printlogo


کد خبر: 224782تاریخ: 1399/7/3 00:00
اخبار

بی‌مهری پیمانکاران به مشمولان مسکن مهر
گروه اقتصادی:‌ با نزدیک شدن به پایان سال و موعد تحویل مسکن مهر، گزارش‌های متعددی مبنی بر تخلفات و خلف وعده تعاونی‌ها و پیمانکاران سازنده مسکن مهر به گوش می‌رسد. به گزارش «وطن امروز»، آنطور که پیداست دولت اهتمام ویژه‌ای مبنی بر پایان بخشیدن به پروژه مسکن مهر به هر نحو ممکن دارد.
 اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت هم چند روز پیش اعلام کرد این پروژه تا پایان سال99 به اتمام می‌رسد اما این عجله باعث بروز مشکلاتی طی روزهای اخیر شده است، به شکلی که باعث سرگردانی شدید متقاضیان مسکن مهر شده که با توجه به شیوع کرونا بسیار خطرناک است. 
گفتنی است حتی شرکت‌های عمران هم هیچ نظارتی بر پیمانکاران ندارند و کار را تمام شده می‌دانند. در این میان گزارش‌هایی مبنی بر تحویل واحدهای بی‌کیفیت به متقاضیان مسکن مهر پردیس از یک سو و درخواست مبالغ گزاف از متقاضیان مسکن مهر شهرک ابریشم از سوی دیگر منتشر شده است. آنطور که پیداست پیمانکاران با توجه به اینکه کار خود را تمام‌شده می‌بینند با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد مشمول، بدون انجام تعهدات از آنها می‌خواهند اسناد مربوط به تحویل واحدها را امضا کنند. 
شواهد حاکی از این است واحدهای تحویلی در پردیس به شکل بسیار بدی تحویل مردم شده است به طوری که اساسا کوچه‌ها و خیابان‌های مشرف به واحدهای مسکونی آماده نیست و در داخل واحدها هم نواقص بسیاری وجود دارد.
 اخباری هم مبنی بر عدم تحویل مسکن مهر کرج و تقاضای مبالغ بیشتر به گوش می‌رسد به طوری که از متقاضیان درخواست شده است 80 میلیون به غیر از 14 میلیونی که در زمان ثبت‌نام پرداخت کرده‌اند باید واریز کنند. با وجود اینکه پروژه مسکن مهر به خط پایان نزدیک می‌شود اما به نظر می‌رسد تازه مشکلات متقاضیان در حال شروع شدن است. دولتی که از ابتدا هیچ اعتقادی به مسکن مهر نداشت، در حال حاضر با بدترین کیفیت این واحدها را به مردم تحویل می‌دهد.
***
سه‌شنبه هفته آینده؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره معرفی علیرضا رزم‌حسینی از سوی رئیس‌جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، گفت: از آنجا که آقای رزم‌حسینی روز گذشته به مجلس معرفی شده است به احتمال زیاد جلسه رای اعتماد به وی سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. محمدحسین فرهنگی افزود: نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت امروز در مجلس اعلام وصول شد و جلسه رای اعتماد نیز به احتمال زیاد سه‌شنبه (8 مهرماه) برگزار خواهد شد. 
***
سرپرست وزارت صمت: کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف جمع می‌شود
سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل کارت‌های بازرگانی اظهار داشت: این کارت‌ها عملا جمع خواهند شد و افراد بر اساس رتبه‌بندی، مشمول برخورداری از کارت بازرگانی خواهند شد. جعفر سرقینی افزود: به عبارت دیگر، کارت‌های یک بار مصرف که استفاده‌کنندگان آنها تجار واقعی نیستند جمع خواهد شد. با سامانه جدیدی که به همین منظور از حدود ۲ ماه پیش تعریف شده، تجار رتبه‌بندی شده و براساس رتبه‌شان کارت بازرگانی می‌گیرند. سرپرست وزارت صمت گفت: به دلیل برخی مشکلات سامانه جدید، دستور دادیم سامانه‌های قبلی و جدید به مدت ۲ ماه به موازات یکدیگر کار کنند تا مشکلات سامانه جدید برطرف شود. به این ترتیب، کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف جمع‌آوری خواهد شد. 
***
شرایط معیشتی کارگران به مرحله مرگ و زندگی رسیده است
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به ارسال نامه به کمیسیون مجلس برای معیشت کارگران گفت: به لطف دولت تدبیر شرایط زندگی کارگران به تلاش برای زنده ماندن رسیده است. امیدواریم مجلس اقدامی کند. ناصر چمنی درباره مشکلات جامعه کارگران گفت: زمانی بود که شرایط زندگی کارگران بسوز و بساز بود اما الان شرایط معیشتی کارگران مرگ و زندگی است. یعنی شرایط بسوز و بساز امتیازی در زندگی کارگران بود که به لطف دولت از بین رفت. وی با بیان اینکه کارگران برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، به تسنیم اظهار داشت: برای کمک به معیشت کارگران دولت باید به میدان بیاید. دولت یک کارفرمای بزرگ است و در جلسات بررسی مزد و معیشت کارگران هیچ‌گونه سه‌جانبه‌گرایی دیده نمی‌شود، بلکه جلسات به صورت دوجانبه بین کارگر و ۲ ضلع دیگر کارفرمایی برگزار می‌شود. به همین دلیل همواره دستمزد کارگران عقب‌ماندگی دارد. 
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از ارسال نامه به کمیسیون اجتماعی مجلس درباره معیشت کارگران خبر داد و گفت: نامه‌ای به کمیسیون مجلس ارسال کردیم و خواستار رسیدگی به بحث معیشتی کارگران شده‌ایم. میزان دستمزد کمتر از تورم اعلامی افزایش یافت اما مشاهده می‌کنیم نرخ تورم افسار‌گسیخته بالا می‌رود، بنابراین دلیل کارفرمایان بیهوده بود. وی گفت: از مجلس و دولت انتظار داریم به مساله معیشت کارگران رسیدگی کنند. جمعیت بیش از 14 میلیون نفری کارگران در لبه تیغ زندگی می‌کنند و به فکر این هستند که تلاش کنند فقط یک روز زنده بمانند.

Page Generated in 0/0047 sec