printlogo


کد خبر: 224575تاریخ: 1399/6/30 00:00
اخبار

طرح پیشنهادی مجلس برای واگذاری مهدهای کودک به آموزش‌و‌پرورش
وزیر اسبق علوم و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبری پیرامون مهدهای کودک، ‌گفت: مهدهای کودک‌ 2 متولی دارند؛ آموزش‌و‌پرورش و بهزیستی. طرحی را هفته قبل پیشنهاد دادیم که مواد مختلفی درباره مدارس غیردولتی و یک ماده نیز درباره مهدهای کودک‌ دارد که بر مبنای آن مهدهای کودک‌ کلا در اختیار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار بگیرد و از دست بهزیستی خارج شود که البته درباره جزئیات آن در جلسات بعد مجلس بحث می‌شود. به گزارش ایسنا، مهدی زاهدی همچنین درباره دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین مواردی را برشمرد و گفت: عدم باور مسؤولان درباره سند تحول جدی است. گفتاردرمانی کافی است و باید به سمت عمل‌گرایی حرکت کنیم. وی افزود: باور دارم که جریان نفوذ در آموزش‌و‌پرورش رخنه کرده است. در فرمایشات رهبری هم دقت کنیم، درمی‌یابیم شکل‌گیری آموزش‌و‌پرورش بر مبنای سیستم غربی بود و این تفکر ادامه پیدا کرد و معتقدم هنوز هم هست. وی ادامه داد: مثلا در کتاب سال یازدهم مطلبی آمده بود که دعا و نیایش حدود ۳۰ درصد و موسیقی بالای ۶۰درصد آرامش‌بخش است. فکر می‌کنید این اندیشه همین‌طور وارد کتاب درسی می‌شود؟ جریان نفوذ به گونه‌ای کار می‌کند که تا اعماق کتب درسی و مدیریت‌ها اثر می‌گذارد.  همچنین وی با اشاره به ماجرای حذف کنکور سراسری گفت: سال ۸۷ که وزیر علوم بودم به اتفاق دکتر فرشیدی، وزیر وقت آموزش‌و‌پرورش به این نتیجه رسیدیم که باید کنکور برچیده شود، قانونی هم مصوب شد اما چرا در این سال‌ها کنکور حذف نشده است؟ جریانی که از بیرون کلاس کنکور‌ها و درآمدهای هزار میلیاردی دارد اجازه نمی‌دهد. وزیر اسبق علوم و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که «نفوذ از بیرون می‌آید، نه اینکه خود شخصیت‌ها نفوذی باشند»، گفت: جریان نفوذ‌ کاری می‌کند که سند ۲۰۳۰ وارد شود. جریان نفوذی بود که توانست بر افکار مدیران ما غلبه کند و بگوید راه نجات آموزش‌وپرورش، سند ۲۰۳۰ است و نه سند تحول؛ چرا در 8 سال گذشته سند تحول کمرنگ شد و سند ۲۰۳۰ آمد و کار به جایی رسید که رهبری وارد شدند. اینها را جریان نفوذ می‌دانم.
***
امکان انجام تکالیف دانش‌آموزان در شبکه شاد فراهم شد
با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز، امکان انجام تکالیف دانش‌آموزان در شبکه شاد فراهم شد. به گزارش ایسنا، از آنجا که تکلیف، یکی از مهم‌ترین روش‌های کمک به یادگیری و تثبیت آموخته‌های دانش‌آموز است، این سرویس در راستای پیشرفت دانش‌آموز به معلم کمک می‌کند تا از وضعیت یادگیری دانش‌آموز و نقاط ضعف و قوت وی در دروس مطلع شود؛ سرویس تکلیف برای معلم شامل ۳ بخش تکالیف در جریان، تکالیف به اتمام رسیده و ثبت تکلیف جدید ارائه‌ شده است. معلم می‌تواند با انتخاب کلاس و درس خود پس از تعیین عنوان و مشخصات، تکلیف را ثبت کند؛ تکلیف ایجاد شده در قسمت تکالیف در جریان قرار گرفته و پس از اتمام زمان و تاریخ فعال بودن، به قسمت تکالیف به اتمام رسیده اضافه می‌شود تا معلم ضمن مشاهده پاسخ‌های ارسال‌شده دانش‌آموزان، تصحیح و نمره‌دهی به آن بتواند پاسخ صحیح تکلیف را بارگذاری کرده و با ارسال مجدد آن به کلاس‌ها و مدارس دیگر تعامل خود را با سرویس ارائه‌شده افزایش دهد. 
***
عرضه واکسن آنفلوآنزا به افراد بالای ۶۵ سال  با کارت ملی
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های فاقد برچسب اصالت مورد تایید این سازمان نبوده و تقلبی است، بنابراین توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام آن از سامانه ttac برای اطمینان از اصالت و سلامت آن ضروری است. به گزارش فارس، محمدرضا شانه‌ساز درباره آخرین وضعیت واردات و توزیع واکسن آنفلوآنزا، گفت: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۲ میلیون دوز واکسن برای گروه‌هایی مانند افراد مسن و پرخطر مثل بیماران پیوندی، قلبی- تنفسی، مادران باردار و... که تزریق این واکسن برای‌شان ضروری است، تحویل معاونت بهداشتی شده است که در اختیار شبکه‌های بهداشت قرار خواهد گرفت. وی افزود: در حوزه تامین واکسن برای سایر افراد هم نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا مصرف شده بود، امسال حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم. رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه واکسن در داروخانه با اولویت افراد بالای ۶۵ سال عرضه خواهد شد، گفت: از ابتدای مهر افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه‌ها می‌توانند واکسن را دریافت کنند و در فاز بعدی سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه کنند. 
***
اعلام برنامه‌های جایگزین مراسم اربعین در ایران
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اگر تصمیمی بر برگزاری مراسم اربعین در عراق با حضور زائران ایرانی گرفته شود ما به مردم اعلام می‌کنیم. به گزارش مهر، حسین ذوالفقاری در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: نظر رسمی دولت عراق بر این است که برای مراسم اربعین هیچ زائری از کشورهای خارجی که درگیر بیماری کرونا هستند، نداشته باشند. وی افزود: اگر چه دولت جمهوری اسلامی و عراق مشتاق برگزاری مراسم اربعین هستند اما تا به این لحظه تصمیم به عدم برگزاری این مراسم گرفته شده است. وی گفت: فراخوان‌هایی که برای ثبت‌نام کاروان صادر شده است، از نظر ما رسمیت ندارد و شاید کلاهبرداری باشد. وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور چند کار اساسی داریم؛ یک اینکه موکب‌داران برنامه دارند و با مدیریت ستاد اسکان اربعین این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. ذوالفقاری بیان کرد: دومین برنامه تهیه بسته‌های ارزاق و کمک معیشتی است که میان نیازمندان توزیع می‌شود و سومین کار، برگزاری مراسم زیارت اربعین در نقاط مشخص‌شده است. وی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت اربعین هم مثل مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0080 sec