printlogo


کد خبر: 225053تاریخ: 1399/7/10 00:00
شاهرخ بیانی:
سرمربی بعدی استقلال باید به ناکامی‌ سال‌های اخیر پایان دهد

کاپیتان اسبق استقلال گفت: در مقطع فعلی این تیم به گزینه خارجی نیاز دارد و کسی باید روی نیمکت بنشیند که بتواند در لیگ آینده به ناکامی‌های چند سال اخیر استقلال پایان دهد. 
«شاهرخ بیانی» از شرایط بحرانی این روزهای استقلال حرف می‌زند. او در گفت‌و‌گو با ایرنا تصریح کرد: در مقطع فعلی فقط مربی خارجی می‌تواند به آبی‌پوشان کمک کند و مدیران این تیم باید در سریع‌ترین زمان ممکن سرمربی را انتخاب کنند. 
وی در پاسخ به این سؤال که چرا استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی آسیا اینقدر زود از گردونه رقابت‌ها حذف شد، بیان کرد: باید دید چه کاشته‌ایم که امروز بخواهیم درو کنیم. استقلال با مشکلات عدیده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد. این تیم پنجره نقل و انتقالی‌اش بسته بود، مشکلات شدید مدیریتی داشت و پیش از این مدیرعامل با سرمربی در اوج حساسیت فینال جام حذفی درگیر شده بود که باعث از دست رفتن قهرمانی شد.  شاهرخ بیانی ادامه داد: سعادتمند و مجیدی نباید در آن برهه زمانی درگیر می‌شدند، چرا که در نهایت دودش به چشم استقلال رفت. وقتی تیم دیدار حساسی را در فینال جام حذفی پیش‌ رو دارد، همه ارکان باشگاه باید دست به دست هم بدهند و تلاش کنند تا به موفقیت برسد نه اینکه با رفتارهای نسنجیده خود آرامش را از تیم بگیرند. استقلال در دیدار با تراکتور نیمه اول انگار در زمین حضور نداشت و همین باعث شد خیلی راحت به این تیم ببازد و جام را به حریف هدیه دهد. 
وی درباره پذیرش سرمربیگری استقلال در مقطع ادامه لیگ قهرمانان آسیا از سوی مجید نامجومطلق، همبازی و هم‌دوره خود هم اظهار داشت: مجید در آن شرایط ویژه که استقلال بدون سرمربی بود و هیچ‌کس جرأت نمی‌کرد هدایت این تیم را برعهده بگیرد کار بزرگ و شجاعانه‌ای انجام داد که هدایت استقلال را برعهده گرفت. من کاری به نتایجی که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گرفت ندارم اما نباید معیار سنجش نامجومطلق این رقابت‌ها باشد. 
استقلال با تیمی بازی داشت که خوب بود و استقلال را کاملا می‌شناخت. آنها می‌دانستند آبی‌پوشان خسته‌اند و باید چگونه و با چه روشی مقابل استقلالی‌ها بازی کنند. پاختاکور فضاها را بسته بود و بازیکنان این تیم به پرسینگ و دفاع منطقه‌ای دست ‌زده بودند. این باعث شد توپ و مالکیت زمین بیشتر در اختیار آنها باشد و وقتی صاحب توپ می‌شدند آبی‌ها دوندگی زیادی داشته و خسته می‌شدند. 
به گفته بیانی، یکی از مشکلات استقلال فقدان بازیکن تعویضی بود؛ استقلال با پنجره بسته وارد این رقابت‌ها شد و نتوانست از بازیکنان جدید خود استفاده کند. شما نگاه کنید بازیکنان جدید پرسپولیس در این بازی‌ها چقدر خوب بودند. اگر استقلال می‌توانست از همه نفرات خود استفاده کند به طور حتم اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. 
پیشکسوت استقلال درباره بازی مدیرعامل این باشگاه با نام استراماچونی و بعد نیامدن وی گفت: از ابتدا مشخص بود حضور او در استقلال به واقعیت تبدیل نخواهد شد و مدیران استقلال با مطرح کردن اسم وی دنبال فضاسازی برای هواداران هستند. این اتفاق زمان و انرژی زیادی را از آبی‌پوشان گرفت. وقتی آمدن استرا منتفی شد، اینکه مطرح می‌شود چه کسی برای نیمکت استقلال مناسب است، یعنی این تیم گزینه ندارد و این تأسف‌برانگیز است. من چند روز پیش به یکی از همکاران شما گفتم متأسفانه برخی افراد آنقدر استقلال را کوچک کردند که الان گزینه‌ای برای مربیگری‌اش ندارند. 
با توجه به شرایط استقلال در مقطع فعلی، این تیم به گزینه خارجی نیاز دارد و مدیران آبی باید گزینه‌ای را روی نیمکت بنشانند که بتواند در لیگ آینده به ناکامی‌های چند سال اخیر استقلال پایان داده و آنها را به موفقیت‌های بزرگ برساند. 
شاهرخ بیانی درباره احتمال سرمربیگری الکس نوری مربی ایرانی- آلمانی در فصل آینده در استقلال این‌گونه اظهار عقیده کرد: او در تیم‌های وردربرمن و هرتابرلین سرمربیگری کرده و مربی خوبی است اما باید دید شناخت او از فوتبال ایران و استقلال چقدر است؟ آیا می‌تواند در استقلال موفق باشد یا خیر؟ آیا امکانات و بستر لازم برای وی فراهم خواهد شد. امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود استقلال و هوادارانش باشد و این تیم بتواند در لیگ آینده به مقام قهرمانی که شایسته نامش است دست یاید. 

Page Generated in 0/0146 sec