printlogo


کد خبر: 224973تاریخ: 1399/7/8 00:00
اخبار

امکان جعل و تقلب در صدور کارت بازرگانی از بین رفت
رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به سیستمی شدن فرآیند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی گفت: در روش جدید، سرعت صدور کارت بازرگانی 4 برابر شده است. کارت بازرگانی که در گذشته طی مدت 30 تا 45 روز صادر می‌شد هم‌اکنون یک هفته‌ای صادر می‌شود. حمید زادبوم اظهار داشت: با سیستمی شدن فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی، امکان جعل و تقلب اسناد وجود ندارد، لذا طبیعی است که عده‌ای نسبت به این سیستم و فرآیند صدور کارت بازرگانی واکنش نشان دهند و اشکالاتی بر آن وارد کنند. وی افزود: در حال حاضر مشکلات بین سیستم اتاق بازرگانی و وزارت صمت رفع شده به طوری که از چهارشنبه هفته گذشته از 1200 تقاضای موجود برای صدور کارت بازرگانی، 750 کارت صادر شده است. 
***
مالکان در خوداظهاری قانون مالیات بر خانه‌های خالی مشارکت کنند
وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: مالکان بیش از یک واحد مسکونی که پیامک دریافت کرده‌اند، نسبت به تعیین تکلیف سکونت و مالکیت خود اقدام کنند. اقداماتی که باید فرد برای خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان انجام دهد، درون پیامک آمده و ابهامی درباره آن وجود ندارد. محمد اسلامی با اشاره به نقش مهم مردم برای تسریع در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: پیامک تعیین‌تکلیف سکونت و مالکیت برای اعتبارسنجی و تسریع در روند اجرای قانون مذکور است. پاسخگویی به پیامک، روند راستی‌آزمایی آن را سرعت می‌بخشد. مردم باید به جهت آنکه در آینده به زحمت بیشتری نیفتند، در خوداظهاری مشارکت کنند. وی افزود: روند دستیابی به اطلاعاتی که برای سامانه املاک و اسکان مورد نیاز بوده، رضایت‌بخش است و تمام دستگاه‌ها نیز در تلاش هستند جابه‌جایی سایر اطلاعات با سرعت بیشتری انجام شود. 
***
راهکارهای ایجاد ثبات در بازار ارز
عضو هیأت‌رئیسه مجلس به راه‌های ایجاد ثبات در بازار ارز اشاره کرد و گفت: حرکت به سوی مبادلات دو‌جانبه و چند‌جانبه، تلاشی است که باید از سوی مسؤولان انجام شود تا نقش ارزهای خارجی در معاملات اقتصادی کاهش یابد اما اکنون به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت، برخی معاملات داخلی نیز با ارز خارجی انجام می‌شود. حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان مثالی ادامه داد: اکنون 5/7 میلیارد دلار دریکی از کشورها داریم اما این کشور زمانی حاضر است این پول را باز پس دهد که با قدرت از آنها خواسته شود. حاجی‌دلیگانی افزایش صادرات غیرنفتی را راه دیگر کاهش قیمت ارز و ایجاد ثبات در بازار دانست و گفت: رونق پتروپالایشگاه و پتروشیمی‌ها و تبدیل نفت خام به فرآورده می‌تواند زمینه افزایش ارزآوری در کشور را فراهم کند. عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشدید مجازات افرادی که ارز کالاهای صادر شده را به کشور بازنمی‌گردانند، راه دیگری برای ایجاد ثبات در بازار است. 
***
رشد 111 درصدی درآمدهای مالیاتی در بهار ۹۹
گزارش فصلی مرکز آمار ایران از وضعیت مالی دولت در سال ۹۹ منتشر شد. طبق این گزارش، در فصل بهار ۹۹ بالغ بر ۵۱ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان مالیات وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد. بررسی جزئیات پایه‌های مالیاتی نیز نشان می‌دهد درآمد مالیات بر ثروت با رشد ۴۴۶ درصدی دارای بیشترین افزایش در بهار سال جاری بوده است. پس از آن، مالیات بر اشخاص حقوقی با رشد ۱۲۱ درصدی، مالیات بر درآمد با رشد ۱۰۳ درصدی و مالیات بر کالا و خدمات با رشد ۷۲/۵ درصدی در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند. 

Page Generated in 0/0053 sec