printlogo


کد خبر: 225217تاریخ: 1399/7/14 00:00
وقتی نویسنده سینما به سمت سارق موبایل دخترش حمله‌ور می‌شود
امنیت چیز خوبی است آقای قاسمخانی!

گروه اجتماعی: مهراب قاسمخانی، نویسنده سینما و تلویزیون و سلبریتی فضای مجازی از دست‌اندرکاران قوه‌قضائیه خواست سارق زورگیری را که موبایل دخترش را سرقت کرده بود آزاد نکنند. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، حدود 3 هفته پیش مهراب قاسمخانی با انتشار چند عکس از یک دوربین مداربسته در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز یه عزیزی سوار ماشین دخترم شد و قمه رو گذاشت زیر گردنش و گوشیش رو ازش گرفت. عکس‌ها مال دوربینیه که سرقت گوشی دخترم رو ثبت کرد. گفتم دوستان و خانواده‌اش ببیننش و بهش افتخار کنن که زندگیش رو از طریق زحمت دیگران می‌گذرونه».
اما سارق زورگیر 3 هفته بعد دستگیر شد و ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدای تهران شنبه‌شب پس از دستگیری او از مهراب قاسمخانی و دخترش خواستند برای مواجهه حضوری با سارق و شناسایی او به کلانتری مراجعه کنند. رکنا گزارش داد دختر مهراب قاسمخانی پس از مواجهه با این سارق زورگیر نتوانست اشک‌های خود را کنترل کند و به گریه افتاد. 
در همین حال مهراب قاسمخانی شنبه درباره روز حادثه گفت: ساعت ۱۰ صبح 23 شهریورماه دخترم از خانه‌مان در پاسداران خارج شد و زمانی که قصد داشت با خودرو به مقصدش برود، یک سارق زورگیر به داخل خودرو خم شد و با تهدید قمه، گوشی موبایل دخترم را به سرقت برد. در ادامه سرایدار یکی از خانه‌ها قصد دستگیری سارق زورگیر را داشت که سارق با قمه‌کشی باعث ترس وی شد. تمام تصاویر زورگیری و فرار سارق در دوربین مدار بسته ضبط شده است. ما برای دستگیری این سارق پیگیری‌های لازم را کردیم و در این مدت دخترم مدام با ماموران پلیس در تماس بود. مهراب قاسمخانی در ادامه از ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا و سرهنگ حیدری تشکر کرد و گفت: از یک هفته قبل ماموران پلیس اسم و آدرس سارق زورگیر را به ما دادند و برای فرار نکردن این سارق از تله پلیس، ماموران گفتند هیچ‌جا در این مورد حرف نزنیم، تا اینکه امروز سارق زورگیر بعد از چند هفته به خانه‌شان بازگشت و ماموران پلیس او را دستگیر کردند. 
قاسمخانی درباره وضعیت روحی دخترش در این مدت گفت: این حادثه باعث شده دخترم از بیرون رفتن بترسد و حتی زمانی که قصد دارد خودرویش را به داخل پارکینگ منتقل کند از من می‌خواهد مقابل پارکینگ مراقب وی باشم. 
او در ادامه گفت: سارق باید معرفت داشته باشد و متوجه ضرر روحی و روانی قربانی باشد. من فکر می‌کنم الان با این وضعیت قیمت‌ها دزدی یک گوشی تلفن همراه دردی را دوا نمی‌کند. دخترم حتی زمانی که کنار من است وقتی صدای موتور می‌شنود بشدت می‌ترسد و حتی برخی اوقات گریه می‌کند. امیدوارم این افراد تا زمانی که متوجه شوند رفتارشان درست نیست در زندان بمانند، نه اینکه با گذاشتن وثیقه سریع از زندان خارج شوند و دوباره این رفتار‌ها را از سر بگیرند. وقتی ماموران برای مواجهه حضوری تماس گرفتند، نمی‌دانستم قرار است چه رفتاری از خودم نشان دهم، واقعا دوست ندارم برای دختر شخص دیگری این اتفاق رخ بدهد. 
روز گذشته در فیلمی که از مواجهه قاسمخانی و دخترش با سارق مورد نظر منتشر شد، در صحنه‌ای مهراب قاسمخانی در مواجهه با این سارق قصد داشت به سمت وی حمله کند اما ماموران کلانتری مانع شدند. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، اما این اظهارات و رفتار مهراب قاسمخانی درباره اینکه انتظار دارد این سارق زورگیر تا پی بردن به اشتباهش در زندان بماند نه اینکه از آن خارج شود، با دیدگاه‌های فضای مجازی وی همخوانی ندارد. قاسمخانی حتی به تیتر یک روزنامه «وطن ‌امروز» در 23 آبان 1394 خرده گرفته و آن را لذت‌جویی از مرگ انسان‌ها اعلام کرده بود. «وطن ‌امروز» در تاریخ مذکور در واکنش به حمله تروریستی در پاریس با طعنه به اروپایی‌ها که از تروریست‌های داعش و جبهه النصره حمایت می‌کردند و رویای ورود به سوریه را در سر می‌پروراندند، تیتر «بفرمایید شام» را منتشر کرده بود. این تیتر در راستای حمایت از مقاومت در سوریه و در نتیجه امنیت در ایران انتخاب شده بود اما مهراب قاسمخانی که تقریبا درباره همه چیز اظهارنظر می‌کند، در این باره نوشته بود: «این تیتر روزنامه «وطن امروز» برای حادثه تروریستی پاریس بود؛ حادثه‌ای که منجر به مرگ 130 انسان شد. اونم توی روزایی که بیروت هم قربانی همین دست وحشیگری‌ها بود. لذتی که توی این تیتر وجود داره دردناکه. لذت از مرگ انسان‌ها... اونم توی روزایی که همین تندروی‌ها و نفرت‌ها دارن دنیا رو به‌ سمت جنگ‌های صلیبی می‌برن. پ. ن: ناامیدانه دوست دارم انتخاب این تیتر رو ناشی از بدسلیقگی و هیجان بیش از حد بدونم چون ترسناکه قلمی که دست چنین تفکری باشه».
این در حالی بود که «وطن امروز» در گزارش مذکور به اروپایی‌ها بویژه فرانسوی‌ها کنایه زده بود که اگر نسبت به ناامن کردن کشورهای منطقه اقداماتی انجام می‌دهند، این ناامنی گریبان آنها را نیز خواهد گرفت. در واقع گزارش «وطن امروز» درباره ضرورت تأمین و حفظ امنیت در منطقه بویژه ایران در برابر اشرار و دواعش بود؛ داعشی که اگر پایش به ایران می‌رسید خطرش از شروری که دختر قاسمخانی را ترسانده، بسیار بیشتر بود.
 حال که دختر مهراب قاسمخانی خود قربانی یکی از این اشرار شده، آقای سلبریتی خواهان برخورد شدید با این افراد شده است(!) اگر خدای‌ناکرده اتفاقی برای دختر قاسمخانی در حین این زورگیری می‌افتاد، همکاران وی ژست روشنفکری می‌گرفتند و مخالفت خود را با اعدام این سارق اعلام می‌کردند؟ آیا مهراب قاسمخانی رضایت می‌داد؟

Page Generated in 0/0057 sec