printlogo


کد خبر: 224151تاریخ: 1399/6/20 00:00
ادامه واکنش‌های داخلی به هتاکی نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص)
همه علیه «گناه نابخشودنی»

امروز پنجشنبه، تجمع اعتراضی در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص) با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزرش «وطن امروز»، جوشش غیرت دینی مسلمانان در اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) هنوز آرام نگرفته و در جای‌جای جهان اسلام اعتراضات به این اقدام همچنان ادامه دارد. نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی که روز گذشته برگزار شد، اعلام کرد: روز پنجشنبه (امروز) در سراسر کشور تجمع اعتراضی به هتک حرمت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام، با رعایت اصول بهداشتی و به صورت سلامت‌محور در سراسر کشور برگزار می‌شود. علاوه بر این، واکنش‌های چهره‌های سیاسی و دینی کشورمان به این اقدام نشریه فرانسوی نیز همچنان ادامه دارد. 
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در پیامی با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر اسلام، اظهار داشت: اینکه می‌بینید معاذالله برخی وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله افضل صلوات المصلین) اهانت می‌کنند یا به قرآن اهانت می‌کنند، این کشورها باید بدانند که روی شاخه درخت نشسته و دارند ریشه آن را قطع می‌کنند! آنها آمدند جهان را به عقل نزدیک کنند تا عاقلانه و موحدانه در کمال سلامت و سلم زندگی کنند. جهان منهای عقل می‌شود جنگ اول جهانی و دوم یا جنگ‌های نیابتی. جهان منهای عقل می‌شود که شبانه‌روز 3 شیفته اسلحه‌های آدم‌کشی است، این جهان است! یا اهانت به وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیه و الثناء) است یا اهانت به قرآن کریم که همه این معارف بلند را از قرآن کریم داریم. 
در بخش دیگری از پیام ایشان آمده است: به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌دهیم، موعظه می‌کنیم، نصیحت می‌کنیم که اجازه ندهند در آن دیار، در آن سرزمین، در آن بلاد و در آن کشورشان کسی به مقام مقدس قرآن کریم، کسی به مقام مقدس پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیه و الثناء) هتکی کند. اگر بیگانه‌ای قصد دارد بین کشورها را به هم بزند موفق نخواهد شد و اگر دوست نادانی دست به این کار‌ زده است، امیدواریم نادانی او به دانایی تبدیل شود و مسؤولان این کشور هم خردمندانه این مشکل‌شان را حل کنند و اجازه ندهند مقام هیچ پیامبری، هیچ کتابی از کتاب‌های آسمانی و هیچ وحی‌ای از وحی‌های الهی خدای ناکرده مورد هتک قرار بگیرد. 
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در اعتراض به هتاکی نشریه شارلی ابدو نوشت: آزادی بیان یا دورویی نهادینه‌شده؟ تحریک خشونت و نفرت علیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان با افترای کلیشه‌ای و هتک حرمت کتاب مقدس و پیامبر اسلام. 
وی چنین اظهارنظرهایی را سیاسی کردن وقایع در تاریخ معاصر برای بهره‌برداری سیاسی خواند و آن را مشمئز‌کننده توصیف کرد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی خواهان پایان دادن به چنین اظهارنظرها و برخوردهایی شد و نوشت: دیگر کافی است. 
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا در واکنش به اقدام توهین‌آمیز مجله شارلی ابدو مبنی بر انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اکرم(ص)، این مساله را به «آزادی بیان و اندیشه» در کشورش ربط داد و آن را محکوم نکرد. 
وی در واکنش به اقدام گستاخانه مجله شارلی ابدو در توهین به ساحت حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: فرانسه کشوری است که در آن آزادی بیان و عقیده حاکم است اما شهروندان فرانسوی باید در اظهارات‌شان به یکدیگر احترام گذاشته و از اظهاراتی که نفرت‌پراکنی می‌کند خودداری کنند. 
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در دیدار سفیر فرانسه نسبت به هتاکی نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) هشدار داد. ذوالنور با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: اهانت و بی‌احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.

Page Generated in 0/0057 sec