printlogo


کد خبر: 223750تاریخ: 1399/6/11 00:00
آیت‌الله رئیسی ضمن تأکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی، دستور داد
ورود سازمان بازرسی برای تعیین‌تکلیف هفت‌تپه

گروه سیاسی: رئیس قوه‌قضائیه برخی جزئیات برنامه این قوه در مبارزه با فساد را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز»، رئیس قوه‌قضائیه گفت: همه دستگاه‌ها و کارگزاران نظام وظیفه دارند برای احقاق حق و ابطال باطل تلاش کنند و دستگاه قضا در این میان بیش از همه وظیفه دارد با نظارت، بسترهای فساد را از بین ببرد و با قضاوت عادلانه، با مفسدان برخورد کند. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی در همه بخش‌ها بویژه در حوزه اقتصاد، حرکت به سوی دولت الکترونیک، ایجاد سازوکارهای اجرای عدالت و مقابله جدی با تبعیض تصریح کرد: مبارزه و محاکمه بخشی از فرآیند سالم‌سازی نظام اداری است اما اصلاح بسترهای فسادزا و پیشگیری مهم‌تر از آنهاست. رئیس قوه‌قضائیه اظهار داشت: در اجرای حق و عدالت و مبارزه با فساد توصیه به تنهایی اثرگذار نیست که فقط بخواهیم بایدها و نبایدها را تبیین کنیم و آنچه مهم‌ترین عامل کاهش جرم و فساد و تخلف می‌شود، پیگیری و اقدام و عمل به‌موقع و دقیق است. 
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه ذات حکومت اسلامی و نظام ما پاک و ضدفساد است، ادامه داد: هر جا فساد لانه کند، نظام با آن مقابله خواهد کرد و هیچ دستگاه و کارگزاری نمی‌تواند بپذیرد فساد در جامعه و سیستم اداری باشد. 
رئیس قوه‌قضائیه یکی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی را «مقابله با تحریف» عنوان کرد و گفت: دشمنان با ترسیم چهره‌ای مشوه و وارونه از حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) و ممنوع کردن بیان احادیث آن بزرگواران و تحریف واقعیت‌ها، جهل را بر جامعه مستولی کردند تا حکومت‌های فاسد را برپا کنند. 
وی با اشاره به اهمیت آگاهی، در بیداری جامعه، افزود: قدرت‌های مستکبر به راحتی بر جامعه ناآگاه حاکم می‌شوند و امام حسین(ع) برای جهل‌زدایی و مبارزه با ناآگاهی قیام کرد تا جامعه، قدرت تعقل و تحلیل پیدا کند. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه امروز هم دشمن برای موفقیت در اعمال تحریم‌ها، از حربه تحریف بهره می‌برد، تأکید کرد: مقابله با تحریف وظیفه‌ای همگانی است و باید با اراده قوی و تمام‌قد مقابل تحریف بایستیم تا دشمن نتواند برای پیشبرد اهدافش میدان یابد. آیت‌الله رئیسی همچنین به پدیده صورتجلسه‌گردانی اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که مسؤولیت دادستانی کل را بر عهده داشتم، صورتجلسه ستاد کالاهای متروکه برای امضا تحویلم شد. وقتی درباره آن سوال کردم، گفتند این یک رویه است که بدون برگزاری جلسه، صورتجلسات توسط اعضا امضا می‌شود که اعلام کردم مادامی که جلسه‌ای برگزار نشود، صورتجلسه‌ای را امضا نخواهم کرد. 
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سپهبد سلیمانی از سوی دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه، تصریح کرد: خون شهید سلیمانی دامنگیر عوامل ترور او شده و با آگاهی ملت‌های منطقه، موجب خروج آمریکا از منطقه و پایداری حق خواهد شد. 
رئیس قوه‌قضائیه در واکنش به گزارش حجت‌الاسلام صادقی، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف درباره برخی واگذاری‌های مساله‌دار بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، دستور داد ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی و مدیران متخلف برخی شرکت‌ها، سازمان بازرسی موضوع تعیین‌تکلیف نحوه واگذاری‌های مساله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات مانند شرکت‌های هفت‌تپه و پالایشگاه کرمانشاه را از سازمان خصوصی‌سازی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط پیگیری کند. 
آیت‌الله رئیسی گفت: در موضوع واگذاری‌ها باید 2 نکته مورد توجه قرار گیرد؛ یکی جنبه تخلف افرادی است که این واحدها را مورد تملک قرار داده‌اند و دیگری بررسی نحوه واگذاری این واحدهاست که آیا شرایط مندرج در قانون برای واگذاری و صلاحیت افراد مورد توجه سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته یا نه؟ در واقع تمام قضیه فقط برخورد با مدیران متخلف نیست و باید نحوه واگذاری‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. رئیس قوه‌قضائیه همچنین به موضوع تعطیلی برخی کارگاه‌های تولیدی پس از تملک بانک‌ها اشاره کرد و گفت: گزارش‌هایی که از استان‌ها به ما رسیده، حاکی از آن است برخی واحدهای تولیدی که به دلیل بدهی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند، به تعطیلی کشیده شده‌اند که این خلاف وعده مدیران عامل بانک‌ها و تأکید مقام معظم رهبری است.

Page Generated in 0/0058 sec