بزرگترین دستاورد لیگ برتر کشتی آزاد تا امروز، کلکسیونی از انحلال، انصراف و اعتراض تیمها بوده است که در آستانه آغاز پیکارها، یکی پس از دیگری بیدغدغه آمدند و بدون هیچ توضیحی رفتند.
به گزارش مهر، فدراسیون کشتی برای کسب مجوز برگزاری لیگ برتر در روزهایی که بحران کرونا در کشور بیداد میکند، فرازونشیبهای فراوانی را پشت سر گذاشت؛ رایزنیها و اقداماتی که به امید روشن کردن چراغ لیگ کشتی صورت گرفت تا شاید این جماعت گوششکسته بتوانند با حضور در این عرصه، درآمدی کسب کرده و روزگار بگذرانند.
اما در این بین کمیته لیگ کشتی که به ادعای خود در یک سال گذشته در سراسر ایران مشغول رایزنی و جذب اسپانسر و تیمهای شرکتکننده در لیگ بود، مسیر رو به سقوط و ناموفقی را طی کرد. بنا بر ادعای مسؤول لیگ، قرار بود این رقابتها بعد از کسب مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا با حضور پرتعداد و پرشور باشگاههای مختلف برگزار شود و صحبت از حضور بالای ۱۰ تیم در مسابقات بود. اما بعد از کسب مجوز، واقعیت به گونهای دیگر رقم خورد و اهالی کشتی هر روز با نامهای مختلفی روبهرو بودند که روزی از یک در کمیته لیگ وارد شدند و پس از چند روز موجسواری در رسانهها، بیدغدغه از در دیگر بیرون رفتند!
روز ۲۹ مرداد بود که کمیته لیگ با وجود عدم دریافت مجوز برگزاری این مسابقات، دست به برگزاری مراسم قرعهکشی زد؛ مراسمی که طی آن تیمهای دانشگاه آزاد اسلامی، استقلال تهران، نفت و گاز کرمانشاه، هیأت کشتی گلستان و شهرداری بجنورد در گروه «الف» و تیمهای بازار بزرگ، هیأت کشتی قائمشهر، پاس تهران، ستارگان ساری و ویزازون هم در گروه «ب» قرار گرفتند. البته پیش از این مراسم برخی از این تیمها مثل دریاچه ارومیه نیز با اعلام انصراف خیال خود را راحت کردند و برخی دیگر از تیمها نیز در هم ادغام شدند تا در نهایت حضور ۶ تیم در لیگ کشتی آزاد قطعی شد.
نکته عجیب و تاسفبار اینکه همین ۶ تیم هم عمر چندانی نداشتند و با انصراف تیم شهرداری بجنورد، تعداد مدعیان به ۵ تیم رسید. ضمن اینکه تیم هیأت کشتی قائمشهر نیز به دلیل اعتراض به رای کمیته انضباطی که به سود استقلال صادر شد، در آستانه کنارهگیری قرار دارد و هیچ بعید نیست لیگ برتر کشتی آزاد به ۴ تیم هم برسد!
حال با توجه به اتفاقاتی که طی ماههای اخیر رخ داد، میتوان دریافت نتیجه سفرهای مسؤول لیگ به اقصی نقاط
کشور با شعار جذب اسپانسر و افزایش تیمهای شرکتکننده، چیزی جز تبلیغات بدون ثمر نبود، چون در غیر این صورت وضعیت لیگ کشتی به معجونی از انحلال و انصراف و ادغام و اعتراض تیمها دچار نمیشد.