printlogo


کد خبر: 223010تاریخ: 1399/5/22 00:00
اخبار

آیت‌الله العظمی نوری‌همد‌انی:
شهید سلیمانی به اسطوره امت اسلام تبدیل شد
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: بازتولید آموزه‌های وحدت‌گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در وحدت امت اسلامی، تقویت جبهه مقاومت و تسریع مطالبه تمدن‌سازی نوین اسلامی به‌‌شمار می‌آید.
 به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به دومین نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های مقاومت که از صبح روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد، تاکید کرد: اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود و با بازتولید آموزه‌های وحدت‌گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در تقویت جبهه مقاومت به شمار می‌آید. در ادامه این پیام آمده است: وحدت امت اسلامی از جمله عوامل حیاتی شکوفایی تمدن اسلامی است؛ تأمل در نظام معنایی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نشان می‌دهد آن شهید والا‌مقام خود را فدایی مسلمانان و عموم انسان‌ها می‌دانست و اینگونه سپهبد سلیمانی در طول مبارزات خود علیه داعش، به شاخص و اسطوره‌ای برای امت اسلامی تبدیل شد. 
***
۵ تیم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند
معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد: ۵ تیم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
به گزارش «وطن امروز» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد: با استعانت از الطاف الهی و با تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، به دنبال ضربات پی در پی به سرویس‌های جاسوسی نظام سلطه، تعدادی از جاسوسان مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی مذکور شناسایی و دستگیر شدند.
 وی افزود: افسران اطلاعاتی بیگانه با بهره‌گیری از روش‌های پیچیده و متنوع اطلاعاتی، درصدد انجام جاسوسی نسبت به پروژه‌های هسته‌ای، سیاسی، اقتصادی، نظامی و زیرساختی با هدف سرویس‌های اطلاعاتی سیا، موساد و برخی کشورهای اروپایی مرتبط با پرونده‌های جاسوسی اخیر، خرابکاری در زیرساخت‌ها، پروژه‌ها، تشدید تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش و تکنولوژی‌های نوین و همچنین ایجاد چالش در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسو بودند که این تلاش‌ها و اقدامات مذبوحانه با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، با شکست مواجه شد.
معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ضمن هشدار به همه افراد فریب‌خورده، خائن و دشمنان آشکار و پنهان جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: این افراد در راستای امنیت ملی در هیچ نقطه‌ای از دایره اشراف و اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در امان نبوده و به ملت شریف و عزیز ایران اسلامی اطمینان می‌دهیم با هر توطئه دشمنان متخاصم، با قاطعیت مقابله و برخورد خواهیم کرد.
***
ختم رسیدگی به پرونده اکبر طبری اعلام شد
مرکز رسانه قوه‌قضائیه اعلام کرد: آخرین جلسه بررسی اتهامات اکبر طبری برگزار شد. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضائیه، آخرین جلسه رسیدگی به پرونده معاون سابق اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه برگزار شد. اکبر طبری در آخرین جلسه دادگاه اظهار داشت: تمام 16 اتهامی را که در کیفرخواست آمده است رد می‌کنم. متهم طبری در ابتدای دفاعیات خود ضمن رد تمام اتهامات خود، گفت: من تمام ۱۶ اتهامی را که در کیفرخواست آمده است رد می‌کنم. آخرین دفاع را وکیلم انجام می‌دهد، چون من حقوقی نیستم و از مسائل حقوقی چیزی نمی‌دانم. 
 طبری در بخش دفاعیات مربوط به ارتباطش با افرادی همچون دانیال‌زاده و نیاز‌آذری گفت: نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفت در اتاق من روی دانیال‌زاده باز بود، او همسایه من بود یا نیازآذری هر موقع به ایران می‌آمد به من سر می‌زد، آن هم نه در دفتر کارم بلکه در محل دیگری با پول خودم نه از پول بیت‌المال با او صبحانه می‌خوردیم. 
 متهم طبری در بخشی از اظهاراتش گفت: در کیفرخواست یکی از دلایل وارد ساختن اتهام به من روابط تنگاتنگ با حسن نجفی بیان شده، این در حالی است که من پیش از ورود به قوه‌قضائیه با آقای نجفی دوست بودم؛ رابطه دوستی ۳۵ ساله خود با نجفی را در جلسه دادگاه وصف کردم. 
***
تکذیب ادعای لغو «تحریم‌های به اصطلاح غیرهدفمند»
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، ضمن رد خبر منتشره در برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع ناشناس درباره لغو موقت بخشی از تحریم‌های به اصطلاح غیرهدفمند، این قبیل اظهارات را خبرسازی‌های غیرواقعی دانست که مشخص نیست با چه اهدافی انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی ضمن تکذیب خبر منتشر شده درباره لغو تحریم‌های غیرهدفمند، اظهار داشت: اینکه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا موضوع مجادله اروپا و آمریکا باشد بعید نیست اما آنچه به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود آن است که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا غیرقانونی و ظالمانه است و بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا موظف است تمام تحریم‌هایی را که با خروج خود از برجام مجددا اعمال کرده است لغو و بلااثر کند. 

Page Generated in 0/0057 sec