printlogo


کد خبر: 224968تاریخ: 1399/7/8 00:00
اخبار

تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام توسط بنیاد برکت
رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده مقرر شد پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد، توسط بنیاد برکت تکمیل شود. 
مهرالله رخشانی‌مهر در آیین افتتاح همزمان ۱۵۰مدرسه برکت، ضمن تکریم و تشکر از اقدامات جهادی بنیاد برکت در تامین فضاهای آموزشی استان با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش که همواره مورد تاکید قرار دارد، گفت: بر این اساس بر اجرای زیرنظام فضا و تجهیزات که برگرفته از سند تحول بنیادین است اهتمام جدی داریم. رخشانی‌مهر تصریح کرد: بر اساس این سند مدرسه فقط ساختمان و محلی برای دریافت آموزش نیست، بلکه محلی برای تربیت انسان محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی‌بخش حیات طیبه است، بنابراین در ساخت‌و‌ساز تدابیری اتخاذ شده است که مدرسه محلی رضایت‌بخش باشد. وی در ادامه افزود: این مهم در همه مدارسی که این ایام در حال احداث است مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین در این ۱۵۰مدرسه که امروز به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داریم همه نکات مورد توجه قرار گرفته است. رخشانی‌مهر با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها و نمازخانه‌ها به عنوان یک فضای تربیتی موجب افزایش هزینه می‌شود، گفت: با توجه به این شرایط مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت عملکرد قابل قبولی داشتند. رئیس سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: مقرر شد هرجا پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد به بالا وجود داشته باشد، بنیاد برکت آن را تکمیل کند؛ ضمن اینکه بزودی ساخت ۲ هزار مدرسه را که در توافق اولیه داشتیم به اتمام می‌رسانیم. 
***
دستگیری تعدادی از شهرداران تهران
رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌خواری می‌شوند که می‌توان گفت عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب بروز این آسیب‌ها می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه‌ دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی‌مهذب از دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران از جمله لواسان، شهریار و رودهن در ایام اخیر خبر داد و گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌خواری می‌شوند که می‌توان گفت عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب بروز این آسیب‌ها می‌شود. رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: نظارت‌های لازم برای جلوگیری از جرائمی که اتفاق می‌افتد باید انجام شود. حشمتی‌مهذب همچنین علت اصلی جرائم اتفاق افتاده را زیاده‌خواهی مقامات اثرگذار بر نهادهای شهری دانست و گفت: نظارت شوراهای شهر و فرمانداران باید بیشتر شود تا شاهد این قبیل مسائل نباشیم. 
***
وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به ۲۵ میلیون تومان رسید
 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام اینترنتی مرحله جدید ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از دیروز ۷ مهر خبر داد. به گزارش مهر، اکبر افتخاری گفت: ثبت‌نام اینترنتی چهارمین مرحله ارائه تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از دیروز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ آغاز شده و به مدت ۲ هفته تا روز یکشنبه ۲۰ مهرماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir انجام می‌شود. وی با بیان اینکه تسهیلات مرحله جدید به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است و حداکثر ۱۰۰۰ فقره وام با نرخ ۱۰ درصد ارائه می‌شود، اظهار داشت: دوره اقساط تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری ۶۰ ماهه (۵ سال) بوده و برای آن دسته از افرادی اجرا می‌شود که صرفا ازدواج اول فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری باشند. افتخاری مبلغ اقساط این تسهیلات را ماهانه ۵۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و تصریح کرد: در صورت ذی‌نفع بودن پدر و مادر در صندوق، صرفا یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت‌نام کرده بودند و به هر دلیل مشمول این تسهیلات نشدند، درصورت تمایل باید مجددا ثبت‌نام کنند. 
***
اولویت ۳ گروه برای واکسن آنفلوآنزا 
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا در معاونت بهداشت و مراکز بهداشت و البته زمانبر بودن توزیع آن، گفت: اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای کارکنان مراکز بیمارستانی، زنان باردار و همچنین مبتلایان به بیماری‌های خاص است. دکتر محمدمهدی گویا افزود: روز شنبه (‌۵ مهرماه) نیمی از مقدار تعیین شده (تخصیص 5/1 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا) به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل داده شد که بلافاصله با هماهنگی قبلی، توزیع در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد. وی در ادامه افزود: روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن ادامه دارد و به همین شکل توزیع به استان‌ها و شهرستان‌ها استمرار خواهد داشت. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: با توجه به بعد مسافت و تعدد مراکز و واحدهای عملیاتی، توزیع واکسن در سطح کشور طبعا زمانبر بوده که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شبکه‌های بهداشتی کشور در حال انجام است و ارائه خدمات واکسیناسیون در تعدادی از مراکز از شنبه و یکشنبه هفته جاری (‌۵ و ۶ مهرماه) آغاز شده است. 

Page Generated in 0/0050 sec