printlogo


کد خبر: 225218تاریخ: 1399/7/14 00:00
اخبار

۲۱ درصد دانش‌آموزان از «شاد» محرومند
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و مسؤول شبکه شاد با بیان اینکه ۳ نوع خدمت در شاد ارائه می‌شود، گفت: یک خدمت پایه و عمومی برای همه دانش‌آموزان ارائه می‌شود. بخش ارزش افزوده را داریم که به عنوان رقیب همکار وارد شاد می‌شود و بزودی در شاد فعال خواهد شد. خدمت سوم فوق‌برنامه و سرگرمی‌ها، امور پرورشی، ورزشی و... است. حسن الحسینی در ادامه افزود: ۱۱ میلیون و ۴۰۸ هزار دانش‌آموز که احراز هویت شده‌اند در شبکه عضوند.  ۱۰۰ هزار و ۹۹۹ مدیر مدرسه و ۶۴۷ هزار و ۸۱۴ معلم هم عضو شاد هستند. سهم شاد از فضای مجازی ۸۰ درصد و سهم نرم‌افزارهای دیگر ۲۰ درصد است. همچنین از ۱۱ میلیون دانش‌آموز، ۲۰ درصد ثبت‌نام کرده‌اند اما فعال نیستند. در واقع 58/62 درصد از کل دانش‌آموزان در شبکه شاد هستند. وی به سهم محرومیت از فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: حدود 5/3 میلیون نفر فاقد ابزار هوشمند بوده یا دسترسی به اینترنت ندارند اما سهم محرومیت از شاد، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۲۱ درصد دانش‌آموزان است و اختلاف ۳۰۰ هزار نفری به دانش‌آموزانی برمی‌گردد که از ابزار هوشمند قرضی استفاده کرده‌اند. 
***
تولید واکسن آنفلوآنزای ایرانی تا آذرماه
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با ابراز امیدواری به اینکه واکسن آنفلوآنزا در آذرماه جاری به بازار عرضه شود، گفت: پرونده واکسن روتا ویروس (اسهال کودکان) تا پایان سال تحویل سازمان غذا و دارو خواهد شد. دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات این ستاد در زمینه تولید واکسن‌های انسانی، خاطرنشان کرد: در سال جاری با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری، واکسن نوترکیب آنفلوآنزا را به بازار عرضه خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این واکسن تا آذرماه تولید شود. 
***
معاینه فنی تاکسی‌های تهران به مدت یک هفته رایگان شد
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از رایگان شدن انجام معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت به مدت یک هفته خبر داد. حسین مقدم در گفت‌وگو با فارس درباره معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: به مناسبت «هفته تهران» از 12 تا 18 مهر هزینه مراجعه اول (37 هزار تومان) خودروهای تاکسی دارای کارنامه معتبر به مراکز معاینه فنی شهر تهران رایگان شد. وی افزود: جهت حمایت از تاکسیرانان، هزینه مراجعه اول خودروهای تاکسی با احتساب 50 درصد تخفیف در مراکز معاینه فنی شهر تهران لحاظ می‌شود و مابه‌التفاوت آن توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود. 
***
مهدهای کودک تهران دایر است
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به محدودیت‌های یک هفته‌ای استان تهران به دنبال شدت شیوع کرونا، گفت: مهدهای کودک تهران فقط پذیرای کودکان مادران شاغل است. سعید بابایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «در ابلاغیه استانداری مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها، اسمی از مهدهای کودک برده نشده است، تکلیف مهدهای کودک چیست؟» اظهار کرد: مهدهای کودک استان تهران براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با کاهش ظرفیت و افزایش پروتکل‌های مراقبتی، فقط کودکان والدین شاغل را پذیرش می‌کنند. وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی برای کودکانی که در مهد حضور ندارند، از طریق شبکه‌های آموزشی مجازی دنبال می‌شود، افزود: ضدعفونی کامل مهدهای کودک قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، حضور پرسنل مهدهای کودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن و اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع‌رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا از جمله مواردی است که مهدهای کودک در مناطق قرمز ملزم به رعایت آن هستند. 
***
هشدار پلیس درباره کلاهبرداری در پوشش «اعزام زوار برای اربعین»
معاون اجتماعی پلیس فتا هشدار داد: افراد سودجو با انتشار تبلیغات کذب «ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌‌روی اربعین» سعی در فریب مردم، معرفی آنان به سایت‌های جعلی و در‌نهایت سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان با هدف کلاهبرداری مالی را دارند. سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه این روزها حاشیه‌ها درباره تبلیغات کذب در فضای مجازی مبنی بر «امکان ثبت‌نام و اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین یا سفرهای زیارتی به کشور عراق» در شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است، گفت: تمام این تبلیغات دامی برای کلاهبرداری افراد سودجو است. وی افزود: مردم به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و به لینک‌ها و درگاه‌های بانکی معرفی‌شده برای ثبت‌نام و واریز وجه در این تبلیغات مراجعه نکنند. این لینک‌ها و درگاه‌های بانکی برای سرقت اطلاعات شهروندان و اطلاعات بانکی آنها طراحی شده است. 
***
دستگیری ۲۶۲ مجرم حرفه‌ای در  پایتخت
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۶۲ سارق، مالخر، زورگیر و مجرم حرفه‌ای در پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح‌های پلیس برای برخورد با مجرمان و ارتقای امنیت، چهارمین مرحله از طرح کاشف در سال جاری به مرحله اجرا درآمد که در جریان آن همکاران در پلیس آگاهی پس از چندین روز کار اطلاعاتی، اقدام به برخورد با مجرمان، سارقان، زورگیران و... که به شکل باندی و فردی مرتکب جرایمی نظیر جعل و کلاهبرداری، آدم‌ربایی، سرقت از منزل، زورگیری، کیف‌قاپی و... شده بودند کردند. 

Page Generated in 0/0071 sec