printlogo


کد خبر: 225084تاریخ: 1399/7/10 00:00
اخبار

مرغداران تنها 30 درصد نهاده را به نرخ دولتی تهیه می‌کنند
این روزها قیمت نهاده خوراک دام و طیور در بازار تا 5 برابر نرخ مصوب دولتی عرضه می‌شود و تولیدکنندگان از این مسأله بسیار نگرانند. آنها مشکل اصلی را در ضعف نظام توزیع نهاده می‌دانند. سعید مشایخی، مرغدار اصفهانی در این باره گفت: در حالی که تولیدکننده واقعی در تأمین نهاده خود مانده است اما برخی شرکت‌های دولتی هفته‌ای 2 هزار تن نهاده دریافت می‌کنند. وی به فارس اظهار داشت: تنها 30 درصد از خوراک طیور مورد نیاز را از مسیر توزیع دولتی دریافت می‌کنیم و بقیه را مجبور هستیم از بازار آزاد به قیمت‌های چند برابر خریداری کنیم. در این میان مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی می‌گویند همه واردکنندگان نهاده را مکلف کرده‌اند که محصول وارداتی خود را در بازارگاه (سامانه توزیع خوراک دام طیور وزارت جهاد کشاورزی) ثبت کنند تا از مسیر قانونی توزیع شود. مشایخی با بیان اینکه 70 درصد نهاده‌های مورد نیاز از بازار آزاد خریداری می‌شود، گفت: چطور است که وزارت جهاد کشاورزی واردکنندگان را ملزم به ثبت میزان نهاده وارداتی در بازارگاه کرده اما همچنان بازار آزاد رونق بیشتری دارد؛ این نهاده‌های بازار آزاد از کجا می‌آید. در حالی که قیمت مصوب دولتی ذرت 1500 تومان است در بازار 4200 تومان به فروش می‌رسد. سویا هم که با قیمت 3700 تومان مصوب شده است، در بازار به قیمت 14 هزار و 500 تومان رسیده است.  
***
نخستین دستور ویژه وزیر صمت برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی
علیرضا رزم‌حسینی، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه این وزارتخانه را مامور رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در استان مازندران کرد. بر این اساس تیمی به سرپرستی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت دیروز در استان مازندران حضور یافت و ضمن بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی، در جریان مشکلات صنعتی، معدنی و تجاری این استان قرار گرفت. در این بازدیدها استاندار مازندران، نمایندگان مجلس و نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت صمت حضور داشتند. قرار است در پایان این سفر، گزارشی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شود. 
***
تذکر نمایندگان به دولت برای اختصاص ودیعه مسکن به اقشار نیازمند
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان مطلبی نوشتند مبنی بر اینکه وضعیت مسکن مردم اسفبار است و دولت باید به تعهدات خود عمل کند. علی نیکزاد اظهار داشت: نمایندگان در این مطلب عنوان کرده‌اند دولت موظف است به مردم ودیعه مسکن دهد اما جز موارد اندک، به اکثر خانواده‌ها ودیعه مسکن داده نشده و لازم است به دولت و وزارت راه‌و‌شهرسازی تذکر داده شود که به تعهدات خود عمل کنند. 
***
گزارش واقعی قیمت مسکن بزودی منتشر می‌شود
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چرا طی ماه‌های مرداد و شهریور امسال گزارش متوسط قیمت مسکن از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی منتشر نشده و آیا این عدم انتشار با هدف کنترل قیمت‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: بر اساس قولی که داده‌ایم، بزودی متوسط قیمت مسکن 29 استان کشور را اعلام خواهیم کرد. محمود محمودزاده بیان کرد: اگر در تهران عدد منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن خارج کنیم، متوسط قیمت مسکن پایتخت به 10 تا 15 میلیون تومان خواهد رسید. وی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در 7 استان کشور (در شهرهای مرکز استان) متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی (طی مرداد 99) زیر 5 میلیون تومان بوده است. در 19 استان متوسط قیمت مسکن زیر 10 میلیون تومان، در 2 استان بالای 10 میلیون و زیر 15 میلیون تومان و فقط در یک استان (شهر تهران) متوسط قیمت مسکن بالای 20 میلیون تومان بوده است. محمودزاده با تأکید بر اینکه در 26 استان کشور متوسط قیمت مسکن زیر 10 میلیون تومان است، اضافه کرد: اگر برای این استان‌ها متوسط‌گیری کنیم، متوسط قیمت مسکن کشور 24 میلیون تومان نیست بلکه 10 تا 12 میلیون تومان خواهد بود. 
***
اتمام بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان در کمیسیون صنایع مجلس
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست سه‌شنبه 8 مهرماه کمیسیون صنایع و معادن، گفت: دستورکار نخست کمیسیون بررسی جزئیات طرح «جهش تولید دانش بنیان» با حضور نمایندگان دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس بود که با رای نمایندگان جزئیات آن تصویب شد و آماده ارسال به صحن علنی مجلس است. حجت‌الله فیروزی در تشریح مواد طرح جهش تولید دانش‌بنیان، افزود: براساس این طرح هزینه‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان اعتبار مالیاتی این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود، به این معنا که هزینه‌های تحقیق و توسعه به عنوان مالیات پرداختی در نظر گرفته خواهد شد. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان عضو ثابت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این طرح شناسایی شده است، اضافه کرد: واردات ماشین‌آلات خط تولید که پیش از این از معافیت مالیاتی برخوردار بود به منظور حمایت از تولید داخل، مشمول پرداخت مالیات می‌شود؛ همچنین قرار شد50 درصد درآمدهای ناشی از ورود ماشین‌آلات برای توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یابد.

Page Generated in 0/0165 sec