printlogo


کد خبر: 224754تاریخ: 1399/7/3 00:00
اخبار

برد ۳ گله استقلال مقابل الاهلی سعودی
آتش‌بازی در شب صعود
استقلال ۳- الاهلی سعودی صفر و این به معنای صعود استقلال ایران به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله بعد لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بود. شاگردان مجید نامجو‌مطلق که نگران نتیجه برابر نماینده سعودی بودند، این بار با ترکیبی بهتر نسبت به بازی با الشرطه عراق در زمین حاضر شدند. دو اخطاره شدن رضاوند باعث شد فرشید اسماعیلی به سمت راست برود و بعد از مدت‌ها آبی‌ها با 3 مهاجم درجه یک خود برابر حریف صف‌آرایی کنند. حضور مثلث شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری همان چیزی بود که استقلال برای صعود نیاز داشت. اگرچه دیاباته و قائدی گل زدند و مطهری موفق به این کار نشد با این وجود او یکی از بهترین‌های تیمش بود. آبی‌ها در همان نیمه اول با درخشش بازیکنان هجومی‌شان کار را تمام کردند. سرمربی الاهلی که تصور می‌کرد با استراحت دادن به چند بازیکن یک اخطاره خود قادر است دست کم به یک مساوی دست پیدا کند، خوش‌شانس بود که تنها ۳ گل دریافت کرد. نوع بازی استقلال به گونه‌ای بود که اگر آنها برای صعود به گل‌های بیشتری نیاز داشتند، چه بسا براحتی قادر به انجام این مهم بودند. استقلال برای نخستین‌بار در تمام این سال‌ها در این مقطع فصل (ابتدای پاییز) هیچ‌یک از بازیکنان فصل قبلش را از دست نداد و دیشب بعد از مدت‌ها طعم شیرین ثبات را چشید.  بازیکنانی که دست‌کم بیش از 12 ماه کنار یکدیگر بازی ‌کرده‌اند، در بازی شب گذشته براحتی یکدیگر را پیدا می‌کردند و حریف را به دنبال توپ می‌دواندند؛ از بازی درخشان فرشید اسماعیلی در نیمه نخست که عملا جناح چپ حریف را فلج کرده بود، تا فرماندهی بی‌کم و کاست علی کریمی و فرارهای دیدنی مهدی قائدی. البته نباید از نقش شیخ دیاباته که به همراه قائدی و کریمی زننده یکی از ۳ گل شاگردان نامجو بود، براحتی عبور کرد. استقلال حالا باید منتظر بماند تا تکلیف گروه مقابل روشن شود. شب گذشته تا آخرین ساعات ارسال روزنامه به چاپخانه همچنان مشخص نبود الهلال با آن همه کرونایی در تورنمنت باقی می‌ماند یا نه. حتی اگر الهلال هم به عنوان تیم اول گروه صعود کند، با توجه به حجم انبوه کرونایی‌هایش، استقلال کار چندان سختی را برای عبور از این تیم که قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیاست، ندارد. 
***
واکنش وزیر ورزش به قانون منع خرید خارجی
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان می‌گوید قانون منع خرید بازیکن و مربی خارجی دست‌کم تا یک سال آینده پا برجا خواهد بود. در ماه‌های اخیر جنجال‌های زیادی پیرامون قانون منع خرید بازیکن و مربی خارجی به وجود آمد. این محدودیت ابتدا از سوی وزارت ورزش برای پرسپولیس و استقلال وضع شد و سپس سازمان لیگ آن را برای تمام باشگاه‌های ایرانی در نظر گرفت تا جذب خارجی جدید برای فوتبال ایران کاملا ممنوع شود. اوج اعتراض به این قانون از سوی هواداران استقلال بود که خواستار حضور آندره‌آ استراماچونی شدند و حتی به ادعای مدیران این باشگاه مذاکراتی هم صورت گرفت اما در نهایت استراماچونی در یک استوری این مذاکرات را رد کرد. حالا وزیر ورزش اطمینان داده قانون منع خرید خارجی برداشته نخواهد شد و دست‌کم تا یک سال آینده ادامه دارد: این تصمیم حداقل برای یک سال پابرجا بوده تا ببینیم وضعیت تحریم‌ها به کجا خواهد رسید. او در این باره همچنین گفته است: با وجود تمام دردسرها و فشارها جلوی ورود بازیکن و مربی خارجی را حداقل برای یک سال آینده گرفتیم تا پس از آن ببینیم وضعیت تحریم‌ها به کجا خواهد رسید. ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی مصوبه فدراسیون فوتبال و در حیطه اختیارات آن است. مسعود سلطانی‌فر در پایان صحبت‌‌هایش با نقد فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال اختیار دارد به خاطر محدودیت‌های نقل و انتقال ارز و مشکلات پیش آمده از ورود مربی و بازیکن خارجی جلوگیری کند. 
***
جانمایی دوربین‌های تلویزیونی در ورزشگاه سپهبد سلیمانی
نحوه جانمایی دوربین‌های تلویزیونی برای پخش مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه خانگی گل‌گهر مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی باشگاه گل‌گهر، عوامل فنی مرکز صدا‌و‌سیمای استان کرمان به همراه مدیر عمرانی شرکت گل‌گهر، نحوه جانمایی دوربین‌های فیلمبرداری صداوسیما و اتصالات مربوطه را در مجموعه فرهنگی- ورزشی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بررسی کردند. در این بازدید جانمایی مناسب دوربین‌های فیلمبرداری و ارتباطات و اتصالات آنها در استادیوم این مجموعه مورد تاکید قرار گرفت، چرا که این مهم در تصویربرداری، پوشش مسابقات و پخش بازی‌های لیگ برتر و همچنین رضایت هواداران اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه عملیات ساخت زمین‌های رو باز والیبال، بدمینتون و اسکواش در محوطه شهرک مسکونی گل‌گهر به همت مدیریت امور عمرانی گل‌گهر در محوطه شهرک مسکونی این شرکت کلید خورد. با توجه به شیوع بیماری کرونا و نظر به اهمیت انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های رو باز، این پیشنهاد باشگاه فرهنگی- ورزشی گل‌گهر برای اجرا در دستور کار مدیریت عمرانی شرکت قرار گرفت.

Page Generated in 0/0060 sec