printlogo


کد خبر: 225090تاریخ: 1399/7/10 00:00
چگونه مزدوران رسانه‌ای ضد انقلاب موجب خودکشی پدر یک متهم شدند
نان در خون

گروه سیاسی: مساله 3 متهم محکوم به اعدام در ماه‌های اخیر تبدیل به یکی از سوژه‌های ثابت رسانه‌های ضدانقلاب برای حمله به دستگاه قضایی و کلیت نظام جمهوری اسلامی شده بود. 24 تیرماه بود که غلامحسین اسماعیلی پیرامون علت دستگیری و حکم متهمان گفت: این 3 متهم جزو عوامل اصلی اغتشاشات بودند اما در صحنه دستگیر نشدند و پرونده دیگر و اتهام دیگر داشتند. ۲ نفر در سرقت مسلحانه دستگیر شدند؛ برای ربودن اموال یک خانم که مجهز به سلاح سرد و اسلحه بودند که خدا به این خواهر و جامعه کمک کرد و برخی بستگانش رسیدند و باعث دستگیری این افراد شدند. 
با این حال نهایتا با دستور آیت‌الله رئیسی مستند به ماده ۴۷۷ برای ۳ مجرم اعدامی (معروف به مجرمان آبان‌ماه) اعاده دادرسی صادر شد تا پرونده این 3 متهم دوباره بررسی شود. در این میان اما چند روز پیش خبری مبنی بر خودکشی پدر یکی از این 3 متهم منتشر شد و جریانات ضدانقلاب مجددا با در دست گرفتن این سوژه؛ حملات خود را شروع کردند؛ حملاتی که سعی داشت علت خودکشی پدر این متهم را نیز به دستگاه قضایی منتسب کرده و از موج عواطف عمومی به نفع مطلوب خود استفاده کند. در چنین موقعیتی بابک پاک‌نیا، وکیل متهم یادشده در گفت‌وگویی که با یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان داشت به سناریویی عجیب که باعث این حادثه شد اشاره کرد و خبر از تاثیر مستقیم برخی جریانات حقوق بشری در فشار به این خانواده و نهایتا خودکشی پدر آن متهم داد. وی در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به روند این پرونده گفت: ما خیلی برای آرام نگه داشتن خانواده‌ها تلاش کردیم و به آنها گفتیم پرونده روند خوبی را طی می‌کند و در واقعیت هم اینگونه بود، شرایط پرونده هم مشخص است، دیوان در حال بررسی آن است و توقف اجرای حکم نیز از شعبه یک صادر شده است. پاک‌نیا در ادامه با اشاره به اقدامات تحریک‌کننده برخی جریانات خارج‌نشین گفت: طی روزهای گذشته یک بی‌اخلاقی شکل گرفت، رسانه‌هایی از خارج کشور با خانواده‌های متهمان تماس می‌گرفتند و خود را از طرف سازمان‌های حقوق بشری معرفی می‌کردند و می‌گفتند اطلاعاتی که به شما داده شده دروغ است و فرزندان شما در صف اعدام هستند، پس بیایید با ما مصاحبه کنید. کسانی که داعیه‌دار حقوق بشر بودند هدف‌شان این بود که به هر طریقی با این خانواده‌ها مصاحبه کنند. 
این مصاحبه و اذعان وکیل متهم محکوم به اعدام با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شد، تا جایی که بسیاری از کابران به گمانه‌زنی پیرامون برخی افراد و جریاناتی که ممکن بوده این اقدام را پیگیری کرده باشند پرداختند. با این حال برخی چهره‌های شناخته‌شده جریانات ضدانقلاب نیز که سعی داشتند در برابر مسأله مطرح شده از سوی وکیل پرونده، از حیثیت جریانات خارج‌نشین دفاع کنند، خود به وجود چنین حادثه‌ای اقرار کردند. در یک نمونه «شاهد علوی» که مدتی پیش به استخدام شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» درآمده هم با انتشار توئیتی به بهانه طرح نام «م.‌ع» به عنوان یکی از گزینه‌های محتملی که وکیل پرونده به او اشاره کرده بود، نوشت: «تماس گیرنده ظاهرا از نروژ (کد ۰۰۴۷) تماس گرفته است. چه کسی؟ نمی‌دانیم».
با این اوصاف، حتمی‌ترین احتمال در زمینه خودکشی پدر متهم یادشده را باید نقش‌آفرینی مستقیم و عامدانه جریانات ضدانقلاب برای بهره‌برداری بیشتر از این حادثه دانست.

Page Generated in 0/0078 sec