printlogo


کد خبر: 223738تاریخ: 1399/6/11 00:00
اخبار

فراوانی نام‌های عاشورایی در سال ۹۸
۲۹ هزار و ۳۷۶ ولادت در سال ۹۸ روی داده که همچون سال ۹۷ امیرعلی و فاطمه از پرطرفدارترین اسامی در میان دختران و پسران بوده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران  ۲۹ هزار و ۳۷۶ ولادت در سال ۹۸ ثبت شده است و همچون سال ۹۷ امیرعلی و فاطمه پرطرفدارترین اسامی در میان دختران و پسران بوده‌اند. نام‌های امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس در میان پسران و زینب، فاطمه و زهرا در میان دختران از نام‌های عاشورایی محبوب در سال ۹۸ بوده است. گفتنی است سال ۹۸ نام‌های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و محمد طا‌ها در میان پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران در میان دختران جزو 10 نام برگزیده بوده‌اند. 
***
قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری محرم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی از وعاظ، مداحان، مدیران و اعضای هیأت‌های مذهبی و مردم که در مراسم عزاداری محرم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند، قدردانی کرد. به گزارش تسنیم، دکتر سعید نمکی در پیامی از وعاظ، مداحان، مدیران و اعضای هیئات مذهبی و مردم که در مراسم عزاداری محرم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند، قدردانی کرد. 
متن پیام قدردانی وزیر بهداشت به این ‌شرح است:
وعاظ عالیقدر، مداحان ارجمند، مدیران و اعضای محترم هیئات مذهبی، مردم شریف و بزرگوار با آرزوی قبولی عزاداری‌های همه عزیزان در دهه اول محرم‌الحرام و پاسداشت رشادت، آزادگی و مظلومیت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش، مراتب قدردانی خود و کلیه همکارانم را از بزرگوارانی که در هوای گرم تابستان و در آفتاب داغ ظهر عاشورا در فضای باز و تحمل سختی بویژه در استان‌های گرمسیر کشور، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت فرمودند، اعلام می‌دارم. اگر چه در نقاط محدودی گروه‌های اندکی به تمنای اینجانب و همکارانم وقعی ننهادند مع‌الوصف جمعیت کثیر عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت کلیه اصول شرمسارشان کردند و تاسوعا و عاشورایی متفاوت و باشکوه در تاریخ کشورمان رقم زدند. سلامتی، عزت و توفیق روزافزون همگان را از خداوند بزرگ مسألت دارم. 
***
انهدام هلدینگ کاغذی لیزینگ خودرو در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام ۷ شرکت مرتبط با هم که در پوشش لیزینگ خودرو اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان کرده بودند، خبر داد. سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری اعضای این باند گفت: مدتی قبل و به دنبال دریافت اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری در پوشش شرکت لیزینگ خودرو، تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی تصریح کرد: این افراد عمدتا با انتشار آگهی در فضای مجازی اقدام به جذب مشتری و فریب آنان کرده بودند. لطفی گفت: پس از شناسایی محل‌های فعالیت و تعدادی از اعضای این شرکت‌ها، کارآگاهان برای دستگیری آنان وارد عمل شدند و در عملیاتی 7 شرکت کلاهبرداری لیزینگی را که از قبل مورد شناسایی قرار داده بودند، پلمب کردند. رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در این عملیات‌ها مجموعا ۱۷ نفر از اعضا و گردانندگان این شرکت‌ها دستگیر شدند، افزود: همچنین در بازرسی از دفاتر این شرکت‌ها مبلغ ۷ میلیارد ریال وجه نقد شهروندان به همراه تعدادی اسناد و مدارک جعلی واگذاری خودرو نیز کشف و ضبط شد. 
***
تقدیر فرمانده ناجا از هیأت‌های مذهبی
فرمانده ناجا ضمن قدردانی از هیأت‌های مذهبی به دلیل همکاری بسیار خوب با پلیس در دهه اول محرم گفت: امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را در روزهای آتی و تا پایان ماه صفر باشکوه‌تر برگزار کنیم. سردار حسین اشتری اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی و به تبع آن محدودیت‌های موجود، شاهد برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) بودیم که جا دارد از مسؤولان هیأت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا به دلیل همکاری با نیروی انتظامی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی تشکر و قدردانی کنم. وی ادامه داد: در شب‌های دهه اول ماه محرم و در شرایطی که کشور درگیر ویروس منحوس کروناست، مایه خرسندی است که با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی و همراهی مردم فهیم ایران اسلامی، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو مطلوب در سراسر کشور برگزار شد. 
***
کارخانه تولید انسولین قلمی در کشور افتتاح شد
در قالب پروژه مشترک ایرانی- خارجی و با سرمایه‌گذاری دانمارک، کارخانه تولید انسولین قلمی در کشور افتتاح شد. به گزارش ایسنا، نخستین کارخانه شرکت نوونوردیسک پارس در منطقه خاورمیانه و مدیترانه شرقی و هشتمین کارخانه در دنیا، امروز به صورت آنلاین و از طریق ویدئوکنفرانس توسط وزیر بهداشت افتتاح شد. این مراسم میان وزارت بهداشت و شرکت نوونوردیسک پارس برگزار شد. این شرکت دومین کارخانه تولید انسولین قلمی است که در ایران به بهره‌برداری می‌رسد و به گفته دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گام‌های نخست این شرکت می‌تواند بیش از ۳۰درصد انسولین قلمی مورد نیاز در ایران را تامین کند و با توسعه خطوط تولید حتی می‌تواند تامین انواع انسولین قلمی مورد نیاز کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در دستور کار خود قرار دهد. 

Page Generated in 0/0069 sec