printlogo


کد خبر: 224138تاریخ: 1399/6/20 00:00
اخبار

لزوم حفظ محله «جماران»
رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران در واکنش به تلاش شورای عالی شهرسازی برای رفع محدودیت‌های ارتفاع در محله جماران، گفت: جماران به شکلی که هست، باید برای آیندگان حفظ شود. علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم شورای عالی شهرسازی و بررسی وضعیت محله جماران و احتمال رفع محدودیت ارتفاع در این محله گفت: اساسا ایجاد محدودیت‌های ساخت‌و‌ساز یا حتی فریز کردن یک محدوده در شهر، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. گاهی مسائل امنیتی - حفاظتی مطرح است، گاهی برای انجام طرح‌های شهری است و گاهی هم ممکن است به دلایل هویتی و میراثی باشد. به گفته وی، این کار بعضا، مثل بافت‌های ثبت‌شده، پشتوانه‌های قانونی محکم دارد اما در مواردی مثل اجرای طرح‌های توسعه شهری مصوب، شهرداری‌ها مجاز نیستند برای بلندمدت محدوده‌ای را فریز کنند و متاسفانه این رویه نادرست عموما جریان دارد. اعطا تصریح کرد: در محله جماران مساله‌ اصلی ایجاد محدودیت ارتفاع در ساخت است و این در حالی است که محله جماران علاوه بر اینکه دارای بافت ارزشمند روستایی از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی بوده است، به دلیل حضور حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یک شخصیت مورد توجه در مقیاس جهانی، مورد توجه است. وی با بیان اینکه جماران به شکلی که هست، باید برای آیندگان حفظ شود، گفت: حالا فرض کنید مسائل مربوط به هویت تاریخی و بافت روستایی این محله را نادیده بگیرند اما چطور می‌توان از تصمیمی دفاع کرد که میراث کالبدی مرتبط با رهبر کبیر انقلاب را مخدوش می‌کند. 
***
ارائه وام قرض‌الحسنه به خیران جهت خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند
دبیر پویش ملی مشق احسان از آغاز مذاکره با برخی بانک‌ها جهت ارائه وام قرض‌الحسنه به خیران جهت خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند خبر داد. به گزارش فارس، سعید حسینی در نشست خبری سومین پویش ملی مشق احسان اظهار داشت: این پویش با هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) راه‌اندازی شده و مردم مشارکت خوبی در تأمین، تولید و حتی توزیع بسته‌های آموزشی داشته‌اند. وی بیان داشت:‌ با راه‌اندازی این پویش از تعطیلی هزار کارگاه و بیکاری 1200 نفر از تولیدکنندگان لوازم‌التحریر پیشگیری شده است و همچنین 30 کارگاه جدید فعال شده و 300 نفر مشغول به کار شده‌اند. دبیر پویش ملی مشق احسان با بیان اینکه بسته‌های آموزشی ارائه‌شده کاملا ایرانی است، گفت:‌ امسال با توجه به شرایط کرونا و افزایش بیکاری پدرها، با همکاری آموزش‌و‌پرورش و مردم تلاش کرده‌ایم بسته‌های بیشتری را میان دانش‌آموزان توزیع کنیم. حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به نیاز دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند آیا اقدامی در این باره انجام شده است، ‌گفت:‌ با برخی بانک‌ها مذاکراتی را آغاز کرده‌ایم تا خیرین و مردم بتوانند از طریق وام‌های قرض‌الحسنه برای دانش‌آموزان تبلت تهیه کنند. وی افزود: ‌از طریق این وام‌ها امکان پرداخت قسطی مبلغ تبلت وجود دارد و حتی کمک جهت خرید تجهیزات آموزشی نیز از طریق این بستر فراهم است که این موضوع در آستانه انعقاد تفاهمنامه است و در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
بیرون انداختن ماسک از خودرو 30 هزار تومان جریمه دارد
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: بیرون انداختن ماسک و دستکش از پنجره خودرو دقیقا همانند پرت کردن زباله است که قانون‌گذار برای این تخلف 30 هزارتومان جریمه تعیین کرده است. سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این مطلب که بیرون انداختن ماسک از پنجره خودرو تخلف محسوب شده و راننده جریمه خواهد شد، اظهار داشت: متأسفانه تعداد معدودی هستند که بهداشت محیطی را رعایت نکرده و اقدام به پرت کردن دستکش و ماسک خود از پنجره خودرو به بیرون می‌کنند، این کار علاوه بر آلودگی محیط زیست، باعث انتقال آلودگی به اطراف و خیابان می‌شود. سرهنگ همه‌خانی تصریح کرد: انداختن ماسک و دستکش‌های استفاده شده، دقیقا همانند پرتاب زباله به بیرون از خودرو است که قانون‌گذار برای این تخلف جریمه تعیین کرده و مأموران پلیس راهور به محض مشاهده با آن برخورد می‌کنند. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از رانندگان درخواست کرد ضمن رعایت نکات بهداشتی، به هیچ‌وجه اجازه ندهند سرنشینان خودرو از پنجره اتومبیل، زباله، ماسک یا دستکش به بیرون پرتاب کنند، چرا‌که مسؤولیت این اقدامات متوجه راننده است و اوست که مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد. سرهنگ همه‌خانی خاطرنشان کرد: جریمه پرتاب زباله از خودرو به بیرون 30 هزار تومان است که برای راننده خودرو ثبت می‌شود. 
***
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
دستگیری ۱۲ اخلال‌گر  بازار ارز
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۲ نفر از اخلال‌گران بازار ارز خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازدید از منطقه شوش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ادامه طرح پاکسازی مناطق دروازه غار، شوش، مولوی و تثبیت این اقدام، کارهای زیادی انجام شده است، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت منطقه نسبت به گذشته خیلی بهتر است و ما دنبال تثبیت این وضعیت هستیم. وی ادامه داد: امروز جلسه‌ای داشتیم و براساس این جلسه تقسیم وظایفی برای اجرای تثبیت وضعیت این منطقه انجام شد. سردار رحیمی گفت: اگر دستگاهی از وظیفه خود سرپیچی کند، تحت پیگرد دستگاه قضایی قرار می‌گیرد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره وضعیت بازار ارز گفت: ما به طور مستمر و مرتب بحث دستگیری افرادی را که اخلال در حوزه ارز و... دارند، پیگیری می‌کنیم و روز گذشته ۱۲ نفر را دستگیر کردیم.

Page Generated in 0/0062 sec