printlogo


کد خبر: 223243تاریخ: 1399/5/28 00:00
با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و وزیر علوم انجام شد
رونمایی از ۴ محصول پلیمری دانش‌بنیان
مخبر: 64 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی و ایجاد 300 شغل با تولید این ۴ محصول حاصل می‌شود اهدای ۲ میلیون بسته بهداشتی به داوطلبان کنکور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

 4 محصول پلیمری جدید تولید شده توسط بخش دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، چند سالی است که ستاد اجرایی فرمان امام توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و تقویت تیم‌های علمی که می‌توانند محصولی کارآمد برای کشور تولید کنند، کرده است که حالا دستاوردهای آن را به صورت روزانه در کشور مشاهده می‌کنیم؛ تیم‌هایی که همه از جوانان نخبه ایرانی تشکیل شده‌اند و هر کدام مساله‌ای از مسائل کشور را حل می‌کنند. روز گذشته آیین رونمایی از ۴ محصول پلیمری جدید دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام از جمله MBS پتروشیمی قائدبصیر برگزار شد و در کنار این مساله با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و منصور غلامی، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، اهدای حواله ۲ میلیون بسته بهداشتی ضدکرونایی برای داوطلبان و مجریان آزمون سراسری دانشگاه‌ها از سوی ستاد اجرایی انجام شد. 
در این مراسم محمد مخبر با اشاره به دستاوردهای جدید ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امروز با رونمایی از 4 محصول جدید در حوزه دانش بنیان، ۶۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد شد و ۳۰۰ شغل جدید نیز ایجاد می‌شود. 
وی افزود: با تولید محصول MBS که در صنایع لوازم خانگی و صنایع بسته‌بندی دارویی و غذایی، تولید لوله و اتصالات، پی‌وی‌سی، پروفیل، پنجره، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی کارایی بسیاری دارد و تا امروز جزو مواد وارداتی و تحریمی بود، اقدام مهمی در این عرصه به وقوع پیوسته و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این صنعت به حساب می‌آید. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولیدات پتروشیمی در این مجموعه، یادآور شد: در حال حاضر در شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی، ۳/۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌شود. 
دکتر مخبر با بیان اینکه جوانان باانگیزه و بااستعداد در کشور فراوان هستند، ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه‌های برتر کشور نخبگان با ارزشی داریم اما نباید چشم ما همیشه به دانشگاه‌های مطرح باشد، چون بنده در ده‌کوره‌های دورافتاده، جوانانی از زن و مرد را دیده‌ام که در هیچ دانشگاهی نمی‌توان استعداد و دانش و ظرفیت آنها را ارزیابی کرد. وی اضافه کرد: در گوشه‌ای از استان سیستان‌وبلوچستان یک خانم ۳۰ ساله را دیدم که تولید کارگاهی خود را با کمترین دسترسی و امکانات به ۹ کشور دنیا صادر می‌کرد و اینها همان ظرفیت‌های عظیم سرمایه انسانی است که عامل اصلی رشد و پیشرفت کشورها شناخته می‌شود. 
مخبر گفت: طبق بررسی‌های علمی، ۶۰ درصد اقتصاد دنیا در آینده نزدیک دیجیتالی خواهد شد، بنابراین نخبگان و جوانان ماهر، خلاق و مبتکر سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می‌شوند. 
دکتر مخبر اضافه کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که جوانان تحصیلکرده در صنعت کشور رقم زده‌اند و کشور را در برابر تحریم‌های ظالمانه به جلو حرکت می‌دهند، باید توجه داشت که گره مشکلات کشور با اتصال نخبگان دانشگاهی و صنعت باز می‌شود و باید بیش از پیش از آنها حمایت کرد. 
وی با اشاره به اهدای ۲ میلیون بسته بهداشتی به وزارت علوم نیز گفت: با توجه به تصمیم دولت برای برگزاری آزمون سراسری مراکز آموزش عالی و به منظور کاهش دغدغه خانواده‌های داوطلبان کنکور، 2 میلیون بسته شامل ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده تک‌نفره برای استفاده این عزیزان تولید و آماده کرده‌ایم که با هماهنگی وزارت علوم توزیع این بسته‌ها در سراسر کشور آغاز شده است. 
در ادامه مراسم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشکر از اقدامات جهادی ستاد اجرایی فرمان امام و ورود به عرصه دانش‌بنیان، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام شرایط خوبی را برای جوانان صاحب ایده و اندیشه‌های مبتنی بر دانش فراهم کرده است. وزیر علوم افزود: حضور ستاد اجرایی در عرصه‌های مختلف، هم برای جامعه تولید و صنعت و هم برای مردم بسیار امیدبخش است و گره‌های بزرگی از کشور را باز کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: از اقدامات جهادی دکتر مخبر و همکاران‌شان بویژه در ایام کرونا قدردانی می‌کنم. 
وی با اشاره به تصمیم دولت برای برگزاری کنکور سراسری در زمان مشخص شده، گفت: در روزهای برگزاری آزمون، هنگام ورود داوطلبان و مراقبان به جلسه آزمون، بسته‌های بهداشتی اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را توزیع خواهیم کرد. 
همچنین مهندس فرزادی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائدبصیر که در حوزه زیست‌بوم دانش‌بنیان فعالیت می‌کند، در این مراسم گفت: در حوزه پتروشیمی و محصولات با فناوری بالا، کارهای بسیار بزرگی انجام شده است که به‌دلیل تخصصی بودن آنها، مردم خیلی در جریان این دستاوردها قرار نمی‌گیرند. فرزادی ادامه داد: محصولات ABS که در سال‌های گذشته به ‌دلیل تحریم‌ها به ایران داده نمی‌شد و بسیاری از صنایع از جمله حوزه تولید لوازم‌خانگی را با مشکل جدی روبه‌رو کرده بود به دست توانمند جوانان تحصیلکرده و حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بومی‌سازی شد و با افتخار اعلام می‌کنم سال ۹۸ در این بخش بیش از ۴۰ میلیون دلار از واردات جلوگیری و صرفه‌جویی ارزی شد. در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری بین پتروشیمی قائدبصیر و پژوهشگاه پلیمر ایران منعقد شد.

Page Generated in 0/0078 sec