printlogo


کد خبر: 223980تاریخ: 1399/6/17 00:00
اخبار

توزیع بسته‌های معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی بین خانوارهای محروم
معاون بنیاد مستضعفان از توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی میان خانوارهای محروم و نیازمند کشور در مرحله دوم طرح «کمک‌های مؤمنانه» خبر داد. محسن منصوری با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: در مرحله دوم طرح کمک‌های مومنانه، بنیاد مستضعفان با تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان، توزیع این بسته‌های معیشتی را همزمان با دهه نخست محرم آغاز کرد. معاون بنیاد مستضعفان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این اعتبار برای ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند و محروم در نظر گرفته شد و توزیع آن در قالب بسته‌های معیشتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و همچنین کارت‌های خرید ۳۰۰ هزار تومانی آغاز شده است. وی با بیان اینکه این حمایت‌های معیشتی توسط گروه‌های مردمی و جهادی به دست خانوارهای هدف می‌رسد، گفت: در توزیع این بسته‌های حمایتی، اولویت با خانوارهای محروم ساکن در مناطق مرزی و کم‌برخوردار است. لازم به ذکر است، در مرحله قبلی کمک‌های مومنانه نیز ۵۰۰ هزار بسته حمایتی در مناطق حاشیه‌ای تهران و البرز توزیع شد. 
***
آغاز تولید سیم‌کارت‌های‌ دانش‌آموزی
بنا بر اعلام مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌و‌پرورش، سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی بزودی در مراکز اپراتورها قابل دریافت خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، محمود حبیبی درباره توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی گفت: فرآیند تولید سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آغاز شده و اپراتورها پای ‌کار آمدند و مکلف شدند سیم‌کارتی به نام سیم‌کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه دهند تا از این طریق از دل‌نگرانی‌های خانواده‌ها هم کاسته شود. وی با بیان اینکه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تنها به فضاهای مورد تایید آموزش‌وپرورش دسترسی خواهند داشت، گفت:‌ این سیم‌کارت خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود. قاعدتا این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی را که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است، نخواهند داشت. وی ادامه داد: تلاش ما این است که دانش‌آموزان به محتواهای نامناسب دسترسی پیدا نکنند،‌ همچنین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد، روی این سیم‌کارت‌ها اعمال خواهد شد. همچنین هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد. 
***
کشف ۴ تن توتون و تنباکوی قاچاق در تهران
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن توتون و تنباکوی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد تومان در مرکز تهران خبر داد. سردار حمید هداوند اظهارکرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی توتون و تنباکو در انبار یک واحد صنفی در حوالی دروازه شمیران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران صحت خبر تایید و هویت مالک انباری نیز شناسایی شد. جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه تیمی از ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند مالک انباری را دستگیر کنند. هداوند اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده از داخل انباری ۴ تن توتون و تنباکوی فاقد فاکتور و مجوزهای قانونی و گمرکی کشف و متهم در همان تحقیقات اولیه به جرم انتسابی معترف شد. 
***
عضو شورای شهر تهران:
دل‌مان از دولتی که خودمان روی کار آورده‌ایم «خون» است!
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم مشاهده کردند که یک انتقاد بحق با عنوان ساخت‌وساز در محله جماران چه عواقبی داشت و باعث جلوگیری از ورود شهردار تهران به جلسات هیات دولت شد، گفت: دل‌مان از دولتی که خودمان روی کار آورده‌ایم «خون» است. حجت نظری دیروز در جریان دویست‌و‌سی‌و‌چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: اقدام‌ها و جراحی‌های زیادی در شهر صورت گرفته است که این‌گونه اقدامات در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد اما باید اذعان کرد در انجام برخی از این اقدام‌ها نیز مؤثر عمل نکرده‌ایم که یکی از آنها مطالبه مردم در ارتباط با آلودگی هواست و باید گفت شهرداری اختیار و توان مقابله با مافیای دیزلی را ندارد. وی تصریح کرد: بنده بارها به ‌همراه خانواده‌ام از مترو و اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده‌ایم و از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطلعم و می‌دانم فرسودگی یعنی چه اما چه بگویم که دل‌مان از دولتی که خودمان روی کار آورده‌ایم خون است. نظری خاطرنشان کرد: مردم مشاهده کردند که یک انتقاد بحق با عنوان ساخت‌وساز در محله جماران چه عواقبی داشت و در کنار جلوگیری از ورود شهردار تهران به جلسات هیأت دولت، دنبال لغو محدودیت ارتفاع محله جماران رفتند!
***
افزایش خطر سکته مغزی در ایام کرونا
متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوارض عصبی ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا همانند هر عامل میکروبی و ویروسی می‌تواند به سیستم اعصاب مرکزی و محیطی حمله کند. سیدحسین آقامیری خاطرنشان کرد: این ویروس از طریق عروق خونی یا هماتولوژیک می‌تواند در سیستم عصبی و مغز عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد کند. عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد: «کووید‌-۱۹» از طریق مجاورتی به شکلی که سیستم تنفسی فوقانی و سینوس‌ها را درگیر کند، از قاعده جمجمه میزبان خود عبور کرده و به مغز می‌رسد. آقامیری توضیح داد: در دوره پاندمی ویروس کرونا، دیده شده مبتلایان جوان بدون هیچ ریسک فاکتوری بعد از ابتلا به کرونا دچار سکته‌های مغزی شده‌اند و نکته اینجاست که غالبا این سکته‌ها عروق بزرگ خونی را نیز درگیر کرده است. 

Page Generated in 0/0056 sec