printlogo


کد خبر: 224143تاریخ: 1399/6/20 00:00
اخبار

کارانه معوق کادر درمان تا پایان هفته پرداخت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت کارانه معوق کادر درمان تا پایان هفته خبر داد. محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود نیرو بود، اظهار داشت: خوشبختانه امسال مجوز استخدام برای ۲۲ هزار پرسنل به وزارت بهداشت داده شده است که اولویت آنها جذب نیروهای شرکتی و رسمی شدن آنها از طریق برگزاری آزمون است. نوبخت با بیان اینکه ۱۰ هزار تخت جدید قرار است در سال جدید به تخت‌های بیمارستانی اضافه شود، ادامه داد: از این رو وزارت بهداشت همچنان خواستار استخدام نیروی جدید خواهد بود. پس از جذب ۲۲ هزار نیروی مورد اشاره، سازمان برنامه و بودجه کشور، اجازه جذب نیروی جدید برای این وزارتخانه را مجددا صادر خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه برخی اعضای کادر درمان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود بدون گذراندن آزمون استخدامی هستند، یادآور شد: در حال حاضر بر اساس قانون تنها راه این امر، گذراندن آزمون استخدامی است. البته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ می‌کوشیم در صورت توافق مجلس، بخشی از جذب نیرو در وزارت بهداشت را بدون برگزاری آزمون به سرانجام برسانیم. البته این امر در صورت موافقت مجلس و برای سال بعد محقق خواهد شد. 
***
سهم ۸۱ درصدی صنعت و تجارت در طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در ۵ ماه اول سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۹۷ درصد رشد داشته است. سعید زرندی افزود: در این بازه زمانی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری سهم بخش صنعت 6/83، معدن 2/6 و تجارت 2/10درصد بوده است. وی اظهار داشت: از 49 مورد طرح سرمایه‌گذاری خارجی، 21 شرکت با ۱۰۰ درصد سهامداران خارجی، ۲۴ شرکت به صورت مشارکتی با شرکت‌های داخل و 4 مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT هستند. زرندی تصریح کرد: بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۱۷ مورد بوده است و کشورهای چین، ترکیه و هند رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. 
***
طرح اصلاح ساختار بودجه با قید فوریت هفته آینده به صحن ارائه می‌شود
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: کمیته اصلاح ساختار بودجه قرار است هفته آینده بخش‌هایی را که نیاز به ارائه نامه دارد یا سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند نسبت به آنها ورود کند، در قالب طرح اصلاح ساختار بودجه با قید یک یا ۲ فوریت به صحن علنی ارسال کند تا حداکثر طی ۲ ماه آینده تصویب شود. محسن زنگنه ادامه داد: ما در طرح اصلاح ساختار بودجه بحث منابع درآمدی، هزینه‌ای، شرکت‌های دولتی، پرداخت به ذی‌نفع نهایی (مالک واقعی) و... را لحاظ خواهیم کرد و معتقدیم انجام این اصلاحات قطعا در بودجه سال آینده تاثیر خود را نشان خواهد داد. وی تصریح کرد: همچنین کلیات 13 حکم اصلاح بودجه در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرائت و تصویب شده اما برخی اعضا نسبت به تعیین میزان تاثیرگذاری این احکام بر درآمدهای دولت و کاهش هزینه‌های بودجه تکالیفی را برای کمیته اصلاح ساختار بودجه مشخص کرده‌اند که تا هفته آینده انجام خواهد شد. 
***
۲ تصمیم دولت برای حمایت از بازار سرمایه
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به برنامه‌های دولت برای بازار سرمایه گفت: یکی از تصمیمات مهم این بود که به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی کمک ‌کنیم. فرهاد دژپسند اظهار داشت: دولت برای شرکت‌هایی که افزایش سرمایه می‌دهند، اگر سلب سهام با سلب حق‌تقدم باشد ۲۰ درصد درآمد، مشمول مالیات با نرخ صفر محاسبه می‌شود و این جایزه بزرگی برای افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در بورس است. وی ادامه داد: اقدام دیگری که انجام شد، این است که از سال ۹۴ در قانون رفع موانع تولید حکمی داشتیم که صندوق توسعه ملی باید سالانه یک درصد ورودی خود را به عنوان سپرده در صندوق تثبیت سرمایه بورس قرار می‌داد و چون تاکنون اختلاف نظر بین بورس و صندوق توسعه ملی بود، این مهم انجام نشد. دژپسند افزود: پس از پیگیری‌ها در نهایت به اجماع رسیدیم این کار انجام شود و در آینده نزدیک تمام سنوات گذشته (از سال ۹۴ تا ۹۸) یک درصد ورودی محاسبه و جزو منابع صندوق تثبیت می‌شود.

Page Generated in 0/0049 sec