printlogo


کد خبر: 224029تاریخ: 1399/6/18 00:00
اخبار

سفیر ایران در بغداد: عراق امسال زائر خارجی نمی‌پذیرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد پرونده اربعین در عراق بسته شده است و این کشور به هیچ زائر خارجی از جمله ایرانی اجازه ورود به عراق برای انجام آیین اربعین را نمی‌دهد. به گزارش تسنیم، «ایرج مسجدی» گفت: متاسفانه فیلم مصاحبه‌ای از استاندار کربلا در فضای مجازی و برخی رسانه‌های کشور منتشر شد که از سخنان وی سوء‌برداشت شده است. وی اظهار کرد که «نصیف الخطابی» استاندار کربلا در این مصاحبه گفته بود امیدوار است ویروس کرونا از جامعه بشری رخت بربندد تا همه عاشقان امام حسین(ع) و اربعین بتوانند به زیارت اماکن مقدس در عراق مشرف شوند و اینجانب در خدمت آنان باشم. سفیر ایران در بغداد تاکید کرد: دولت مرکزی عراق با توجه به بحران همه‌گیر کرونا به ما اعلام کرده به هیچ‌وجه اجازه ورود زوار اربعین از ایران و دیگر کشورهای خارجی را نمی‌دهد و این به معنای آن است که پرونده اربعین 99 و ورود زوار خارجی در این کشور بسته شده است. مسجدی گفت: دولت عراق مدت‌هاست که این تصمیم را اعلام کرده است و به هیچ عنوان اجازه ورود زائر خارجی اربعین به کشور را نمی‌دهد. مسجدی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران جزو ستاد اربعین در کشور عراق است و هیچ تردیدی در برگزار نشدن اربعین برای زائران خارجی از جمله ایرانی‌ها وجود ندارد. وی یادآور شد: از ماه‌ها پیش در رایزنی و برگزاری نشست‌های مختلف با مقامات عراقی، پیگیر وضعیت آیین اربعین بودیم و حتی اگر هم استاندار یا مسؤول محلی یک موضوعی را مطرح کند، سندیت ندارد و به هیچ‌‌‌وجه قابل اجرا نخواهد بود. سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: متولی اربعین مسؤولان دولت مرکزی این کشور هستند و اعلام کردند ورود زائران خارجی اربعین به عراق ممنوع است و اجازه ورود به هیچ زائری را نخواهند داد.
***
بازگشت فلج‌ اطفال در صورت تعویق واکسیناسیون
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: در صورت تعویق واکسیناسیون، امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند فلج‌ اطفال وجود دارد. سیدمحسن زهرایی در گفت‌وگو با فارس گفت: برای اینکه بتوانیم جامعه و فرزندان سالمی داشته باشیم باید واکسیناسیون فرزندان‌مان را کامل انجام دهیم؛ چیزی که توانسته جامعه ما را در مقابل بیماری‌های ویروسی ایمن کند واکسیناسیون 99 درصدی کودکان بود، یعنی همیشه تمام گروه‌های هدف ما تحت پوشش بودند اما با وجود کرونا آسیب‌هایی به روند واکسیناسیون وارد شد که یکی از دلایل آن نگرانی‌ مردم از گرفتار شدن به ویروس کرونا بود و براى همین مراجعات کم شد. وی عنوان کرد: در اسفندماه ۹۸ و فروردین ۹۹، ما ۱۶ درصد افت واکسیناسیون داشتیم اما به سرعت اقدامات جبرانی شروع شد تا جایی که در حال حاضر پوشش واکسیناسیون به ۹۵ درصد رسیده است. البته ما هنوز ۴ درصد با گذشته فاصله داریم و نباید فکر کنیم که دیگر فلج‌ اطفال، سرخک و... وجود ندارد و نیازی به واکسن نیست، چرا که در برخی کشورها که واکسیناسیون به طور جدی انجام نمی‌شود هنوز این بیماری‌ها دیده می‌شود.
***
تنها «مؤسسه تخصصی مطالعات جمعیت» در ایران در آستانه انحلال!
با وجود تأکیدات و مطالبات ۹ ساله کارشناسان و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «تهدیدات جمعیتی ایران اسلامی»، وزارت علوم اقدام به انحلال تنها مؤسسه تخصصی مطالعات جمعیت در ایران کرده است! به گزارش تسنیم، مؤسسه مطالعات تخصصی و مدیریت جامع جمعیت کشور وابسته به وزارت علوم با 22 سال سابقه و بیش از 14 عضو هیأت علمی، تنها مؤسسه مستقل و تخصصی جمعیت در کشور و خاورمیانه است. این مؤسسه تنها مجموعه‌ای است که نخستین‌بار موضوع خطر سالمندی جمعیت را اوایل دهه 90 مطرح کرد و عامل تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب شد. خبرها حاکی از آن است که شورای گسترش وزارت علوم هفته گذشته و بدون اعلام قبلی، این مؤسسه را در زیرمجموعه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ادغام کرده است! در واقع وزارت علوم تنها مجموعه تخصصی جمعیت در کشور و خاورمیانه را منحل کرده و آن را در حد یک پژوهشکده تنزل داده است!
***
توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می‌شود
افزایش تولید 7 برابری داروی «رمدسیویر» 
مدیرعامل گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: تولید داروی ضدکرونایی رمدسیویر در کشور بزودی به بالاترین رقم در منطقه خواهد رسید. به گزارش فارس، اکبر برندگی گفت: براساس تخمین ما ۲ پروژه مهم تولید داروی پپتید و تولید واکسن‌ تا پایان آبان‌ماه به اتمام خواهد رسید. وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده روی این ۲ پروژه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام بیش از 500 میلیارد تومان است. 
برندگی درباره تولید داروی رمدسیویر نیز گفت: داروی رمدسیویر که تاکنون به گفته پزشکان مؤثرترین داروی ضدکرونای شناخته شده است، در شرکت سبحان آنکولوژی به مرحله تولید رسیده و با تأیید نهایی سازمان غذا و دارو، در اختیار جامعه سلامت قرار گرفته است. 
مدیرعامل گروه دارویی برکت خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این دارو در منطقه خواهیم بود و ظرفیت تولید آن از 20 هزار آمپول در ماه به 150 هزار آمپول در ماه خواهد رسید که امروز پروانه آن از سازمان غذا و دارو اخذ شد. وی بیان کرد: درباره واکسن کرونا هم چندین مطالعه از چند روش به طور همزمان در دست انجام است که برخی موارد روی حیوانات با موفقیت تست شده و امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم.

Page Generated in 0/0056 sec