طبق سال‌های گذشته انجام نمی‌شود، گفت: سال‌های گذشته در ادارات کمیته امداد کار ذبح گوسفند با نظارت دامپزشک انجام و در نهایت گوشت‌ها در ادارات بسته‌بندی و تحویل خانواده‌های نیازمند می‌شد. وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور سازمان دامپزشکی روند سال‌های گذشته را ممنوع کرده است، ادامه داد: طبق مکاتباتی که انجام شده، مقرر شد خیران برای ذبح نذورات عید قربان خود به ۲۱ مرکز کشتارگاهی صنعتی اعلام شده در استان تهران مراجعه کنند. وی افزود: خیران می‌توانند برای قربانی مبالغ خود را به حساب‌های کمیته امداد واریز یا به کشتارگاه‌های اعلام شده مراجعه کنند. 
***
تکرار یک فاجعه زیر سایه اهمال و بی‌توجهی مسؤولان مربوط
غرق شدن نوجوان شفتی در کانال آب «چوبر»
سه‌شنبه گذشته چند نوجوان برای شنا و آب‌تنی به کانال آب واقع در دهستان چوبر از توابع شهرستان شفت در استان گیلان رفتند که متاسفانه یکی از آنها غرق شد و هنوز جسدش نیز پیدا نشده است. این اتفاق تازه‌ای نیست و هر ساله شاهد جان‌باختن تعدادی از اهالی منطقه یا مسافران در این کانال آب هستیم. سرچشمه کانال آب چوبر که جهت مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، رودخانه سفیدرود است که پس از طی ۱۷ کیلومتر به صورت زیرزمینی، وارد دهستان چوبر می‌شود که دیگر سرپوشیده نیست و نکته اینکه فاقد هرگونه حفاظ ایمنی است؛ آن ‌هم کانالی به عمق تقریبی ۴ متر و عرض ۷ تا ۸ متر.
انتظار اهالی منطقه از مسؤولان مربوط ایمن‌سازی این کانال بویژه در بخش‌هایی است که در دسترس است و افراد برای شنا به آن مراجعه می‌کنند تا به این ترتیب از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری شود. براحتی می‌توان با فنس‌کشی اطراف کانال، دسترسی به آن را محدود کرد. این خواسته اهالی چوبر در حالی است که مسؤولان و مدیران شهرستان شفت در نصب تابلو‌های «شنا ممنوع» هم کوتاهی می‌کنند و دهیاری دهستان چوبر را در حل این مشکل تنها گذاشته‌اند و تلاش‌های دهیاری به جهت کمبود امکانات و منابع در نبود همکاری دستگا‌ه‌ها و نهادهای ذی‌ربط به جایی نرسیده است. جا دارد مسؤولان مربوط توجه ویژه‌ای به این موضوع که خواسته اهالی منطقه است داشته باشند. 
***
مرزهای کشور هوشمند می‌شود
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: با توجه به تجربیات ارزنده سردار قاسم رضایی در دوران خدمت در مرزبانی، هوشمند‌سازی مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد و روند تجهیز الکترونیکی و اپتیکی مرزهای کشور در حال پیگیری است. سردار احمدعلی گودرزی در مراسم معارفه جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به اشراف اطلاعاتی در مرزها تأکید کرد و گفت: مرزبانان نیروی انتظامی در مرزهای کشور از آمادگی مطلوبی برخوردار هستند و این آمادگی نشان از توجه به امر آموزش اطلاعاتی دارد.

Page Generated in 0/0070 sec