printlogo


کد خبر: 224314تاریخ: 1399/6/24 00:00
در ماجرای نوید افکاری رقم خورد
شکست ائتلاف آمریکایی‌ها، ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان

گروه سیاسی: وزیر خارجه آمریکا و جو بایدن، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه، قصاص نوید افکاری را که به جرم قتل صبح شنبه به دار آویخته شد، محکوم کردند. 
به گزارش «وطن امروز»، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اعدام نوید افکاری به دست رژیم ایران یک عمل وحشیانه و ظالمانه است. ما آن را شدیدا محکوم می‌کنیم. این تعرضی خشم‌آور به حیثیت انسانی حتی با استانداردهای این رژیم است. صدای مردم ایران خاموش نخواهد شد».
جو بایدن نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «اعدام بی‌رحمانه نوید افکاری بی‌معنی و تکان‌دهنده است. هیچ کشوری نباید معترضان یا فعالان مسالمت‌جو را دستگیر، شکنجه یا اعدام کند. ایران باید سایر زندانیان سیاسی از جمله نسرین ستوده و آمریکایی‌هایی را که غیرعادلانه دستگیر شده‌اند آزاد کند».
جو بایدن در حالی مدعی شده است نوید افکاری به علت اعتراض مسالمت‌آمیز اعدام شده است که علت اعدام وی قتل کارمند حراست سازمان آب شیراز بوده است. افکاری خود در چند نوبت به صراحت به انجام این قتل اعتراف کرد و در بازسازی صحنه قتل جزئیات نحوه قتل را برای بازپرس تشریح کرد. 
پیش از قصاص نوید افکاری نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۳ شهریور در توئیتی جرم افکاری را صرفا حضور در اعتراضات ضدحکومتی عنوان کرده بود و از مقامات ایرانی خواسته بود وی را اعدام نکنند. علاوه بر مقامات آمریکایی، اکانت‌های ضدانقلاب، برخی چهره‌های جریان اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها نیز بدون اشاره به علت حکم قصاص نوید افکاری، خواهان آزادی وی شده بودند. پروژه مشترک مقامات آمریکایی، جریان موسوم به اصلاحات و اکانت‌های ضدانقلاب، هدف قرار دادن اقتدار قوه ‌قضائیه در مواجهه با مجرمان بویژه اجرای حکم قصاص بوده است که قوه‌قضائیه نشان داد در اجرای احکام قضایی بویژه هنگامی که شاکی خصوصی دارد، راضی به نادیده گرفتن حقوق مردم نمی‌شود. 
بررسی توئیت‌های منتشر شده توسط نرم‌افزارهای هوش مصنوعی نیز نشان می‌دهد بیشتر توئیت‌های منتشر شده توسط 8 ربات پرکار که توسط خاندان پهلوی خریداری شده و در توئیتر مشغول تولید محتواهای فیک و پرتکرار به نفع این خاندان است، تولید شده است. به غیر از ربات‌ها 10 اکانت که بیشترین فعالیت را داشته‌اند شامل: اسرائیل به فارسی، مصی علینژاد، یک اکانت مربوط به محتوای غیراخلاقی، مهناز افشار، یک اصلاح‌طلب و ۲ کارشناس شبکه‌های تلویزیونی خارجی بوده است. 
۵۱ درصد کاربران در ایالات متحده آمریکا و ۱۹ درصد کاربران در کانادا، انگلستان، سوئد و سرزمین‌های اشغالی درباره نوید افکاری توئیت زده‌اند.

Page Generated in 0/0055 sec