printlogo


کد خبر: 224290تاریخ: 1399/6/24 00:00
اخبار

مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور تماشاگران
به‌رغم درخواست رسمی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش برای حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی آینده، ستاد ملی مقابله با کرونا با این مساله مخالفت کرد. با شیوع ویروس کرونا در ایران 3 ماه ورزش کشور تعطیل بود و پس از آن به صورت تدریجی و دست‌و‌پا شکسته تمرینات و مسابقاتی که کمترین احتمال انتقال ویروس را داشتند فعالیت خود را از سر گرفتند اما از همان ابتدای امر حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی ممنوع اعلام شد و تاکنون هم مجوزی در این رابطه حتی برای فصل آینده ورزش ایران صادر نشده است. ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به صورت رسمی درخواست خود را مبنی بر حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی پیش رو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا ارائه کرده که این درخواست با مخالفت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز ستاد ملی مقابله با کرونا مواجه شده است. تاکنون برای ۲۰ رشته ورزشی مجوز فعالیت صادر شده که البته این مجوز برای رشته‌های مختلف یکسان نیست؛ برخی مربوط به برگزاری اردو در سطح تیم‌های ملی، برخی مربوط به برگزاری مسابقات و برخی نیز مربوط به برگزاری لیگ است، با این وجود هیچ مجوزی برای حضور مجدد تماشاگران برای حضور در مسابقات ورزشی صادر نشده و به نظر می‌رسد در فصل آینده ورزش کشور نیز فعالیت خود را بدون حضور تماشاگران دنبال کند.
***
علیرضا دبیر: پیامک بنا را استعفا  نمی‌دانم
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه خانه کشتی خانه محمد بنا است، گفت: پیامک او را استعفا نمی‌دانم و شاید این موضوع به خاطر خستگی است. علیرضا دبیر درباره استعفای محمد بنا و موضع فدراسیون نیز گفت: سوریان تمام اختیارات من از جمله مالی و فنی را دارد و تصمیم او تصمیم من است. در مباحث فنی هم در آزاد و هم فرنگی او وسط آمده و دنبال می‌کند. از 2 بعد بحث بنا را مطرح می‌کنم؛ از بعد اخلاقی، آدمی که آنقدر بزرگوار است که مکانی را که به نام خودش است به نام یک شهید می‌کند. او قیمت ندارد و عزیز است و از او درس گرفتم. از بعد فنی هم فکر کنم یک کوچولو در کشتی سرم کلاه نمی‌رود. ۳ یا ۴ مربی کاربلد داریم که یکی از آنها محمد بنا است. اخلاق من را همه می‌دانند و اگر کسی بد باشد جلویش می‌گویم. دبیر افزود: من پیامک بنا را استعفا نمی‌دانم. او باید درد‌ ‌دلش را به من بگوید، اگر به من نگوید پس به چه کسی بگوید؟ فدراسیون کشتی خانه محمد بنا و سایرین است و من این موضوع را ناشی از خستگی او می‌دانم. این استعفا را نه در شأن بنا می‌دانم و نه در شأن فدراسیون. از محمدی هم پرسیدم آیا در جلسه اتفاقی افتاد که گفت نه. اتفاقا پیشنهاد بنا این بود که اردوهای ۴ روزه برگزار شود. واقعا بحثی هم در جلسه نبوده است. نمی‌دانم شاید بحث بنا خستگی باشد. اگر پیدایش کردید از خود او بپرسید. او واقعا برای ما عزیز است. 
***
بیانیه رسمی‌AFC
تست کرونای ۷ نفر در لیگ قهرمانان آسیا مثبت شد
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تست کرونای چند بازیکن و عضو تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان مثبت اعلام شده است. به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان از امروز با برگزاری چند دیدار در غرب آسیا پیگیری می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا (‌AFC) ‌با هماهنگی نزدیک با مقامات پزشکی قطر، آزمایش «کووید‌-۱۹» را روی همه اعضا و بازیکن‌های تیم‌ها شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان آسیا (غرب) در بدو ورود به دوحه قطر انجام داد. تاکنون، نتایج این آزمایش‌ها نشان داده است که تست 5 بازیکن و یک عضو باشگاه الهلال عربستان سعودی و یک بازیکن الدحیل قطر مثبت بوده است. کلیه مراقبت‌های پزشکی و پشتیبانی مناسب از 2 تیم انجام می‌شود و افرادی که آزمایش آنها مثبت شده است تحت نظر پزشکی در یک محیط قرنطینه‌ای مطابق با اقدامات ایمنی و پروتکل‌های «کووید‌-۱۹» قرار خواهند گرفت. 
***
بعید است سعید معروف در تیم‌های ایرانی بازی کند

 

امیر خوش‌خبر درباره شرایط سعید معروف گفت: معروف در حال مشورت با مدیربرنامه‌هایش است تا بتواند تیم مورد نظرش را انتخاب کند. نشست هیأت مدیره لیگ والیبال چین برگزار شد و اعضای این هیأت تصمیم گرفتند لیگ فصل آینده والیبال چین بدون بازیکنان خارجی برگزار شود. به این ترتیب وضعیت قرارداد بازیکنانی مثل مت اندرسون، اوروش کواچویچ، سعید معروف و جردن لارسون نامشخص است. امیر خوش‌خبر در گفت‌وگو با مهر درباره وضعیت سعید معروف گفت: خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما چنین تصمیمی گرفته شده است. سعید معروف نیز مانند سایر خارجی‌های حاضر در لیگ والیبال چین مثل مت اندرسون شامل این قانون می‌شود. در حال حاضر معروف با مدیر ‌برنامه‌هایش در حال مشورت است تا اگر شرایط تیمی طبق نظرش باشد، بتواند در آن حضور یابد. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حضور معروف در رقابت‌های لیگ داخل وجود دارد یا خیر، گفت: بعید می‌دانم، چرا که تیم‌های ایرانی بسته شده و پاسورها به خدمت گرفته شده‌اند. خوش‌خبر در ادامه اظهار داشت: البته نفی نمی‌کنم. اگر پیشنهادی از ایران باشد و به گوش سعید معروف برسد، قطعا مذاکره خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0059 sec