printlogo


کد خبر: 223279تاریخ: 1399/5/29 00:00
بدشانسی‌های بی‌پایان استقلال و مجیدی در آستانه داربی
از حاشیه تا مصدومیت‌

زهره فلاح زاده: درست یک هفته دیگر داربی پایتخت در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد؛ دیداری که بدون شک برای اینکه تیم برنده را به فینال حذفی برساند، حتی بدون تماشاگر هم جذاب خواهد بود اما هنوز این دیدار شروع نشده، موجی از حواشی و بدشانسی به سمت ساحل آبی‌ پایتخت روانه شده است. 
استقلال پس از تساوی برابر پیکان ته‌جدولی، جایگاه دومی‌اش به خطر افتاده و علاوه بر آن، نگران داربی پایتخت هم هست اما همه چیز تنها به نکات فنی برنمی‌گردد، بلکه دلیل بسیاری از این نتیجه‌ نگرفتن‌ها حواشی‌ای است که درون تیم ایجاد می‌شود. 
 
* حاشیه‌آفرینی 2 بازیکن جنجالی
یکی از این حواشی پیش از داربی، اخراج موقت ۲ بازیکن استقلال است. محمد دانشگر، مدافع آبی‌ها که همین چند هفته پیش با عذرخواهی و اظهار ندامت به تیم بازگشت، بار دیگر با گذاشتن استوری جنجالی در صفحه اینستاگرامش، حاشیه‌ساز شد؛ جایی که او کادر فنی تیم را اهل کوفه خطاب کرد و اشاره کرد به اینکه تنها به خاطر روزبه چشمی و داریوش شجاعیان، ۲ هم‌تیمی خود حاضر به انجام بازی شده است. دانشگر یا هر بازیکن دیگری خوب می‌داند با نشر چنین استوری‌ای با واکنش خوبی از سرمربی تیم روبه‌رو نخواهد شد. او بی‌توجه به اینکه پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌ است، با کشاندن این دعوای خانوادگی به فضای مجازی و با‌خبر کردن هوادار، تنها دود این درگیری را در چشم تیمش فرو می‌کند. دانشگر صبح از خواب بیدار نشده با این جمله مجیدی روبه‌رو شد: دانشگر از تیم اخراج شده و او می‌تواند به هر تیمی که می‌خواهد، برود!
فرشید باقری، هافبک استقلال هم درست روزی که دانشگر از تیم اخراج شد به دلیل درگیری لفظی با صالح مصطفوی، آنالیزور استقلال از زمین تمرین اخراج می‌شود. 
البته روز دوشنبه کمیته انضباطی باشگاه استقلال تشکیل شد و این ۲ بازیکن اظهار پشیمانی کردند. آنها باید منتظر احکام این کمیته و نظر مساعد فرهاد مجیدی برای بازگشت به تمرینات باشند.  اگر این ۲ بازیکن به این حواشی دامن نمی‌زدند، استقلال با تمرکز بالاتر و آرامش بیشتری به بازی آخر لیگ می‌رسید و برای داربی خودش را آماده می‌کرد، البته آبی‌ها دلیل نتیجه‌گیری‌های همیشگی‌شان را به زمین و زمان ربط می‌دهند و هیچگاه نخواستند بپذیرند که بسیاری از این مشکلات از درون تیم و آماتور رفتار کردن بازیکنان و مربی‌شان است. آنها هرگز به بلندی صدایی که تا 10 خانه آن‌‌سوتر هم می‌رود، توجهی نمی‌کنند و گاهی این صدا آنقدر بلند است که صدایی غیر خود را نمی‌شوند که می‌گوید برای حفظ تیم باید آرام باشند! استقلالی‌ها که همه مشکلات و نتیجه‌ نگرفتن‌ها را گردن وزیر ورزش و داوران و... می‌اندازند، متوجه این نیستند که گاهی این مشکلات از درون تیم‌شان پدید می‌آید و می‌تواند مثل یک بمب، دیواره‌های باشگاه را فرو ریزد و به اندازه حذف از جام حذفی و شکست مقابل رقیب دیرینه مخرب باشد!
 
