printlogo


کد خبر: 224760تاریخ: 1399/7/3 00:00
توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی انجام شد
اهدای 1100 تبلت و گوشی به دانش‌آموزان مناطق محروم

بسیجیان جان بر کف که دیروز در جبهه‌های نبرد برای صیانت از آب و خاک کشورمان با دشمن می‌جنگیدند، امروز با هدف خدمات‌رسانی به مناطق محروم، در حال مجاهدت هستند. به گزارش«وطن امروز»، جهاد خدمات‌رسانی بسیجیان همچنان ادامه دارد؛ از کمک مومنانه به اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه گرفته تا یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان و سیل‌‌زده‌ها و... اما بسیجیان اکنون مسیر تامین نیاز نوشت‌افزار، تبلت و گوشی دانش‌آموزان را در پیش گرفته‌اند. در این باره جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: در موضوع بازگشایی مدارس پویشی به نام «همکلاسی مهربان» را اجرا کردیم. در این طرح دانش‌آموزان حدود 161 هزار بسته آموزشی از جمله لوازم تحریر ایرانی را آماده و 500 تبلت و 600  موبایل را خریداری کردند که به دست دانش‌آموزان نیازمند رسید. مجتبی باستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و انفاق در میان دانش‌آموزان گفت: به دنبال ترویج این اصل مهم در میان دانش‌آموزان نسل جدید هستیم تا بتوانیم این فرهنگ غنی را احیا و هدف سازمان را در این رابطه محقق کنیم. وی در ادامه به فعالیت گروه‌های جهادی این سازمان پرداخت و خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی ما در سراسر کشور و در ایام بحران کرونا، در کمک‌های مومنانه 30 میلیارد تومان جمع‌آوری کرده و به دست نیازمندان رساندند. همچنین در ادامه اجرای رزمایش کمک مومنانه، دانش‌آموزان قلک‌هایی را از طریق کاردستی تهیه و مبالغی را جمع کردند که با همکاری خیران و آموزش‌و‌پرورش و بسیج دانش‌آموزی در میان مدارس توزیع کردیم که این می‌تواند فرهنگ ایثار و انفاق را در جامعه ترویج کند. جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: در موضوع مقابله با کرونا، ما حدود 2 هزار گروه همیار بهداشت و سلامت را به کارگیری کردیم و از این طریق توانستیم اقداماتی مانند ضدعفونی مدارس، تولید ماسک، تولید سرود پاسداشت مقام پزشکان و مدافعان سلامت، نامه قدردانی از پرستاران و آگاه‌سازی خانواده‌ها درباره آسیب‌های کرونا را اجرایی کنیم. باستان بخشی از برنامه‌های این سازمان در ایام بحران کرونا را مشتمل بر برنامه‌هایی چون اجرای راهیان نور مجازی، برپایی یادواره شهدا و نوشتن نامه برای شهدا و حضور و غبارروبی مزار شهدا دانست. جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ضمن اشاره به رایزنی با آموزش‌و‌پرورش درباره ارسال بسته‌های آموزشی به مناطق کم‌برخوردار کشور یادآور شد: با معاونت متوسطه آموزش‌و‌پرورش در حال رایزنی هستیم که بتوانیم بسته‌های آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان را از طریق مربیان طرح شهید محمدی به دست دانش‌آموزان مناطق محروم برسانیم اما تاکنون به جمع‌بندی در این باره نرسیده‌ایم.
وی به راه دانا گفت: این بسته‌ها شامل بسته‌های کمک آموزشی پایه‌های مختلف مدارس است که تمام دروس را معلم‌های کارآزموده تدریس و گروه تولید ضبط کرده و به صورت فیلم و ویدئو آموزشی تهیه کرده‌اند که برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار بسیار کاربردی و ضروری است.
 باستانی در عین حال از تلاش برای جمع‌آوری مبلغی جهت تامین کمک‌هزینه خرید لوازم تحریر برای دانش‌آموزان محروم خبر داد و گفت: در موضوع بازگشایی مدارس پویشی به نام «همکلاسی مهربان» را اجرا کردیم. در این طرح دانش‌آموزان حدود 13 میلیارد تومان جمع‌آوری و 161 هزار بسته آموزشی از جمله لوازم تحریر ایرانی را آماده و 500 تبلت و 600  موبایل را خریداری و برای دانش‌آموزان نیازمند ارسال کردند.

Page Generated in 0/0051 sec