printlogo


کد خبر: 224064تاریخ: 1399/6/19 00:00
اخبار

سخنگوی توکیو 2020: متعهد به برگزاری المپیک هستیم
سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو گفت: ما متعهد به برگزاری مسابقات هستیم. به گزارش
دیلی میل، کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو در تلاشند مردم را متقاعد کنند که المپیک با وجود ویروس کرونا سال آینده برگزار می‌شود. توشیرو موتو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود حتی بدون واکسن کرونا، المپیک باید برگزار شود. جان کوتز، نایب‌رئیس IOC هم روز گذشته گفت با وجود بحران «کووید-19» این بازی‌ها برگزار می‌شود. نظرسنجی‌های انجام شده از شهروندان ژاپنی نشان می‌دهد آنها نسبت به برگزاری بازی‌ها بدبین هستند. ماسا تاکایا، سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های 2020 در این باره گفت: ما می‌توانیم به شما بگوییم که IOC کاملا متعهد به برگزاری بازی‌های سی‌و‌دومین المپیک سال آینده در توکیو است. هفته گذشته مقامات دولت ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌ها به منظور بررسی اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا و برگزاری بازی‌های المپیک نشستی را برگزار کردند که این جلسات ادامه‌دار خواهد بود. در ژاپن 1350 نفر به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 
***
بیستمین وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد
بیستمین وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با موضوع آماده‌سازی داوران برای مسابقات برگزار شد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون کشتی، ناصر فروتن، رئیس کمیسیون داوران کشتی کشور درباره نشست اینترنتی داوری اتحادیه جهانی کشتی گفت: این وبینار با تدریس «ابراهیم چی‌چی اوغلو» رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه جهانی از کشور ترکیه و «آشوک کومار» داور المپیکی از کشور هند، برای داوران، مربیان و کشتی‌گیرانی از سراسر دنیا برگزار شد. به گفته فروتن، در این ویدئوکنفرانس اینترنتی که به مدت ۹۰ دقیقه به طول انجامید نکات مختلفی مطرح شد که برخی از موارد مهم به شرح زیر است:
اهمیت آماده‌سازی داوران به این دلیل است که نتیجه درست و اجرای صحیح قانون و کیفیت مسابقات به آمادگی داوران بستگی دارد. تصمیم درست و موفق در زمان اندک حین مسابقات و هماهنگی تیم داوری، به آماده‌سازی قبل از مسابقات بستگی دارد. کسب یک سری از مهارت‌های داوری در طولانی‌مدت، و بعضی از آنها در میان‌مدت و کوتاه‌مدت به دست می‌آید. بهترین تمرین برای آمادگی حضور در مسابقات بزرگ، شرکت کردن در مسابقات داخلی و محلی است. ۳ اصل مهم در داوری شامل آمادگی جسمانی و شرایط بدنی مطلوب، آمادگی ذهنی و تمرین مهارت‌های داوری است. ناهماهنگی‌های مختلف که ممکن است باعث مشکلات جدی در حین مسابقه شود: عدم تصمیم صحیح در شروع مجدد کشتی که کشتی‌گیران باید رودرروی هم در مرکز تشک باشند، سپس داور سوت آغاز را بزند در غیر این صورت ممکن است قبل از سوت داور، کشتی توسط یکی از کشتی‌گیران آغاز شود. 
***
4 کاراته‌کا به اردوی تیم ‌ملی دعوت شدند
دور جدید تمرینات تیم‌ ملی کاراته اواسط مهرماه بعد از نزدیک به 7 ماه تعطیلی با حضور 4 کاراته‌کا برای شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک آغاز می‌شود. به گزارش مهر، بعد از صدور مجوز اردوهای تیم‌ ملی کاراته، فدراسیون کاراته در تلاش است شرایط تشکیل اردوی آماده‌سازی را فراهم کند. آکادمی ملی المپیک از دوران شیوع کرونا برای انجام تعمیرات اساسی استفاده کرده و همچنان تعطیل است تا دست فدراسیون برای انتخاب محلی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه شود، بسته باشد. در همین رابطه سیدشهرام هروی، سرمربی تیم‌ملی به رادیو ورزش گفت: بعد از تعطیلی هتل آکادمی، فقط مهمانسرای نصرت در مجموعه ورزشی انقلاب باقی می‌ماند که باید برای تشکیل اردوها مورد استفاده قرار گیرد، البته در صورت فراهم نشدن شرایط با یکی از استان‌ها که شرایط مناسبی داشته باشد، برای این مهم رایزنی خواهیم کرد. وی ادامه داد: باید تاکید کنم اولویت اصلی حفظ سلامتی کاراته‌کاهاست، باید مکانی برای تمرین انتخاب شود که از هر لحاظ شرایط لازم را داشته باشد تا بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی تعریف‌شده را رعایت کنیم. در صورت فراهم شدن مسائل فوق از اواسط مهرماه به اردو خواهیم رفت. هروی در پایان از دعوت پورشیب، گنج‌زاده، مهدی‌زاده و بهمن عسگری به اردوی تیم‌ ملی خبر داد و عنوان داشت که نفرات دیگری هم برای حضور در این تمرینات دعوت خواهند شد. 

Page Generated in 0/0063 sec