printlogo


کد خبر: 223281تاریخ: 1399/5/29 00:00
اخبار

علی‌نژاد: یکی از مسؤولان سابق سازمان لیگ دستگیر شد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان می‌گوید این وزارتخانه نقشی در قرارداد ویلموتس نداشته است. به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره غرامت قرارداد ویلموتس و نقش وزارت ورزش در این رابطه گفت: مسؤولیت بستن قراردادها بر عهده فدراسیون فوتبال است و وزارت ورزش نقشی در قرارداد ویلموتس ندارد. در پاسخ به حرف‌های آقای پژمان‌فر هم باید بگویم ما سال ۹۸ مجموعا ۱۴۴ میلیارد تومان به فدراسیون‌های خود دادیم. او ادامه داد: حمایت با دخالت فرق دارد. حمایت یعنی پولی که ما به فدراسیون فوتبال درباره قرارداد ویلموتس قرض دادیم و این حمایت‌ها به معنای دخالت نیست. من بعید می‌دانم مبلغ قرارداد تاییدیه وزارت ورزش را داشته باشد. در وزارت ورزش ۵۰ فدراسیون وجود دارد و اگر قرار باشد به این جزئیات رسیدگی شود، کارها جلو نمی‌رود. علی‌نژاد در پایان گفت: من اعتقاد دارم با کمک سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی و وزارت اطلاعات این مساله برطرف می‌شود. روز گذشته یکی از مسؤولان سابق سازمان لیگ در راستای مبارزه با فساد در فوتبال دستگیر شد و این مساله با کمک وزارت اطلاعات ادامه پیدا می‌کند. 
***
داستان مشکوک؛ شیخ و بشار را فراری می‌دهند؟
در فاصله اندکی پس از آنکه ریز قرارداد شیخ دیاباته با استقلال منتشر شد، این بار نوبت به افشای جزئیات قرارداد بشار رسن رسید. به گزارش بانک ورزش، هنوز قیل و قال هزینه‌های استقلال برای استفاده از مهاجم مالیایی نخوابیده بود که موج دیگری درباره مخارج پرسپولیس برای استخدام‌ هافبک عراقی به ‌وجود آمد. جزئیات منتشر شده نشان می‌دهد قرارداد بشار رسن به اضافه همه آپشن‌های تشویقی و تکمیلی‌اش، برای باشگاه پرسپولیس چیزی حدود ۴۵۰ هزار دلار هزینه داشته است. اگر این پول‌ها صرف بازیکنان به درد بخور خارجی شود، هیچ اشکالی ندارد؛ اتفاقا هم شیخ و هم بشار مصداق همین موضوع هستند. به هر حال اما افشای قرارداد همزمان این ۲ بازیکن کمی عجیب و مشکوک به نظر می‌رسد. کافی است به یاد بیاوریم وزارت ورزش به ‌عنوان متولی هر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال، اخیرا جذب مربی و بازیکن خارجی جدید را برای سرخابی‌ها ممنوع کرده است. در این شرایط آنها در نهایت حق دارند بازیکنان خارجی فعلی را حفظ کنند. در چنین فضایی است که انتشار ناگهانی اسناد محرمانه ۲ باشگاه، شبهه‌‌برانگیز می‌شود. آیا اراده‌ای وجود دارد تا با «گران‌نمایی» بازیکنان خارجی فعلی، پروژه عبور از آنها کلید بخورد و فصل آینده شاهد شاکله تمام ایرانی در استقلال و پرسپولیس باشیم؟ یادتان باشد این ۲ قرارداد ظرف 48 ساعت از ۲ باشگاه با ۲ ساختار اداری جداگانه لو رفته و این مساله بسیار عجیب است! 
***
سیلوا به سوسیداد پیوست
داوید سیلوا، کاپیتان باتجربه اسپانیایی با جدایی از منچسترسیتی به رئال‌ سوسیداد پیوست. سیلوا که بعد از 10 سال حضور در منچسترسیتی، این باشگاه را ترک کرد، با قراردادی ۲ ساله به سوسیداد پیوست. این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می‌شد او به ایتالیا خواهد رفت تا پیراهن لاتزیو را به تن کند اما این هافبک تکنیکی 34 ساله ترجیح داد به لالیگا بازگردد؛ جایی که پیش از پیوستن به سیتی، برای والنسیا بازی می‌کرد. در بیانیه باشگاه سوسیداد آمده است: «رئال سوسیداد با داوید سیلوا به توافق رسید و این بازیکن در ۲ فصل آینده، تا 30 ژوئن 2022 برای ما بازی می‌کند. این بازیکن که به طور آزاد از منچسترسیتی به اینجا آمد، بزودی در تمرینات پیش‌فصل حضور پیدا خواهد کرد». سیلوا در 10 فصلی که برای سیتی بازی کرد، 436 بازی برای این تیم انجام داد و 4 قهرمانی در لیگ برتر، ۲ قهرمانی در جام حذفی، 5 قهرمانی در جام اتحادیه و ۳ قهرمانی در کامیونیتی‌شیلد به دست آورد. 
***
دیدار افتتاحیه لیگ فرانسه به خاطر کرونا لغو شد
اتحادیه فوتبال فرانسه بازی افتتاحیه فصل جدید لوشامپیونه را لغو و به تاریخی دیگر موکول کرد.
به گزارش فارس، اتحادیه فوتبال فرانسه اعلام کرد مسابقه افتتاحیه فصل 2021-2020 روز جمعه انجام نخواهد شد. طبق برنامه قرار بود در این تاریخ با انجام بازی المپیک مارسی - سن‌اتین، فصل جدید در این کشور آغاز شود اما با کرونایی شدن 4 بازیکن در تیم مارسی، تغییراتی رخ داد. این اتحادیه در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد، به صورت رسمی از لغو این بازی خبر داد. همچنین مسابقه ۲ تیم در یکی از تاریخ‌های 16 یا 17 سپتامبر برگزار خواهد شد. آندره ویلاس‌بوآس، سرمربی پرتغالی مارسی بعد از انتشار این خبر از لغو بازی نخست فصل جدید استقبال کرد و خواستار حفظ سلامتی بازیکنانش شد. بر اساس آنچه در بیانیه عنوان شده، مسابقات فصل جدید از روز شنبه آینده با انجام 2 دیدار بوردو- نانت و لیل- رن شروع می‌شود. 

Page Generated in 0/0082 sec