printlogo


کد خبر: 224979تاریخ: 1399/7/8 00:00
اخبار

استقلال و عزت در گرو مقاومت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در مراسم رونمایی از آثار جدید اسنادی و پژوهشی سازمان اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس و تجلیل از فرماندهان و راویان دفاع‌مقدس گفت: سینه‌های فرماندهان دفاع‌مقدس گنجینه‌های تمام نشدنی از تاریخ بشر و تاریخ اسلام بعد از عاشوراست. این عزیزان پرچم جهاد را در دست گرفته و در برابر شوکت ظاهری قدرت‌های آن روز جهان که دست در دست هم داده بودند ترس به دل راه ندادند و با اطمینان قلب در مقابل دشمن ایستادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه اظهار کرد: جنگ دقیق‌ترین معادله بشر است که همه چیز را در آن در نظر می‌گیرند، زیرا جنگ با حیات ملت‌ها سر و کار دارد، کسی در جنگ غلبه می‌کند که قوی‌تر است اما شگفتی جنگ ما این است که وقتی جنگی گسترده و جهانی بر ما تحمیل شد، ملت ما به صورت شگفت‌انگیز در این جنگ پیروز شد. سرلشکر سلامی با بیان اینکه جنگ تمام شد اما دشمنی‌ها تمام نشد، گفت: در این زمان رهبری با مقام معظم رهبری بود، اندیشه ایشان دشمن را دنبال و پیشانی دشمن را شکست و نگذاشت دشمن اهداف سیاسی خود را در جهان اسلام دنبال کند. وی گفت: در دنیای امروز یا باید ذلیل و ضعیف و تابع بود یا مقتدر و مستقل، جز این ۲ مسیر راهی نیست. استقلال و کرامت هزینه‌ها دارد و دست یافتن به آن بدون ایستادگی و مقاومت میسر نمی‌شود. 
***
پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به فرزند مرحوم حسینیان
دبیر شورای نگهبان در تماس تلفنی با فرزند مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسألت کرد. به گزارش مهر، در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان طی تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام حامد حسینیان فرزند آن مرحوم از خداوند متعال برای مرحوم والدش علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرد. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه حجت‌الاسلام حسینیان از شاگردان خوب، فاضل و مورد علاقه ما در مدرسه حقانی بود، درگذشت ایشان را ضایعه‌ای برای دوستداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و یاد این مبارز انقلابی را گرامی داشت. وی در این تماس تلفنی گفت: خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را شاد و با اولیای خدا محشور کند و به شما و همه بستگان صبر و اجر عطا کند. از طرف بنده به بستگان تسلیت عرض کنید و سلام مرا به آنها برسانید. دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: خوشحالم که آن فقید سعید الحمدلله فرزند طلبه و صالحی مثل شما دارد، ان‌شاء‌الله بتوانید راه ایشان را ادامه دهید. مرحوم روح‌الله حسینیان ۴ شهریور امسال بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و ناراحتی کبدی درگذشت. او از سال 74 ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را بر عهده داشت و در دوره‌های هشتم و نهم نیز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود. دادستانی دادگاه ویژه روحانیت و قائم‌مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد از جمله مسؤولیت‌های وی بود.
***
وزارت امور خارجه:
مذاکره‌ای میان ایران و آمریکا نیست و نخواهد بود
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر رسیدن به توافق با ایران در مدت خیلی کوتاه و همچنین انتشار گزارشی از سوی روزنامه الجریده کویت مبنی بر اینکه مذاکرات پنهانی بین ایران و آمریکا در عمان در حال برگزاری است، با کنایه گفت: به نظرم آقای ترامپ باید ذهن‌شان را جمع و جور کنند، بالاخره می‌خواهند نصف روزه با ایران به نتیجه برسند یا چیز دیگری. سعید خطیب‌زاده تاکید کرد: ما معتقدیم آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی مشاوران ایشان نیز قرار نیست که این موضوع را بفهمند. این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: نه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا بوده است، نه مذاکره‌ای هست و نه مذاکره‌ای خواهد بود. به نظرمان اینگونه سخنان مصرف داخلی دارد و شاید به درد ترامپ بخورد ولی به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد. 

Page Generated in 0/0124 sec