printlogo


کد خبر: 224485تاریخ: 1399/6/27 00:00
اخبار

پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا کلاهبرداری است
نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه خرید و فروش اینترنتی دارو تخلف محسوب می‌شود، گفت: بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، فروش دارو به صورت آنلاین و اینترنتی به هیچ وجه مجاز نیست بنابراین فروش و پیش‌فروش اینترنتی دارو و واکسن تخلف است و هرگونه اقدام و اطلاعیه‌ای در این زمینه قطعا جعلی است. سید‌علی فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تنها ضابطه‌ای که در زمینه فروش اینترنتی از سوی داروخانه‌ها و در حوزه سلامت وجود دارد، در حوزه 4 گروه کالایی آرایشی و بهداشتی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی و لوازم پزشکی مصرفی است و به جز این 4 گروه، داروخانه‌ها مجاز نیستند داروها را به صورت اینترنتی به فروش برسانند. فاطمی در پاسخ به سوالی درباره قیمت تمام‌شده واکسن آنفلوآنزا و همچنین پیش‌فروش اینترنتی آن گفت: قیمت واکسن آنفلوآنزایی که با ارز دولتی تامین شده، ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان است اما قیمت واکسنی که با ارز نیمایی تامین می‌شود هنوز مشخص نیست. در حالی که هنوز این کالا قیمت مشخصی ندارد، چگونه آن را پیش‌فروش می‌کنند؟ بنابراین همه موارد پیش‌فروش و فروش اینترنتی واکسن آنفلوآنزا کلاهبرداری و تقلب است. 
***
کوتاهی تمام دستگاه‌ها در جمع‌آوری معتادان متجاهر زن
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) گفت: تمام دستگاه‌ها هیچ اقدام جدی و قابل ملاحظه‌ای در حوزه جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر زن انجام نداده‌اند. سردار محمدرضا یزدی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: در ارتباط با بازپروری معتادان متجاهر خانم متأسفانه اقدامات جدی و مؤثری تا به حال نشده است. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مجموعه سپاه تهران در حوزه زنان معتاد متجاهر ورود داشته است یا خیر؟ تأکید کرد: سپاه تهران از سال گذشته پیشنهاداتی برای این موضوع داده اما هنوز وارد موضوع جمع‌آوری و بازپروری زنان معتاد متجاهر نشده است. شیوه کار ما در سپاه تهران به این صورت است که اول کارهای کارشناسی و تحقیقاتی انجام می‌دهیم و هر زمان که به نتیجه برسیم در کوتاه‌ترین مدت وارد عمل می‌شویم. ما هنوز برای جمع‌آوری و نگهداری زنان معتاد متجاهر به نتیجه کارشناسی کاملی نرسیده‌ایم. هر زمان نتایج ما تکمیل شود، حتی اگر هیچ دستگاهی از ما پشتیبانی نکند، به تنهایی به این امر ورود می‌کنیم.  
***
اجرای چراغ خاموش «سند ۲۰۳۰» در بدنه دولت
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: با هشدارهای نمایندگان مجلس نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش‌و‌پرورش، روند اجرای آن متوقف شد اما هنوز افراد و تصمیم‌‌گیرانی در بدنه دولت هستند که قصد دارند این سند را به صورت چراغ خاموش اجرا کنند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اجرای سند 2030 در بدنه وزارت آموزش‌و‌پرورش و برخی مهدهای کودک اظهار کرد: با وجود اینکه بارها فریاد زدیم که برخی افراد در حال اجرای سند 2030 هستند اما نه‌تنها به آن توجه نشد، بلکه مفاد این سند به برخی کتب درسی نیز وارد شده است. وی افزود: طبق ارزیابی‌ها و اطلاعاتی که ما در مجلس کسب کردیم، دولت به دنبال اجرای سند 2030 در یک سال گذشته بود اما برخی با آن مخالفت‌ و این موضوع را انکار می‌کردند. نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با پیگیری‌ها و هشدارهای نمایندگان مجلس نسبت به اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش، روند اجرای آن متوقف شد اما هنوز افراد و تصمیم‌‌گیرانی در بدنه دولت هستند که قصد دارند این سند را به صورت چراغ خاموش اجرا کنند. حجت‌الاسلام سلیمی، تغییر در شکل و شمایل برخی کتب درسی را در راستای همین اجرای چراغ خاموش سند 2030 ارزیابی کرد و گفت: ما در مجلس به ‌صورت مکرر و در جلساتی که با دولت داشته‌ایم، خواستار تغییر در محتوای کتب درسی شده‌ایم اما با بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان مجلس، تغییرات جزئی و شکلی اعمال کرده‌اند که مورد رضایت نمایندگان و عامه جامعه نیست. عضو هیأت‌رئیسه مجلس خطرنشان کرد: اجرای چراغ خاموش سند 2030 در دولت باید متوقف شود، زیرا این سند نسل نوآموز و آینده کشور را هدف قرار داده است. 
***
اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی اربعین
انجام برنامه‌های جایگزین موکب‌های اربعین فقط از طریق ستاد عتبات
ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد انجام هر‌گونه برنامه جایگزین جهت موکب‌های اربعین صرفا در چارچوب مصوبات و تصمیمات ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) و از طریق ستاد بازسازی عتبات انجام می‌شود. به گزارش مهر، در اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است: به اطلاع خدمتگزاران، خیران و مسؤولان موکب‌های اربعین می‌رساند با توجه به اینکه انجام هر گونه برنامه و اقدامات جایگزین جهت موکب‌های اربعین صرفا در چارچوب مصوبات و تصمیمات ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) و از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات (کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین) صورت می‌پذیرد، از تمام خیران گرانقدر و مسؤولان موکب‌های اربعین درخواست می‌گردد از انجام هر گونه اقدامات بخشی و خارج از چارچوب‌های تعیین‌شده و ابلاغیه‌های ستاد مرکزی اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات خودداری نمایند.

Page Generated in 0/0059 sec