printlogo


کد خبر: 222947تاریخ: 1399/5/21 00:00
اخبار

برگزاری کنکور سراسری به تعویق می‌افتد؟
سرانجام بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان و بحث‌هایی که میان وزارت بهداشت، وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی شکل گرفت، برگزاری کنکور سراسری بار دیگر به تعویق افتاد تا فضا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری آزمون‌ها فراهم شود.
به گزارش «وطن امروز»، سعید نمکی، وزیر بهداشت روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز عصر(دیروز) مجدد با حضور ریاست محترم کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و درمان و تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و همچنین وزیر محترم علوم و رئیس سازمان سنجش جلسه‌ای داشتیم. نمکی در ادامه عنوان کرد: وزیر محترم علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کردند که اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در این زمان باقیمانده میسر نیست، مگر اینکه دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند. در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندان‌مان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که رئیس محترم کمیسیون‌های آموزش و بهداشت نیز در این مورد کاملا همراه و موافق بودند. نمکی در ادامه نوشت: به مسؤولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را بدرستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید. پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک‌ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی کرونا مطرح شود.
***
خطر انفجار در کمین تهران است
 مخازن سوخت‌رسانی شهران همچنان مخاطره‌آمیز!
رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت شهر تهران گفت: مخازن سوخت‌رسانی شهران قبلا مخازن ذخیره‌سازی سوخت از جمله بنزین، نفت سفید و گاز بودند که قرار بر این شد به مخزن سوخت‌رسانی تبدیل شوند! به گزارش تسنیم، رضا کرمی‌محمدی درباره مخازن سوخت‌رسانی شهران اظهار کرد: این مخازن قبلا مخازن ذخیره‌سازی سوخت از جمله بنزین، نفت سفید و گاز بودند و براساس توافقی که در سال‌های گذشته صورت گرفته است، قرار بر این شد به مخزن سوخت‌رسانی تبدیل شوند که امیدواریم این اتفاق افتاده باشد. وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در 15-10 سال گذشته برای مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مخازن انجام شده است و درخواست می‌شود که مسؤولان وزارت نفت جزئیات بیشتری درباره اقدامات انجام شده برای رفع نگرانی مردم ارائه دهند اما پتانسیل‌های مخاطره‌آمیزی هنوز وجود دارد که نیاز است هر چند سال یک بار با توجه به تغییر و تحولاتی که در اطراف آنجا به وجود می‌آید، این مطالعه انجام شود و وزارت نفت از مشاورانی استفاده کند تا مخاطرات را ایمن‌سازی کنند. رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت شهر تهران یادآور شد: احتمال دارد در 5 سال گذشته مخاطره‌ای وجود داشته و برطرف شده باشد اما در 5 سال آینده مخاطره جدیدی به وجود بیاید و این مطالعات باید مستمر انجام شود.
***
ارائه امکانات به دانش‌آموزانی که به «شاد» دسترسی ندارند
وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره نحوه آموزش به دانش‌آموزانی که به نرم‌افزار شاد دسترسی ندارند، گفت: آموزش‌و‌پرورش در قبال دانش‌آموزانی که به «شاد» دسترسی ندارند، مسؤول است. به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی درباره نحوه آموزش به دانش‌آموزانی که دسترسی به «شبکه شاد» ندارند، اظهار کرد: ما در قبال تک‌تک دانش‌آموزان و همه کسانی که دسترسی به نرم‌افزار شاد ندارند مسؤول هستیم. وزیر آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم در سال تحصیلی جدید اگر دانش‌آموزی به شبکه شاد دسترسی داشت از این طریق و اگر نداشت هم به طرق دیگر آموزش را به او ارائه خواهیم داد. وی تأکید کرد: آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری، از طریق تلویزیون و از طریق بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان خواهد بود. حاجی‌میرزایی درباره 3 میلیون دانش‌آموزی که امکان دسترسی به شاد ندارند، گفت: تلاش داریم ضمن تفاهم با نهادهای خیریه امکاناتی برای دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، ارائه کنیم. 
***
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
دستگیری ۱۱ نفر از عاملان درگیری محله سعادت‌آباد
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱ نفر از عاملان درگیری محله سعادت‌آباد خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار «حمید هداوند» اظهار داشت: در پی درگیری بین ۲ گروه از اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های محله سعادت‌آباد، پلیس با جدیت تمام از همان ساعات اولیه درگیری بررسی موضوع را در دستور کار قرار داد. وی افزود: علاوه بر دستگیری ۳ تن از عاملان درگیری که در کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس شناسایی و بازداشت شدند، در طول چند روز گذشته نیز ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موفق به شناسایی مخفیگاه تعدادی دیگر از عاملان و مرتبطان با این پرونده در نقاط مختلف شهر تهران شدند. این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با هماهنگی مقام قضایی در عملیات‌های جداگانه، ماموران پلیس موفق شدند ۸ تن دیگر از متهمان این پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی انتقال دهند. وی تصریح کرد: تمام افراد دستگیرشده دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه قاچاق موادمخدر، درگیری مسلحانه، حمل سلاح و مهمات غیرمجاز، نزاع و شرارت دسته‌جمعی و تحصیل مال نامشروع و... هستند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار هداوند گفت: از مخفیگاه این متهمان مقادیری سلاح و مهمات غیرمجاز کشف شد.

Page Generated in 0/0054 sec