printlogo


کد خبر: 224938تاریخ: 1399/7/8 00:00
سینما

۲۹۶ سالن سینما در حال ساخت
رئیس سازمان سینمایی در بازدید از پردیس جدید سینمایی صبا متعلق به ارتش گفت: این اقدام نشان از ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی ارتش دارد که در کنار حضور پررنگ بخش خصوصی در سالن‌سازی، وارد این حوزه شده است. به گزارش «وطن امروز»، حسین انتظامی افزود: مطابق اعلام موسسه «سینما شهر» در ۶ ماه گذشته ۲ سینما با ۷ سالن به ظرفیت ۵۶۷ صندلی به بهره‌برداری رسیده و ۹ سینما با ۴۳ سالن به ظرفیت ۵ هزار و ۲۷۳ صندلی آماده افتتاح است. کل سینماهای در دست ساخت ۷۶ سینما با ۲۹۶ سالن به ظرفیت ۴۳ هزار و ۵۵۴ صندلی است که ۱۱ سینما با ۳۵ سالن به ظرفیت ۵ هزار و ۲۰۰ صندلی در مراحل پایانی ساخت و ۵۴ سینما با ۲۱۱ سالن به ظرفیت ۳۲ هزار و ۵۱۴ صندلی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. پردیس سینمایی صبا واقع در خیابان کارگر تهران پایین‌تر از میدان حر با ۵ سالن و مجموع ظرفیت ۸۵۱ صندلی، ۱۳ آبان‌ماه همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) افتتاح می‌شود. سالن‌های این پردیس به نام عملیات‌های تاثیرگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع‌مقدس نامگذاری شده است. 
***
مدیر شبکه مستند:
ساخت مستند هنرمندان پیشکسوت ثبت هنر و تاریخ کشور است
آیین تجلیل از آرشاک قوکاسیان و رونمایی از مستند «قصه‌ آرشاک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در سالروز تولد این هنرمند پیشکسوت برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم محسن یزدی (مدیر شبکه مستند)، ابوالفضل توکلی (کارگردان مستند «قصه آرشاک») و هنرمندان دوبله و صدا و جمعی از هنردوستان حضور داشتند. مدیر شبکه مستند در مراسم رونمایی از مستند «قصه آرشاک» و تجلیل از «آرشاک قوکاسیان» با قدردانی از حضور هنرمندان دوبله گفت: مجموعه‌ای که آقای توکلی زحمت کشیدند، گوشه کوچکی از کار شبکه مستند است که از قبل از من شروع شده و امیدوارم من هم بتوانم آن را ادامه دهم. هدف ما این است که از زندگی تک‌تک کسانی که در عرصه دوبله زحمت می‌کشند، مستند تهیه کنیم و به شما قول می‌دهیم که این کار را ادامه می‌دهیم، البته ممکن است بعضی از دوستان خودشان مایل نباشند. تولید این مستندها ثبت گنجینه است و 20-10 سال دیگر معلوم می‌شود این گنج چقدر با ارزش است؛ ارزش بیشتر آن برای ما ثبت هنر و تاریخ این کشور است. این مراسم با نمایش فیلم مستند «قصه آرشاک» پایان یافت؛ ابوالفضل توکلی چهاردهمین قسمت از مجموعه مستند‌های «پیشکسوتان دوبله و صدا» را با محوریت زندگی حرفه‌ای آرشاک قوکاسیان تولید کرده است. 
***
عقب‌نشینی «سینماحقیقت» از یک تصمیم
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» خبر از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی برای حضور در این دوره‌ جشنواره داد. به گزارش «وطن امروز»، طبق آیین‌نامه دوره چهاردهم «سینماحقیقت» و اعلام قبلی، مقرر شده بود شرط نمایش اول فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» در این دوره اعمال شود اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اعتراض برخی مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از این قانون و فرصت‌های محدود نمایش برای فیلمسازان در این مقطع زمانی، محمد حمیدی‌مقدم، دبیر جشنواره «سینماحقیقت» این شرط را حذف و به سال آینده موکول کرد. آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره «سینماحقیقت»، روز ۱۲ مهرماه ۹۹ اعلام شده است. این جشنواره آذرماه امسال و با توجه به شیوع جهانی بیماری «کووید-۱۹» به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0061 sec