printlogo


کد خبر: 225206تاریخ: 1399/7/14 00:00
اخبار

دیدار مدیران استقلال و پرسپولیس با رئیس دیوان محاسبات
دکتر مهرداد بذرپاش، رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور دیروز میزبان مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه و رئیس هیأت‌مدیره باشگاه‌ پرسپولیس و احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال بود تا درباره مسائل و مشکلات این ۲ باشگاه تبادل نظر کند. در این نشست، بذرپاش اعلام کرد دیوان محاسبات از هیچ کمکی برای توسعه باشگاه‌ها در چارچوب ضوابط قانونی دریغ نمی‌کند تا با اجرای قانون، انجام بهتر امور، افزایش بهره‌وری و حفظ سرمایه‌های عمومی کشور، یار و یاور مدیران و سازمان‌ها باشد. در این جلسه ضمن تاکید بر نقش نظارتی دیوان محاسبات در اجرای قانون و حفظ سرمایه‌های باشگاه‌ها، مقرر شد با توجه به تنگناهای موجود که موجب اختلال در انجام امور و در نتیجه اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی در فوتبال بویژه این ۲ باشگاه دولتی شده، با نظر متخصصان و همکاری وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌ای از معاونان و مشاوران دیوان محاسبات کشور نسبت به ارائه راهکارهای قانونی برای باشگاه‌های ورزشی، بویژه استقلال و پرسپولیس فعال شود. در پایان این نشست، به دستور رئیس دیوان محاسبات حساب باشگاه پرسپولیس که هفته گذشته مسدود شده بود، باز شد.
***
فردا رأی AFC درباره ادعای النصر علیه پرسپولیس صادر می‌شود
رسانه عربستانی زمان صدور رای کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه شکایت النصر علیه پرسپولیس را اعلام کرد. 
 باشگاه النصر عربستان بعد از باخت مقابل پرسپولیس دست به بهانه‌جویی زد و شکایتی علیه سرخ‌پوشان تنظیم کرد. این باشگاه سعودی در آخرین تلاش‌ها بعد از باخت مدعی شد برخی بازیکنان پرسپولیس مجوز حضور در مسابقه را نداشتند. به گزارش فارس، طبق اعلام کانون هواداران النصر، کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رای خود را در زمینه این شکایت فردا (15 مهر) صادر می‌کند تا تکلیف این شکایت مشخص شود. پرسپولیس شنبه‌شب در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر به پیروزی رسید و راهی فینال این رقابت‌ها شد. 
***
بازیکن سابق استقلال مقابل تیم ملی فوتبال ایران
هافبک سابق استقلال به عنوان مربی تیم ‌ملی ازبکستان مقابل ایران روی نیمکت حضور خواهد داشت. 
تیم ملی فوتبال ازبکستان تمریناتش را برای دیدار با تیم‌ملی ایران پیگیری می‌کند و نکته جالب در این تمرینات حضور سرور جپارف، ستاره سابق استقلال در کادر فنی ازبکستان است. جپارف سابقه بازی برای استقلال را در کارنامه خود دارد. ستاره سابق تیم‌ملی ازبکستان همچنین ۲ بار مرد سال آسیا شده است. بازیکن سابق استقلال در دیدار تدارکاتی تیم ‌ملی کشورش با ایران در تاریخ 17 مهر به عنوان مربی روی نیمکت ازبک‌ها خواهد نشست. 
***
داورزنی: تبدیل ورزش به وزارتخانه اشتباه بزرگی بود
رئیس فدراسیون والیبال تبدیل ورزش به وزارتخانه را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: وضعیت فدراسیون‌ها شبیه شتر، گاو، پلنگ شده است. محمدرضا داورزنی اظهار کرد:‌ ای کاش ورزش ما وزارتخانه نمی‌شد، ‌ای کاش سازمان جوانان به ورزش ملحق نمی‌شد و‌ ای کاش تکلیف خودمان را در فدراسیون‌ها می‌دانستیم. وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم NGO هستیم یا دستگاه‌ دولتی زیر نظر دولت؟ ما شتر، گاو، پلنگ شده‌ایم. رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه اشتباه بزرگ مجلس تبدیل ورزش به وزارتخانه بود، گفت: همه این قهرمانی‌ها حاصل حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است اما بار اصلی بر عهده فدراسیون‌هاست؛ حال در ساختار دولت جایگاه آنها کجاست؟ فدراسیونی که ۴۰ میلیارد هزینه و دولت بخش اندکی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. داورزنی با تاکید بر اینکه فدراسیون‌ها را نمی‌توان دولتی اداره کرد، گفت: ما در سال جاری شانس آوردیم کرونا آمد، چون ورزش کشور به خاطر منابع پیش‌بینی شده نمی‌توانست کار کند. در عین حال با شروع فعالیت‌های بین‌المللی ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و هزینه‌ها چند برابر شده، در حالی که قدرت خرید فدراسیون‌ها کاهش یافته است. رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه فدراسیون‌ها میلیاردها تومان به سازمان امور مالیاتی بدهکارند، اظهار کرد: تعدادی از دوستان ممنوع‌الخروج هستند و دولت هنوز نتوانسته این مشکل را حل کند. از یک طرف می‌گویند شما دولتی هستید اما از طرف دیگر این مشکلات را می‌بینیم. 

Page Generated in 0/0526 sec