printlogo


کد خبر: 225276تاریخ: 1399/7/15 00:00
اخبار

تحت تعقیب قرار گرفتن ۴۶ آمریکایی
دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با تمام ابزارهای قانونی و حقوقی که در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی وجود دارد با عزمی جدی برای مقابله با جنایت‌ها ایستاده‌ایم و امروز اعلام می‌کنم اسامی ۴۶ شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی را که به نوعی دخیل در تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی علیه ملت ایران بودند در اختیار دادستان تهران قرار دادیم تا طبق مواد قانونی تحت تعقیب قرار دهند. علی باقری‌کنی تصریح کرد: طبق قوانینی که در اختیار دستگاه قضایی است و بر اساس ماده ۵ قانون مقابله با اقدامات تروریستی، اسامی این افراد به دادستان تهران اعلام می‌شود تا آنها را تحت تعقیب قضایی قرار دهند و رسیدگی کنند. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه اظهار کرد: امروز توفیقی دست داد در خدمت همکاران در بیمارستان مفید باشیم و از تلاش‌ها و اقدامات جهادی کادر درمان و سلامت کشور در مبارزه با ویروس کرونا با وجود تحریم‌های ظالمانه قدردانی کنیم. باقری‌کنی خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که درست است دشمنان از هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌کنند اما کادر درمان با همه تلاش اجازه نمی‌دهند خللی در تامین دارو و درمان و نیازهای بیماران ایجاد شود. 
***
توسعه روابط پارلمانی تهران- مسکو
ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه طی تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و رایزنی کرد. والودین در ابتدای این تماس بر توسعه همکاری پارلمانی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط بهداشتی، شاهد تبادل هیأت‌های پارلمانی میان مجالس ۲ کشور باشیم. وی در ادامه با اشاره به تشدید درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره‌باغ گفت: همچون شما معتقد هستیم که باید این درگیری به‌ صورت مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل‌و‌فصل شود. محمدباقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به گذشت چند ماه از فعالیت مجلس یازدهم گفت: دوره پیش رو فرصت مغتنمی برای ایران و روسیه است که روابط پارلمانی خود را توسعه بخشند و همکاری‌های فیمابین را شتاب‌دهند. رئیس مجلس شورای اسلامی تشدید تنش‌های ارمنستان و آذربایجان را نگران‌کننده خواند و گفت: باید تلاش کنیم درگیری‌ها متوقف شود و طرفین با گفت‌وگو به مناقشات موجود پایان دهند. طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت ساز‌و‌کار کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ۲ کشور تأکید کردند. 
***
ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه منطقه در مرحله‌ای به سر می‌برد که از نظر حجم تهدیدات و چالش‌ها بی‌نظیر است، آنچه آن را دخالت‌های منطقه‌ای ۲ کشور ایران و ترکیه می‌خواند، باعث تهدید امنیت ملی عربی دانست. به گزارش ایسنا، وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شد: دخالت‌های ایران و ترکیه امنیت ملی بسیاری از کشورهای عربی، بلکه امنیت ملی تمام کشورهای عربی را تهدید می‌کند و ما سرزمین‌هایی داریم که توسط نیروهای نظامی و شبه‌نظامی وابسته به این ۲ کشور اشغال شده‌اند. ابوالغیط در ادامه مدعی شد که هدف دخالت‌های ایران و ترکیه ایجاد بی‌ثباتی داخلی و تهدید امنیت ملی است. دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تصمیمات حوثی‌های یمن را به تهران مرتبط دانست. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و همواره برای حل بحران‌های منطقه و کشورهای عربی از جمله سوریه و یمن تلاش فراوانی کرده است و حضور مستشاری‌اش در برخی کشورها به دعوت دولت‌های آن کشورهاست. 
***
شکستن رکورد توتال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه گفت: پروژه جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در غرب کارون موسوم به ‏NGL کارون، ابرپروژه‌ای نفتی است که با عملیاتی شدن آن، گاز‌های استخراج شده از چاه‌های نفتی که تقریبا از زمان نخستین مراحل استخراج نفت در مسجدسلیمان، اقدام مهم و جدی برای بهره‌وری بهینه از آنها انجام نشده و فقط سوزانده می‌شد، تبدیل به گاز قابل استفاده در شبکه گازرسانی شهری و مواد اولیه صنایع پتروشیمی خواهد شد. سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد گفت: این اقدام علاوه بر جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی و دربرداشتن ۵۰۰ میلیون دلار درآمد سالانه برای کشور، یک دستاورد بزرگ دیگر نیز به همراه دارد و آن، شکسته شدن رکورد شرکت معروف و بزرگ نفتی دنیا یعنی توتال است که با امتیاز‌های خاص در سال‌های گذشته در کشور فعالیت داشته است؛ بدون آنکه سود خاصی نصیب کشورمان کند. 
سردار محمد در توضیح این مطلب افزود: شرکت توتال در یکی از پروژه‌های قبلی خود در جنوب کشور، به رکورد ۳ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده بود و تا سال‌ها برخی از این موضوع به عنوان یک اتفاق مهم و نشان‌دهنده کیفیت و سرعت عمل این شرکت بدعهد اروپایی یاد می‌کردند. اما سرعت عمل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه با وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه در یک ابرپروژه نفتی با ۳ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی ماهانه، رکورد جدیدی در صنعت نفت کشورمان ثبت کرد تا مشخص شود توان فنی و اراده متخصصان کشورمان، بالاتر از پیمانکاران خارجی است و این حاصل تلاش و همدلی همه ارکان طرح، اعم از کارفرما، مشاور و پیمانکار بوده است. 

Page Generated in 0/0057 sec