printlogo


کد خبر: 222784تاریخ: 1399/5/15 00:00
اخبار

وزیر اقتصاد: سهام عدالت تمام شد چیزی باقی نمانده!
وزیر اقتصاد درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: در این موضوع بحث امکان‌پذیری مطرح است. سهام عدالت زمانی که عملیاتی شد قرار بود برای یک دوره 10‌ساله‌ از محل سود تسویه شود اما همه سهام از محل سود تسویه نشد جز نهاد‌های تحت پوشش، بنابراین سهام 500 هزار تومانی، 480 هزار تومانی و... داریم. فرهاد دژپسند افزود: در قانون آمده 6 دهک جامعه باید از سهام عدالت برخوردار شوند که ما سهام عدالت را به 6 دهک جامعه داده‌ایم، یعنی اکنون آمار دارندگان سهام عدالت 49 میلیون و 200 هزار نفر است که اگر 60 درصد جمعیت کشور را در نظر بگیریم حدود همین میزان است. وی گفت: این موضوع هم از نظر فنی امکان‌پذیر نیست و هم از نظر قانون، افراد مدنظر پوشش داده شده‌اند، ضمن اینکه از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدودیت داریم، زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود. 
***
جزئیات تکمیل اطلاعات متقاضیان دریافت وام کمک ودیعه مسکن
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات و نحوه تکمیل اطلاعات متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را اعلام کرد. بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، پیرو ثبت‌نام پیامکی جهت پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران، ضروری است به منظور تکمیل فرآیند ثبت‌نام، متقاضیانی که به صورت پیامکی برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند با توجه به آخرین رقم سمت راست کد ملی به شرح زیر از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانه
tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات موردنیاز اقدام کنند. از تاریخ ۱۴ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۴» است، ۱۵ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۲و ۳» است، ۱۶ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۱» است، ۱۷ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۵»، «۶» و «۷» است، ۱۸ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۰»، «۸» و «۹» است و ۲۰ مرداد همه متقاضیان جامانده نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند. 
***
برنامه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به فارس گفت: در مجلس یازدهم جلساتی بین سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس با محوریت مجلس و آقای قالیباف برگزار شده است. قرار شد به صورت مشخص و برای بودجه سال 1400 حدود 13 حکم از سوی سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شود و کمیته اصلاح ساختار بودجه این احکام را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت احکام را به کمیسیون برنامه و بودجه و صحن علنی مجلس ارسال کند تا به بودجه سال 1400 برسد. محسن زنگنه افزود: همچنین قرار شد درباره ۳ حکم کار کارشناسی بیشتری شده و مجددا به کارگروه ارجاع شود اما 10 حکم قطعی شده است. وی خاطرنشان کرد: یکشنبه 12 مرداد نامه‌ای را به حاج‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مبنی بر نهایی شدن 10 حکم یا احکام اصلاح ساختار بودجه ارسال کردیم تا وی در این باره تصمیم گرفته و آن را به هیأت‌رئیسه ارجاع دهد. 
***
معاون دادستان: ۵۰۰ مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست
معاون قضایی دادستان کل کشور با انتقاد از عرضه محدود فولاد در بازار گفت: همه تمرکز ما روی سکه است اما امروز فولاد به جای استفاده در تولید نقش کالای سرمایه‌ای را بازی می‌کند. سعید عمرانی در گفت‌وگو با خبر 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه هر جا بین قیمت کارخانه و قیمت بازار اختلاف باشد حلقه تاریکی وجود دارد که نشان‌دهنده رانت است، گفت: متأسفانه امروز در چرخه عرضه فولاد، حیاط خلوت و نقاطی تاریک را می‌بینیم. معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: در مساله فولاد افزون بر وجود رانت، بحث اخلال در نظام اقتصادی مطرح است. وی گفت: در حالی که مواد اولیه فولاد در کشور ده‌ها میلیون تن بیشتر از مصرف است اما بیشتر کارخانه‌های پایین‌دستی این صنعت با 10 تا 20 درصد کارگر فعالند. عمرانی افزود: ده‌‌ها میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم برای ساخت کارخانه‌های بزرگ فولاد هزینه شده است اما بر ضد مردم استفاده می‌شود. وی گفت: پذیرفتنی نیست یک عده سهامدار خاص در صنعت فولاد هر کار بخواهند انجام دهند. عمرانی افزود: حدود 500 مشتری فولاد را در بورس می‌شناسم و می‌دانم کسانی هستند که اصلاً حرفه آنان فولاد نیست و افراد معروف و سرشناس هستند. وی گفت: با توجه به اینکه همه تمرکز ما روی سکه است اما امروز فولاد به جای استفاده در تولید نقش کالای سرمایه‌ای را بازی می‌کند. عمرانی خواستار عرضه مناسب و شفاف فولاد در بورس شد و افزود: اگر قیمت‌ها در بورس رها شود، بهای فولاد تا یک ماه آینده در جای خودش قرار می‌گیرد. وی همچنین از عرضه قطره‌چکانی و محدود فولاد که به دست تولید‌کننده اصلی نمی‌رسد، انتقاد کرد. 

Page Generated in 0/0056 sec