printlogo


کد خبر: 225344تاریخ: 1399/7/19 00:00
محمود فکری و رفقا رسما کار خود را در استقلال آغاز کردند
استارت آبی‌ها با چند سرمربی!

محسن جندقی*:  محمود فکری در حالی ساعت 14 دیروز رسما کار خود را به عنوان سرمربی استقلال آغاز کرد که سایه چند مربی و سرمربی سابق را بالای سر خود دید. 
برای کسانی که اتفاقات استقلال را در چند روز اخیر دنبال نکرده‌اند ترکیب کادر فنی استقلال می‌تواند غریب‌ترین و عجیب‌ترین ترکیب ممکن باشد؛ محمود فکری در حالی سرمربی استقلال است که کمتر هواداری فکرش را می‌کرد وی در اولویت هیأت‌مدیره آبی‌پوشان هم باشد. صمد مرفاوی در کنار محمود فکری قرار گرفته و دستیار او خواهد بود(!) پرویز مظلومی که سال‌ها سرمربی استقلال بود و هم‌اکنون سرمربی تیم ‌ملی جوانان است به عنوان سرپرست استقلال معرفی شده و سیروس دین‌محمدی و آرش برهانی، بازیکنان سال‌های نه‌چندان دور آبی‌ها در کادر فنی به سرمربی جدید کمک خواهند کرد. استقلال عملا قرار است با چند سرمربی سابق و اسبق و فعلی هدایت شود اما شاید همین مساله به پاشنه آشیل آبی‌ها تبدیل شود. طبق روال آغاز فعالیت کادر فنی جدید، اکثر پیشکسوتان و بزرگان استقلال به موفقیت تیم اظهار امیدواری کرده‌اند اما آنها هم می‌دانند محمود فکری و رفقا راه طولانی برای موفقیت دارند. 
فکری همین دیروز به فاجعه پی برد: میلیچ قرارداد خود را با استقلال فسخ کرد، قائدی یک پیشنهاد خوب از قطر دارد و احتمال دارد دیگر آبی‌پوش نباشد، روزبه چشمی به ام‌صلال پیوست، پنجره نقل و انتقالات تیم به علت شکایت طلبکاران بسته است و حضور بازیکنان جدید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، هواداران استراماچونی و فرهاد مجیدی علیه انتخاب فکری موضع دارند و ترکیب طرفداران چندپاره شده است. 
این حاشیه‌ها و اخبار نشان می‌دهد محمود فکری اصلا کار راحتی در استقلال ندارد و به همین علت است که در نخستین روز کاری خود به صراحت به هواداران گفت قول قهرمانی نمی‌دهد. 
محمود فکری، سرمربی تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین استقلال گفت: هواداران باید کنار ما باشند و کمک کنند. بار سنگینی است و به تنهایی نمی‌توان از پس آن برآمد. باید کمک کرد تا بتوانیم استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم. 
او درباره پیشکسوتان استقلال که همراه وی در تمرینات حضور یافتند، گفت: همه این دوستان از بزرگان هستند و همه همکار هستیم. موقعیت مشخص است و آمده‌ایم به استقلال کمک کنیم. باشگاه در حال پیگیری باز شدن پنجره نقل و انتقالات است و امیدواریم بازیکنان جدید زودتر اضافه شوند. 
سرمربی استقلال درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این تیم عنوان کرد: باشگاه در تلاش است این مشکل برطرف شود تا بازیکنانی که جذب شده‌اند به تیم اضافه شوند. سعی می‌کنیم بازیکنان جدیدی را هم اضافه کنیم. محمود فکری ادامه داد: با توجه به زمان کم، باید برنامه‌ریزی کنیم که هم تیم شاداب و بدون مصدوم باشد و هم فشار کافی را بیاوریم تا زمانی که بازی‌ها آغاز می‌شود بازیکنان شادابی لازم را داشته باشند. فرصت بدنسازی نداریم و باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بازیکنان آسیب‌دیدگی نداشته باشند. اینکه بخواهیم قولی دهیم یا حرف خاصی بزنیم، نمی‌شود اما کمترین کار ما آسیاست. این یک کار تیمی است و بار کار فقط روی دوش کادر فنی و بازیکنان نیست، حتی رسانه‌ها هم باید به ما کمک کنند. فکری درباره مشخص شدن تکلیف بازیکنان جدید این تیم گفت: امیدوارم این مشکل را مدیریت باشگاه حل کند تا پنجره‌ باز شود. به بازیکنان گفتم تمام تلاش‌شان را انجام دهند و به حواشی دقت نکنند. چیزی که مهم است، احترام متقابل است؛ این احترام باید بین همه اعضای باشگاه، بزرگ‌ترها به کوچک‌تر، کوچک‌ترها به بزرگ‌ترها، بازیکنان به پیشکسوتان و مربیان سابق‌شان وجود داشته باشد و خط قرمز من، احترام است و حتی این احترام باید به حریف هم گذاشته شود و در کنار آن باید برای موفقیت تیم تلاش کنیم. نظم و انضباط دیگر نکته‌ای است که برای من مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 
او درباره اضافه شدن مربی دیگری به کادر فنی تیمش گفت: باز هم قرار است افرادی به این کادر فنی اضافه شوند. اگر بحث رضایتنامه حنیف عمران‌زاده حل شود، امیدوارم او به ما اضافه شود و اگر این اتفاق نیفتاد، دوستان دیگری هستند که می‌توانند به ما کمک کنند. 
سرمربی سابق نساجی درباره شکایت از افرادی که اطلاعات خصوصی او را منتشر کرده بودند، گفت: حتما شکایت خواهم کرد و کوتاه نمی‌آیم. خودم که این اطلاعات را رسانه‌ای نمی‌کنم، این مطالب اسناد سری بین مربی و باشگاه بود و پلیس فتا و ماموران امنیتی این موضوع را پیگیری می‌کنند. من از این کار کثیف شکایت می‌کنم و اجازه نمی‌دهم کسی برای خانواده‌ام، مشکل ایجاد کند تا برای بقیه هم درس عبرت شود. 
 
