printlogo


کد خبر: 224042تاریخ: 1399/6/18 00:00
اخبار

سفر وزیر خارجه سوییس مربوط به روابط ایران و آمریکا نبود
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر وزیر خارجه سوییس به تهران و اینکه با توجه به اینکه سوییس حافظ منافع آمریکا در ایران است، آیا این سفر ارتباطی به روابط ایران و آمریکا دارد؟ تصریح کرد: سفر وزیر خارجه سوییس به تهران در چارچوب روابط 2 کشور و در چارچوب نقشه راهی است که در جریان سفر رؤسای جمهور 2 کشور به ایران و سوییس تهیه شد.
سعید خطیب‌زاده با بیان اینکه این سفر قرار بود زودتر از اینها انجام شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شد، اظهار کرد: ما روابط کمی و کیفی عمیقی با سوییس داریم و یکی از ویژگی‌های سوییس این است که حافظ منافع ما در برخی کشورهاست. سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: سوییس حافظ منافع آمریکا در ایران است و از طرف دیگر حافظ منافع متقابل ایران و عربستان سعودی و حافظ منافع ایران در کاناداست.
وی با اشاره به اینکه سفر وزیر خارجه سوییس به تهران مربوط به روابط ایران و آمریکا نیست و سیاست ما درباره آمریکا تغییر نکرده است، گفت: گمانه‌زنی‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود درست نیست. وی درباره موضوع کانال مالی سوییس نیز اظهار کرد: با ۲۰ ماه تاخیر نخستین تراکنش مالی در این کانال انجام شد. خردادماه امسال نخستین تراکنش جدی در این چارچوب انجام شد. 
***
ستاد انتخابات کشور:
دور دوم انتخابات مجلس جمعه برگزار خواهد شد
دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی و تمهیدات برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد. 
به گزارش تسنیم، سیداسماعیل موسوی، سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی اظهار کرد: بیست‌و‌نهمین جلسه ستاد انتخابات کشور با موضوع برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه در 9 استان برگزار شد. 
وی با اشاره به اینکه انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی روز جمعه این هفته 21 شهریورماه برگزار خواهد شد، گفت: تدارکات لازم اندیشیده شده و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است. 
مدیرکل انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: انتخابات روز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، البرز، زنجان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و گلستان برگزار خواهد شد. 
موسوی افزود: از ساعت 8 صبح عوامل شعب اخذ رأی آمادگی دارند مردم شریف حوزه‌های انتخابیه‌ای که تعیین نمایندگان‌شان به مرحله دوم کشیده است، مراجعه و در انتخابات شرکت کنند. 
وی با تأکید به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این انتخابات خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مسائل پیرامونی آن، پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری مسؤولان وزارت بهداشت و شورای نگهبان تهیه و به استان‌ها ابلاغ کردیم و همه عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی مستقر در شعبه‌های اخذ رأی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد. همچنین شعب اخذ رأی را از شب قبل ضدعفونی می‌کنیم. 
***
ظریف:
قدردان تلاش‌های سوییس برای سبک کردن خرابکاری‌های آمریکا هستیم
وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی محورهای دیدارش با همتای سوییسی خود را تشریح کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، محمدجواد ظریف روز دوشنبه در توئیتی نوشت: از میزبانی ایگناتسیو کاسیس، وزیر خارجه سوییس در 100 سالگی روابط دیپلماتیکی که بر اساس احترام دوجانبه پایدار مانده است، خرسند شدم. 
وی افزود: گفت‌وگوهایی عالی‌ درباره مسائل دوجانبه‌، منطقه‌ای و جهانی داشتیم. در حالی که قدردان تلاش‌های سوییس برای سبک کردن خرابکاری‌های آمریکا هستیم، بازگشت دادوستدهای عادی اولویت جهانی است. 
ایگناتسیو کاسیس، وزیر خارجه سوییس نیز پس از دیدار با محمدجواد ظریف با انتشار ویدئویی از استقبال ظریف در این دیدار در پیامی توئیتری نوشت: صلح، توسعه اقتصادی و حقوق بشر از موضوعات بحث ثمربخشم با همتایم ظریف بود. 
او در ادامه نوشت: خوشحالم که توانستیم با هم کانال بشردوستانه سوییس را برای تامین مواد غذایی و دارویی مردم ایران فراهم کنیم.
***
آنها که در پی ترمیم پل بین ایران و آمریکا هستند، بیهوده انرژی مصرف می‌کنند
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش گفت: کسانی که به دنبال ترمیم پل‌های بین ایران و آمریکا هستند، بیهوده انرژی مصرف می‌کنند. 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، عصر دیروز (دوشنبه ۱۷ شهریور) در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور که در میدان شهدای تهران برگزار شد، گفت: حادثه ۱۷ شهریور یکی از اثرگذارترین قیام‌های مردم در طول مبارزات و از برجسته‌ترین نقاط عطف پیروزی خون بر شمشیر بود. 
وی با بیان اینکه آمریکا با جنایت خود در ۱۷ شهریور، پل‌های ارتباط با ملت ایران را خراب کرد، تصریح کرد: کسانی که به دنبال ترمیم این پل هستند، انرژی اضافه مصرف می‌کنند. ملت ایران نمی‌تواند آمریکا را ببخشد و چشم بر جنایت متعدد آمریکایی‌ها از جمله در ۱۷ شهریور ببندد. 

Page Generated in 0/0051 sec