* مصدومیت‌های بی‌موقع
مصدوم شدن بازیکنان استقلال به امروز و دیروز بازنمی‌گردد. آبی‌ها هر فصل در مواقع حساس و ضروری ستاره‌های خود را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهند. درواقع هر ساله تعداد ستاره‌های حاضر در کلینیک باشگاه استقلال بیشتر از ستاره‌های حاضر در زمین مسابقه می‌شود و فصلی نیست بازیکنی رباط صلیبی پاره نکند، همسترینگش به مشکل نخورد یا در آستانه داربی بهترین‌هایش غایب نباشند. همین فصل را در نظر بگیرید که شیخ دیاباته، ستاره گلزن استقلال در هر ۲ داربی به دلیل مصدومیت غایب بود و آبی‌ها بدون حضور او در این مسابقه مهم به مشکل خوردند. این بار که هواداران استقلال از آمادگی دیاباته برای بازی داربی خوشحال بودند، فکرش را نمی‌کردند خبری مبنی بر مصدومیت فرمانده و مدافع پرتلاش این روزها‌ی‌ تیم‌شان را بشنوند. روز گذشته خبر رسید علی کریمی از ناحیه چهارسر ران و روزبه چشمی از ناحیه همسترینگ آسیب دیده‌اند و به احتمال فراوان به نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس نخواهند رسید. البته هنوز بازی آخر برگزار نشده و ممکن است به تعداد مصدومان استقلال در آستانه داربی باز هم اضافه شود. اینکه چرا تیم استقلال مصدومان زیادی دارد، شاید باید به نحوه آماده‌سازی بازیکنان، نحوه تمرین و به شخص بدنساز هم توجه کرد. اینکه چرا فشردگی بازی‌ها تنها برای استقلالی‌ها حادثه‌آفرین است؟
چرا تیم‌های دیگر مانند استقلال بازیکن مصدوم تحویل کلینیک نمی‌دهند و نیمکت‌شان تا این حد خالی از بازیکن نمی‌شود؟
کریمی این فصل در ترکیب استقلال خوش می‌درخشید و در زمین مسابقه فرمانروایی می‌کرد؛ هافبکی که هم خوب گل می‌زد و هم میانه زمین را از حریف می‌گرفت، بدون شک نبودش در داربی برای آبی‌ها ‌گران تمام خواهد شد. حتی غیبت احتمالی چشمی‌ای که در بازی‌های اخیر نقش مؤثری در خط دفاعی استقلال داشت، در داربی حس خواهد شد. 
نیمه‌نهایی جام حذفی برای فرهاد مجیدی بازی مرگ و زندگی است، چرا که او صدای اعتراض هوادارانی را که همه چیز را از دست داده می‌پندارند، کنار گوشش حس می‌کند. مجیدی خوب می‌داند شاید باخت در این مسابقه برابر شود با کنار رفتن احتمالی از نیمکت استقلال. مربی جوان آبی‌ها می‌خواهد با پیروز شدن تیمش در داربی، امید را به هوادارانش بازگرداند و البته جای پایش را برای فصل بعد محکم کند. اما آیا این امر با وجود غیبت ستاره‌هایش، حواشی و نبود آرامش در تیمش میسر می‌شود؟
***
[غیبت ۲ استقلالی مقابل شاهین بوشهر قطعی شد]
پزشک تیم فوتبال استقلال درباره مصدومیت ۲ بازیکن این تیم توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، دکتر کاوه ستوده درباره مصدومیت علی کریمی و روزبه چشمی گفت: بعد از بازی با پیکان، علی کریمی و روزبه چشمی احساس درد داشتند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و بالینی از این ۲ بازیکن انجام و مشخص شد علی کریمی از ناحیه عضله چهارسر ران دچار کشیدگی شده و روزبه چشمی هم از ناحیه عضله همسترینگ پشت پا دچار آسیب جدی شده است.
وی افزود: بلافاصله بعد از تشخیص، اقدامات درمانی و فیزیوتراپی در دستور کار قرار گرفته است ولی این ۲ بازیکن قطعا مقابل شاهین بوشهر غایب خواهند بود. ان‌شاءالله هفته بعد و پس از MRI مجدد و تست‌های فانکشنال (عملکردی)، درباره وضعیت این دو اطلاع‌رسانی جدیدی خواهیم داشت.

Page Generated in 0/0067 sec