printlogo


کد خبر: 224137تاریخ: 1399/6/20 00:00
استاندار تهران: شرایط کرونا در پایتخت قرمز و سینوسی است

آمار جان‌باختگان و بستری‌های کرونایی در سراسر کشور در حال افزایش است اما به گفته استاندار تهران این آمار در پایتخت به شکل سینوسی خود را نشان می‌دهد. به گزارش «وطن امروز»، در پی بی‌توجهی به هشدار کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به عدم انجام مسافرت در روزهای تعطیل، آمار مرگ‌ومیر و بستری‌های کرونایی افزایش یافته است.
 استاندار تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: وضعیت در استان تهران تغییری نکرده و شرایط قرمز و سینوسی است. انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: بر اساس گزارشی که به دست ما رسیده تا روز گذشته ۳۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند که از این تعداد ۱۰۵۰ نفر در وضعیت حاد بیماری قرار دارند. وی افزود: تعداد مرگ‌و‌میر قطعی ناشی از کرونا در تهران در روز سه‌شنبه ۳۶ نفر بوده است. استاندار تهران درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی بویژه مترو، گفت: استفاده از ماسک در مترو بالای ۹۵ درصد است و شهروندان این مساله را بخوبی رعایت می‌کنند ‌اما فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل جمعیت زیاد در مترو نمی‌تواند بخوبی رعایت ‌شود که این مساله اجتناب‌ناپذیر است. 
محسنی‌بندپی در خاتمه درباره تامین واکسن آنفلوآنزا برای استان تهران اظهار کرد: با شروع پاییز و افزایش بیماری‌های تنفسی و ریوی و شیوع آنفلوآنزا، این نگرانی وجود دارد که با افزایش روند بیماری کرونا یا افراد بستری‌ روبه‌رو شویم اما با تدابیری که اتخاذ شده است و افزایش توزیع واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته این امیدواری وجود دارد که بتوانیم بیماری آنفلوآنزا را مدیریت کنیم و کرونا را نیز با رعایت پروتکل‌ها، ‌فاصله‌گذاری اجتماعی‌، استفاده از ماسک و شست‌و‌شوی دست و جلوگیری از تجمعات غیرضرور مدیریت کنیم. 
 
* ۱۲۲۹ تن بستری شدند
سخنگوی وزارت بهداشت دیروز آخرین موارد بروز و فوتی «کووید-۱۹» در کشور را اعلام کرد. دکتر سیماسادات لاری گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی طی 24 ساعت گذشته، 2 هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۳۳۹ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته لاری، ۳۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تاکنون 3 میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۴۳ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره استان‌های در شرایط قرمز و هشدار کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.
 

Page Generated in 0/0057 sec