printlogo


کد خبر: 222549تاریخ: 1399/5/9 00:00
اخبار

باید مراقب بود با روابط ناسالم به اعتبار دستگاه قضا لطمه وارد نشود
رئیس قوه‌قضائیه گفت: دیوان عدالت اداری از افتخارات نظام اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب برای دفاع از حقوق مردم و شهروندان تشکیل شد تا اجازه ندهد هیچ کسی با هر جایگاهی حقوق عمومی را ضایع کند و همواره به دنبال حاکمیت قانون است. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز با حضور در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که با هدف ارزیابی فعالیت‌ها و آرای دیوان و استماع نظرات و دیدگاه‌های اعضای هیأت عمومی انجام شد، اظهار داشت: بعد از توحید، عدالت گسترده‌ترین مفهوم در دین مبین اسلام است که حکما آن را به ادای حق تعبیر کرده‌اند و در همه شئون زندگی ما ساری و جاری است. رئیس قوه‌قضائیه عدالت اداری را از مهم‌ترین وجوه عدالت دانست و افزود: شاخص عدالت اداری، عمل به قانون و اجرای عدالت و جلوگیری از فساد است و هر چه در سازمان‌های اداری ما قانون بهتر اجرا شود، به عدالت اداری نزدیک‌تر می‌شویم. آیت‌الله رئیسی، اجرای قانون و نظارت دقیق بر نظام اداری را نخستین و مهم‌ترین وظیفه مدیران اجرایی عنوان کرد و گفت: شاخص موفقیت یک مدیر، عمل دقیق به قوانین و مقررات و برنتابیدن کوچک‌ترین تخلف و تخطی از قانون است و مدیر موفق کسی است که فساد و تخلف را ضد‌ارزش می‌داند. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه هیچ دستگاه و مدیری از اجرای قانون مستثنا نیست، افزود: گاهی برخی مدیران اجرایی به احکام دیوان اعتراض دارند که می‌توانند آن را از مسیر قانونی پیگیری کنند ولی کسی حق ندارد به این بهانه در مقابل رأی مرجع صالح قضایی بایستد و باید با افراد مستنکف، طبق قانون و ضوابط برخورد شود. آیت‌الله رئیسی همچنین بر لزوم شفافیت عملکرد و برخورد با فساد درون مجموعه دیوان عدالت تأکید کرد و گفت: قلمی که در دست شماست کارها می‌کند، هر گونه روابط ناسالم درون مجموعه قضایی به اعتبار، تلاش و آرای صادره ضربه می‌زند و باید مضر تلقی شده و با آن برخورد کرد. 
***
واکنش ایران باید اخراج آمریکا از منطقه باشد
نایب‌رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه حرکت اخیر جنگنده‌های آمریکایی باید با یک اقدام قاطع و کوبنده پاسخ داده شود، گفت: اقدام اساسی، اخراج آنها از منطقه است. مهدی چمران در گفت‌وگو با مهر درباره اقدام جنگنده‌های آمریکایی در تهدید هواپیمای مسافری ماهان، گفت: رویکرد ایالات متحده به گونه‌ای است که اگر اقداماتش بی‌پاسخ بماند با قلدری آن را تکرار می‌کند. وی با بیان اینکه خوی آمریکا تجاوزگری است و اگر در ماجرای سال گذشته پهپاد آنها را نمی‌زدیم، آن کار را تکرار می‌کردند، افزود: امروز هم اگر ما نایستیم آمریکا طبق سیاست‌هایی که دارد، برای حرکت‌های مشابه اقدام می‌کند. این فعال سیاسی تصریح کرد: دولت تروریست آمریکا نه به قوانین بین‌المللی مقید است و نه بویی از حقوق بشر برده است، بنابراین تنها با زبان زور می‌توان با آن سخن گفت. چمران با اشاره به اینکه حرکت اخیر جنگنده‌های آمریکایی باید با یک اقدام قاطع و کوبنده پاسخ داده شود، اظهار داشت: البته اقدام ما به صورت مقابله به‌‌مثل نخواهد بود و جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به خود اجازه نمی‌دهد جان انسان‌های غیر‌نظامی و شهروندان بی‌گناه را تهدید کند. 
***
کسی در ایران منتظر محموله نیم میلیون دلاری کره‌جنوبی نیست
خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور از برگزاری نشستی مجازی بین کره‌جنوبی با ایران درباره مبادلات بشردوستانه خبر داد. در همین باره «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره این ادعا عنوان کرد: به اندازه کافی از کره‌جنوبی وعده شنیده‌ایم، بنابراین فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کسی در ایران منتظر محموله نیم میلیون یا 2 میلیون دلاری نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم مقامات کره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و نبود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند. گفتنی است بر اساس خبر منتشر‌شده یونهاپ، وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد این مذاکرات تقاضای ایران برای دارو و تجهیزات پزشکی و آنچه کره‌جنوبی می‌تواند ارائه دهد را مورد تطبیق قرار می‌دهد. طبق این گزارش، سئول به دنبال آن است که صادرات بشردوستانه به ایران را به حدود 2 میلیون دلار برساند که شامل کیت‌های آزمایش کرونا و سایر تجهیزات مرتبط با این بیماری خواهد بود. 
***
ایران بدون حمله نیز نظامیان آمریکایی را به پناهگاه می‌فرستد
 خبرنگار شبکه خبری آمریکایی فاکس‌نیوز در گزارشی از برگزاری رزمایش جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پناه گرفتن برخی خلبانان جنگنده‌های «رافائل» مستقر در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات عربی متحده اشاره کرد. «لوکاس تاملینسون» خبرنگار شبکه خبری «فاکس‌نیوز» در این باره نوشت، بعد از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به عنوان بخشی از این رزمایش، به خلبانان هندی مستقر در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات عربی متحده دستور داده شد به پناهگاه بروند. این خلبانان قرار است با جنگنده‌های رافائل ساخت فرانسه به هند پرواز کنند. روزنامه «اورشلیم پست» نیز در این زمینه نوشت ایران نشان داده که می‌تواند بدون حتی حمله به پایگاه‌های آمریکا، نظامیان آنها را به پناهگاه بفرستد. 

Page Generated in 0/0053 sec