printlogo


کد خبر: 224926تاریخ: 1399/7/7 00:00
اخبار

با ارائه‌کنندگان پایگاه به دشمن مانند دشمن برخورد می‌کنیم
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تحریف دفاع‌مقدس از سوی رسانه‌های ضدایرانی، خاطرنشان کرد: دفاع‌مقدس پدیده بزرگ و ارزشمندی است که به 2 قرن تحقیر ملت ما پایان داد و به عزت و شکوه ملی تبدیل شد، پس تحریف باید انجام شود تا این دستاورد دچار ابهام، دروغ و اغراق شود. اغراق‌گرها هم خدمتی به ما نمی‌کنند. وظیفه نسل دفاع‌مقدس تبیین درست واقعیات دفاع‌مقدس است. ۴۸پروژه تحقیقاتی برای تبیین دفاع‌مقدس تعریف و انجام شده است که تا حد زیادی قابل اعتماد است و می‌تواند در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. اینها اسناد دقیقی است که بر اساس آن می‌توان مقابل تحریف ایستاد، زیرا «گفته‌ها» می‌تواند چه بر اساس نیت خیر و چه اغراض دشمن اشتباه باشد اما این اسناد دقیق است. سرلشکر باقری که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: امارات در یکی دو سال گذشته پیغام‌های مختلفی فرستاد که ما همانند عربستان نیستیم و قصد دوستی داریم. البته ما برای ایجاد ارتباط با عربستان مشکلی نداریم اما آنها پس می‌زنند. با وجود همراهی امارات با تحریم‌ها ما نگاه خوش‌بینانه داشتیم اما آنها ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند و نگاه ما هم به امارات و بحرین با گذشته تغییر کرد. اگر پای صهیونیست‌ها به منطقه باز شد و اتفاقاتی رخ دهد که امنیت ملی ما دچار کوچک‌ترین خدشه شود، به امارات و بحرین و هر کشوری که دنبال عادی‌سازی برود، به عنوان ارائه‌کننده پایگاه به دشمن نگاه کرده و با آنها برخوردی می‌کنیم که با دشمن می‌کنیم. 
***
اعلام آمادگی ایران برای برقراری آتش‌بس میان آذربایجان و ارمنستان
سخنگوی وزارت امور خارجه آمادگی ایران برای استفاده از همه ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش‌بس و آغاز گفت‌وگو میان طرفین درگیری در آذربایجان و ارمنستان را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با درگیری‌های نظامی به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با نگرانی درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را دنبال می‌کند و ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفت‌وگو میان 2 کشور است. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین آمادگی کشورمان برای استفاده از همه ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش‌بس و آغاز گفت‌وگو‌ها میان طرفین را اعلام کرد. 
***
حمایت وزیر خارجه سوریه از ایران در مجمع عمومی سازمان ملل
وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر حمایت کشورش از مواضع ایران در مقابله با آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در بخشی از سخنرانی خود در هفتاد‌و‌پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به مساله تحریم‌های آمریکا پرداخت. وی در این سخنرانی خواستار تشکیل جبهه‌ای متحد توسط کشورهای تحریم‌شده برای مقابله با تاثیرات تحریم‌های واشنگتن شد. معلم همچنین در پایان سخنرانی خود به مساله ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: سوریه بار دیگر بر حمایت‌های خود از موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با سیاست‌های آمریکا تاکید می‌کند؛ سیاستی که هدف آن برهم زدن برجام و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است. وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: این سیاست‌ها نشان‌دهنده بی‌توجهی و بی‌احترامی آمریکا به قوانین و معاهدات بین‌المللی است. ولید معلم همچنین تحریم‌های وضع‌شده علیه کوبا و ونزوئلا را محکوم کرد. 
***
۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم سوگند یاد کردند
مراسم تحلیف ۱۰ منتخب جدید مجلس یازدهم که در انتخابات مرحله دوم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، در جلسه علنی روز گذشته برگزار شد. عبدالجلال ایری منتخب کردکوی و ترکمن، مهدی باقری منتخب زنجان و طارم، مجتبی بخشی‌پور منتخب اسلام‌آباد غرب، شبیب جویجری منتخب اهواز، حسین رجایی‌ریزی منتخب لنجان، علیرضا زندیان منتخب بیجار، اصغر سلیمی منتخب سمیرم، علیرضا عباسی منتخب کرج، ابراهیم عزیزی منتخب کرمانشاه و بهزاد علیزاده منتخب دهلران برای انجام مراسم تحلیف در جایگاه قرار گرفته و سوگند یاد کردند. پس از مراسم تحلیف، شعب منتخبان جدید به منظور بررسی اعتبارنامه‌های آنها تعیین شد. 
***
۲۸خرداد ۱۴۰۰، برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس
بر اساس اطلاعیه شماره «۲» انتخابات ۱۴۰۰ ستاد انتخابات کشور، انتخابات میان‌دوره‌ای‌ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در 5 حوزه انتخابیه به شرح زیر برگزار می‌شود و ثبت‌نام از داوطلبان از تاریخ ۸ فروردین۱۴۰۰ آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور آمده است: با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در 5 حوزه انتخابیه به شرح زیر برگزار می‌شود:
۱- حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در استان تهران
۲- حوزه انتخابیه «آستانه اشرفیه» در استان گیلان
۳- حوزه انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان» در استان مرکزی
۴- حوزه انتخابیه «گچساران و باشت» در استان کهگیلویه‌‌و‌بویراحمد
۵- حوزه انتخابیه «بهار و کبودرآهنگ» در استان همدان

Page Generated in 0/0048 sec