printlogo


کد خبر: 222526تاریخ: 1399/5/9 00:00
اندیشکده صهیونیستی: ارتش اسرائیل در شرایطی است که اگر نیروهای حزب‌الله را هم در مقابل خود ببیند از شلیک مستقیم به آنها واهمه دارد
وحشت در تل‌آویو

گروه‌ بین‌الملل: هراس رژیم صهیونیستی از وعده جنبش مقاومت حزب‌الله برای گرفتن انتقام رزمنده شهید خود در جریان حمله هوایی به سوریه، باعث شده این رژیم نسبت به افزایش بیشتر نیروهای نظامی در مرز با لبنان اقدام کند. به نوشته روزنامه هاآرتص، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد جهت آماده شدن برای اقدام احتمالی مجدد حزب‌الله، مواضع نظامی خود در مرز با لبنان را تقویت کرده است. در همین رابطه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای که دیروز با سران این رژیم داشت تاکید کرد «پیش‌بینی می‌کنیم حزب‌الله بزودی پاسخ می‌دهد و به حادثه روز دوشنبه اکتفا نخواهد کرد؛ به همین دلیل وضعیت هشدار در جبهه شمالی برقرار است». به نوشته این روزنامه، کوخاوی ادعا کرد این رژیم هرکاری برای جلوگیری از وقوع جنگ انجام می‌دهد. در ادامه گزارش این روزنامه آمده است تل‌آویو در روزهای گذشته از طریق مقام‌ها و واسطه‌های بین‌المللی مجددا به حزب‌الله پیام داده که به دنبال آغاز جنگی جدید نیست. بعد از آن بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی حادثه امنیتی اخیر به شمال فلسطین اشغالی رفت و مانند گذشته برای حزب‌الله خط و نشان پوشالی کشید. دیروز همچنین سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل برای جبران رسوایی حادثه مضحک روز دوشنبه در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی طبق رویه معمول صهیونیست‌ها طی ادعاهایی حزب‌الله و دولت لبنان را تهدید کرد که همه این اظهارات شتاب‌زده و ضد و نقیض مسؤولان صهیونیست حاکی از دستپاچگی و حجم ترس روانی آنها از اتفاقات اخیر و واکنش حزب‌الله است. پایگاه اطلاع‌رسانی- تحلیلی نانتسوه‌نت هم در گزارش تحلیلی خود با اشاره به گاف بزرگ رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی نوشت: صرف‌نظر از شکل وقوع حوادث، پرسش موجود که ما را بشدت نگران کرده آن است که چرا ما اصلا وارد چنین وضعیتی شده‌ایم؟ به نوشته این پایگاه، امروز ارتش رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار گرفته است که حتی اگر نیروهای حزب‌الله را هم در مقابل خود ببیند از شلیک مستقیم به سوی‌شان واهمه دارد، زیرا نگران آن است که شرایط از آنچه هست دشوارتر شود. 
 
* سکوت ترسناک
با وجود گمانه‌زنی‌ها پیرامون زمان پاسخ حزب‌الله به حمله رژیم صهیونیستی، حزب‌الله جز بیانیه کوتاهی که روز دوشنبه منتشر کرد، هیچ واکنش دیگری به اخبار و گمانه‌ها نداشت. به نظر می‌رسد تحولات اخیر در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی حاکی از «راهبرد جدید حزب‌الله لبنان با عنوان خط‌مشی ابهام» است. عبدالباری العطوان، روزنامه‌نگار سرشناس عرب و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم با اشاره به بیانیه حزب‌الله نوشت: عدم اظهارنظر حزب‌الله درباره فعالیت‌های ویژه نظامی علیه دشمن صهیونیستی، نظامیان این رژیم اشغالگر را سردرگم کرده است. حزب‌الله با صدور اطلاعیه‌ای تمام مطالب ابراز ‌شده از سوی رژیم اسرائیل را درباره مقابله با گروهی که سعی داشت با نفوذ از مزارع اشغال شده «شبعا» عملیات چریکی انجام دهد تکذیب کرد اما در همان اطلاعیه تاکید کرد انتقام خون «علی کامل محسن» یکی از نیروهایش که در حمله تجاوزکارانه اسرائیل به حومه فرودگاه «دمشق» شهید شد، حتمی و در راه است. حال پرسش این است: اگر واقعا یکی از گروه‌های وابسته به حزب‌الله از سوی یگان‌های نظامی رژیم صهیونیستی ردیابی و شناسایی شده، پس چرا یگان‌های نظامی این رژیم افراد نفوذ کرده را هدف گلوله‌های خود قرار نداده‌اند و چرا گلوله‌باران مزارع شبعا از سوی اسرائیل به شکل «نمایشی» بوده و به استثنای یک خانه خالی از سکنه، هیچ‌گونه تلفات و خسارات انسانی و مالی به همراه نداشته است؟ عطوان افزود: پاسخ این سوال روشن است و نیازمند شرح و تفصیل نیست؛ رژیم اسرائیل سردرگم و مرعوب، خواهان نبرد با حزب‌الله آن هم در این زمان به خصوص نیست. 

Page Generated in 0/0117 sec