printlogo


کد خبر: 224759تاریخ: 1399/7/3 00:00
اخبار

تأکید عراق بر عدم پذیرش زائران
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا ضمن تاکید بر برخورد قاطع و سخت ناجا با شایعه‌پراکنان اربعینی گفت: کشور عراق تا به امروز رسمی و قاطع اعلام کرده پذیرای زائران نیست. سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم که زائران می‌خواهند به هر طریقی شده است از مرز عبور کنند و این رفتار شاید مشکلاتی هم ایجاد کند. بر فرض که این اتفاق رخ داد و زائران از مرز عبور کردند، در عراق می‌خواهند چه کنند؟ آنجا حتما با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند، چراکه عراقی‌ها با زائران غیرعراقی برخورد می‌کنند و می‌دانند آنها غیرقانونی وارد کشورشان شده‌اند. ما باید به فکر مردم و زائران کشورمان باشیم و نمی‌توانیم در این موارد سهل‌‌انگاری کنیم. سردار شرفی با اشاره به شایعه‌پراکنان درباره برگزاری مراسم اربعین گفت: پلیس این افراد را رصد و برخوردهای قاطع و سخت با آنها می‌کند و تاکنون هم با چند نفر برخورد کرده است. این را قاطعانه می‌گویم تا این لحظه کشور عراق پذیرای هیچ زائر خارجی نیست و ما از عاشقان اباعبدالله عاجزانه درخواست می‌کنیم به خاطر اینکه علاقه و اصرار آنها برای رفتن به کشور عراق موجب درگیری و تنش بین ۲ کشور نشود، حتما به اظهارنظر مسؤولان احترام بگذارند و از تصمیمی که گرفته شده است تمکین کنند. 
***
تأمین هزینه تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بازنشستگان کشوری
مدیرکل فرهنگی -  اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر توزیع واکسن آنفلوآنزا در هفته اول مهرماه در داروخانه‌های کشور، برای نخستین‌بار هزینه‌های مربوط به تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا (از ویزیت تا تزریق) که در بازه زمانی ۲۰ شهریور تا پایان آبان‌ماه تهیه شده باشد تا سقف یک میلیون ریال برای هر بیمه شده، با ارائه مستندات قابل پرداخت است. محمود مرتضایی‌فرد با بیان اینکه به دلیل مسائل مربوط به بیماری کرونا، تزریق واکسن آنفلوآنزا از سوی سالمندان در آستانه فصل پاییز اهمیتی دوچندان دارد، افزود: این واکسن تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته است. وی ادامه داد: بازنشستگان با مراجعه به شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ، طرف قرارداد بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند هزینه‌های مربوط به تهیه و تزریق واکسن آنفلوآنزا (از ویزیت تا تزریق) را که در بازه زمانی ۲۰ شهریور‌ماه تا پایان آبان‌ماه تهیه شده باشد تا سقف یک میلیون ریال (یکصد هزار تومان) برای هر بیمه‌شده دریافت کنند. 
***
رئیس کمیته علمی ستاد کرونا خبر داد
واردشدن ۲ داروی جدید در پروتکل درمانی «کووید-۱۹»
رئیس کمیته علمی ستاد کرونا از حذف یک دارو و وارد شدن ۲ دارو در پروتکل درمانی بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» خبر داد. دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کردآخرین مصوبات این کمیته در قالب یک دستورالعمل درمانی به کل کشور ابلاغ شد و در آن داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا نیز اعلام شده است. وی درباره داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا اینگونه توضیح داد: در این پروتکل درمانی نه داروی «رمدسیویر» و نه «فاویپیراویر» به عنوان داروهای الزامی برای درمان بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» قلمداد نشدند. قانعی در ادامه خاطرنشان کرد: داروی «فاویپیراویر» هیچ اثری در درمان بیماران مبتلا نداشت و مصرف آن ممکن است برای بیماران آسیب‌رسان نیز باشد ولی داروی «رمدسیویر» به عنوان موردی است که پزشک این اختیار را دارد و می‌تواند آن را برای بیماران مبتلا تجویز کند و این دارو به طور کامل از پروتکل درمان خارج نشده است. رئیس کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: ما در پروتکل درمانی، داروهای «کورتیکوئید استروئید» و «اینترفرون» را وارد کردیم و اجازه استفاده از آنها را دادیم. قانعی ادامه داد: داروی «اینترفرون» دارویی است که می‌تواند با ویروس مقابله کند و «کورتیکوئید استروئید» نیز به عنوان دارویی برای مقابله با التهاب ریه تجویز می‌شود. 
***
۴۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی به شاد دسترسی ندارند
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه در واکنش به این خبر که برخی معلمان، دانش‌آموزان را مجبور به حضور در مدرسه می‌کنند، گفت: من رسما اعلام کردم در استان کرمانشاه هیچ کدام از کارکنان مدرسه از جمله مدیر،‌ معاون و معلم حق ندارند دانش‌آموزان را مجبور به رفتن از مدرسه یا ماندن در مدرسه کنند. مجید یزدان‌پناه در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اگر دانش‌آموزان دوست نداشته باشند، می‌توانند به مدرسه نروند و می‌توانند از مکمل‌های آموزشی مثل تلویزیون، اپلیکیشن شاد و بسته‌های خودآموز استفاده کنند. یزدان‌پناه در پاسخ به این سوال که چند درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه به آموزش مجازی دسترسی ندارند؟ گفت: حدود ۱۵ درصد معادل ۴۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه به بستر فضای شاد دسترسی ندارند. ما در کل استان ۳۵۰ هزار دانش‌آموز داریم که هنوز ۴۰ هزار نفر به شاد متصل نشده‌اند.
***
هلال‌احمر در حال تأمین واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز کشور است
معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه هلال‌احمر در حال تامین واکسن آنفلوآنزای مورد نیاز کشور است، از ورود حجم قابل توجهی واکسن آنفلوآنزا تا یک ماه آینده خبر داد. دکتر مهراب شریفی‌سده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به شیوع کرونا در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: پس از شیوع کرونا، بحث تامین دارو، تجهیزات و ابزار کمک به بیماران به صورت جدی مطرح بود و هلال‌احمر در این حوزه به صورت جدی ورود کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش، ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را هلال‌احمر در این مدت از طرف خیرین و کمک‌های هلال‌احمر تامین کرد و به وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های ذی‌ربط تحویل داد. شریفی‌سده همچنین گفت: در حال حاضر هم هلال‌احمر با تمام توان در حال واردات واکسن آنفلوآنزا است و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده حجم بسیار زیادی از این واکسن به بازار کشور وارد می‌شود. 

Page Generated in 0/0067 sec