printlogo


کد خبر: 225229تاریخ: 1399/7/14 00:00
اخبار

بی‌تفاوتی افکار عمومی ایران نسبت به برنده انتخابات آمریکا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک ماه مانده به برگزاری انتخابات آمریکا، نظرسنجی‌ای را در این باره از شهروندان بالای 18 سال ایرانی انجام داده است. نتایج این نظرسنجی طبق داده‌های کسب شده این مرکز افکارسنجی اینگونه است: بیشتر شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات آمریکا، ترامپ را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند. بر این اساس 6/56 درصد ترامپ را پیروز انتخابات و 6/20 درصد جو بایدن را پیروز دانسته و 8/22 درصد پاسخ نمی‌دانم داده‌اند. همچنین نیمی از شهروندانی که از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطلع هستند نسبت به پیروزی هر یک از کاندیداهای ریاست‌جمهوری این کشور ابراز بی‌تفاوتی کرده‌اند. طبق این نظرسنجی 3/49 درصد گفته‌اند فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود، 4/27 درصد انتخاب بایدن را ترجیح داده، 5/14 درصد ترامپ را بر بایدن ترجیح داده و 8/8 درصد پاسخ هیچ کدام داده‌اند.
***
سردار ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور شد
سردار محسن ساسانی با حکم رئیس ستادکل نیروهای مسلح به عنوان جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور منصوب شد. به گزارش فارس،‌ مراسم تکریم و معارفه جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان و مدیران این سازمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد. در این مراسم، سردار محسن ساسانی که پیش از این معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور را بر عهده داشت، با حکم رئیس ستادکل نیروهای مسلح به عنوان جانشین رئیس سازمان معارفه شد و از خدمات سردار دکتر علی‌اصغر زارعی تقدیر به عمل آمد. همچنین سردار مسعود داریوندی به عنوان معاون امور زیربنایی سازمان معرفی شد. گفتنی است سردار زارعی، جانشین پیشین سازمان پدافند غیرعامل کشور مدتی است در بستر بیماری است. 
***
درخواست فرجام‌خواهی اکبر طبری از دیوان عالی کشور
وکیل مدافع اکبر طبری- معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضائیه- از درخواست فرجام‌خواهی نسبت به پرونده موکلش خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد‌علی داداشی در این باره اظهار کرد: از زمان صدور حکم موکلم ۲۰ روز مهلت داشتیم تا فرجام‌خواهی خود را به دیوان عالی کشور تقدیم کنیم که روز گذشته فرجام‌خواهی موکلم در دیوان عالی کشور به ثبت رسید. وی افزود: فرجام‌خواهی خود را در ۱۳۱ صفحه و ۲۷ صفحه ضمائم به ثبت رسانده‌ایم، زیرا هر 4 مورد اتهامات موکل بنده با ایرادات جدی روبه‌رو بوده است. وی در پایان گفت: موکلم در افکار عمومی مجازات شده و آینده او به دست قضات دیوان عالی کشور مشخص می‌شود و فرجام‌خواهی او به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌ قضائیه ۲۲ شهریور‌ماه گفت: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشا با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. 
***
آمریکا حق فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد
وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه‌ای عربی گفت آمریکایی که سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، حق تجدید تحریم‌ها علیه ایران را ندارد. به گزارش فارس، «هایکو ماس» در گفت‌وگویی با روزنامه العربی‌الجدید در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) علیه ایران و بازگشت تمام تحریم‌ها علیه تهران (در ۳۰ شهریور) گفت: موضع ما در این باره کاملا واضح است، فقط اعضای شرکت‌کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اجازه دارند هر گونه نقض تعهدات اساسی ذکر‌شده در برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل برسانند. آمریکا سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شده است، بنابراین حق تجدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را ندارد. 
***
پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت روز نیروی انتظامی
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در پیامی به سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی فرا رسیدن روز نیروی انتظامی را به فرماندهان و کارکنان این نیرو در سراسر کشور تبریک و تهنیت گفت. در متن پیام فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: نیروی انتظامی، مظهر اقتدار نظام و موجب برقراری امنیت اجتماعی است. امروز به واسطه زحمات مخلصانه همه عزیزان جهادگر نیروی انتظامی از فرمانده ولایی و مردمی آن تا آحاد خدمتگزاران صدیق و همراهی و همدلی مردم شریف و عزتمند کشورمان، پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های ماموریتی و استقرار نظم و امنیت اجتماعی حاصل شده است. اینجانب این روز را که به جاست برای پاسداشت، یادآوری و تبیین خدمات بی‌شائبه سبزجامگان آن نیروی خدوم روزها و هفته‌ها ادامه یابد، به جنابعالی و همکاران عزتمندتان تبریک گفته و پیشرفت‌های نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف را نشانه بارز توفیقات نیروی انتظامی دانسته و به روان پاک سبزجامگان فرشته‌سیرتی که مسیر دروازه‌های شهادت را با نثار جان خویش طی کردند، درود می‌فرستم و با گرامیداشت و ادای احترام به پیشگاه جانبازان و ایثارگران نیروی انتظامی، اطمینان می‌دهم برادران شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی همرزمان خود در سایر نیروهای مسلح، بویژه در تعامل اثربخش با نیروی انتظامی سرافراز، برای اعتلای نظام مقدس ایران اسلامی بر قله‌های سربلندی و ایثار با رهبری دوراندیشانه حضرت امام خامنه‌ای با نثار جان ایستادگی می‌کنند. 

Page Generated in 0/0071 sec