printlogo


کد خبر: 224588تاریخ: 1399/6/30 00:00
اخبار

فرمانده کل سپاه: هرکسی در ماجرای ترور سردار سلیمانی نقش داشته را می‌زنیم
قول انتقام
فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگ‌مان قطعی، جدی و واقعی است، این یک پیام جدی است. به گزارش «وطن امروز»، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم صبحگاه فرماندهان، مسؤولان و کارکنان ستاد فرماندهی کل و حوزه مرکزی سپاه که در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس برگزار شد، خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگ‌مان قطعی، جدی و واقعی است اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم؛ شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می‌زنیم؛ ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است‌ زده خواهد شد و این پیام جدی است. وی افزود: شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می‌کنید، ما شما را می‌شناسیم؛ آن وقت که عین‌الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صد‌ها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌های‌تان را ویران کنیم. فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه دشمن همه جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: آقای ترامپ، اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می‌کنیم. 
***
وکیل «مهدی هاشمی» آزادی او از زندان را تکذیب کرد
وکیل مهدی هاشمی آزادی موکل خود از زندان را تکذیب کرد. 
علیزاده‌طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی در گفت‌و‌گو با میزان، آزادی موکل خود از زندان را تکذیب کرد. این وکیل دادگستری در توضیح این موضوع گفت: خبرنگار یک سایت در تماس با من پیرامون آزادی مهدی هاشمی سوالی را مطرح کرد که من در پاسخ به او اظهار بی‌اطلاعی کردم اما خبرنگار مزبور به نقل از بنده، خبر را اینچنین درج کرد که مهدی هاشمی از زندان آزاد شده است. گفتنی است محکومیت مهدی هاشمی هنوز به اتمام نرسیده است. 
به گزارش میزان، محاکمه مهدی هاشمی ۱۱ مرداد سال ۹۳ در دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی مقیسه شروع و ۲۰ بهمن‌ماه همان سال پس از برگزاری ۲۶ جلسه دادگاه، آخرین دفاعیات از متهم اخذ و ۲۴ اسفند ۹۳ حکم بدوی دادگاه صادر شد. وی در این پرونده به ۱۰ سال حبس محکوم شد. روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر از آزادی مهدی هاشمی داده بودند.
***
صالحی:
آژانس اعلام کرده درخواست دیگری برای بازرسی ندارد
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه زمان بازدید دوم آژانس از مکان مورد درخواست بین ایران و آژانس را به صورت عمومی اعلام نمی‌کنیم، گفت: آژانس اعلام کرده، درخواست دیگری برای بازرسی ندارد. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر صالحی با اشاره به همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بیان اینکه محل دیگری نیز تعیین شده تا مورد بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد، افزود: بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زمان بازدید از آن محل مشخص است اما زمان آن را به صورت عمومی اعلام نمی‌کنیم. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به آژانس اعلام کرده است درخواست بازدید شما نباید از روی میل باشد، بلکه باید قاعده‌مند باشد. اگر اطلاعاتی دارید، این اطلاعات را جمع‌آوری کنید و هر زمان تکمیل شد، به ایران اطلاع دهید. 
رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: مسؤولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند بر اساس اطلاعاتی که دارند، بعد از بازرسی از 2 محل تعیین‌شده، درخواست دیگری ندارند. 
***
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
در روز واقعه جنازه‌های دشمنان را از تنگه هرمز خارج می‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت: درباره سیاست بستن تنگه هرمز تصمیم‌گیران راهبردی باید صحبت کنند اما آن بخشی که مربوط به نیروی دریایی سپاه می‌شود این است که ما برای اجرای هر فرمانی آماده هستیم. 
دریادار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: درباره سیاست بستن تنگه هرمز تصمیم‌گیران راهبردی باید صحبت کنند اما آن بخشی که مربوط به نیروی دریایی سپاه می‌شود این است که ما برای اجرای هر فرمانی آماده هستیم. دریادار تنگسیری افزود: من و همرزمانم در نیروهای مسلح اگر اتفاقی بیفتد، کسانی نیستیم که در زیرزمین‌های بسته بنشینیم و کار را هدایت کنیم، قطعا تا پای جان در راه اجرای فرمان رهبری و دفاع از منافع ملی ایستادگی می‌کنیم و از هیچ‌کس هیچ ترس و واهمه‌ای نداریم و قادر هستیم به هر آنچه اعلام می‌کنیم، عمل کنیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: آنها در دوران دفاع‌مقدس دیدند زمانی که همه‌ امکانات را داشتند و ما از هیچ تجهیزاتی بویژه در دریا بهره‌مند نبودیم و فقط خدا را داشتیم، چگونه سیلی‌های متعدد بر صورت‌شان زدیم اما امروز هم خدا را داریم و هم امکانات بسیار پیشرفته داریم. در مقابل دشمنان اعم از منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهیم ایستاد و قطعا مردم عزیز بدانند میدان را در مقابل آنها خالی نخواهیم کرد و در روز واقعه جنازه‌های‌شان را روی تابوت‌های ایرانی از تنگه‌ هرمز خارج خواهیم کرد.

Page Generated in 0/0049 sec