* گزارش تمرین
اولین تمرین تیم فوتبال استقلال با هدایت محمود فکری، دیروز در زمین شماره ۲ ‌مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. 
در این جلسه تمرینی، اعضای جدید کادر فنی استقلال همچون سیروس دین‌محمدی، آرش برهانی و صمد مرفاوی حضور داشتند. پرویز مظلومی سرمربی تیم‌ ملی جوانان، نصرالله عبداللهی، کاظم اولیایی، بهتاش فریبا، مددی سرپرست باشگاه استقلال، معاونان و تمام اعضای هیأت‌مدیره غیر از اسماعیل خلیل‌زاده در این تمرین حضور یافتند. 
حنیف عمران‌زاده که از اعضای کادر فنی جدید استقلال است، در این تمرین حضور نداشت. قبل از شروع تمرین دیروز، بازیکنان با دسته‌گل‌هایی که در دست داشتند، در محل تمرین حاضر شدند و هنگام ورودشان به زمین، ۲ گوسفند قربانی شد. 
در این جلسه تمرینی، مهدی قائدی، عارف غلامی، رشید مظاهری و علی کریمی ملی‌پوشان استقلال غایب بودند و وریا غفوری به دلیل مصدومیت، با لباس شخصی در تمرین حضور یافت. 
در ابتدای تمرین اعضای کادر فنی و کادر مدیریت با بازیکنان دور هم جمع شدند و صحبت‌های اولیه را انجام دادند. در ادامه مجموعه باشگاه استقلال عکس یادگاری گرفتند و تمرین را آغاز کردند. 
بازیکنان ابتدا شروع به نرم‌دوی کردند و بعد حرکات کششی انجام دادند. در ادامه هم پاس‌های ترکیبی در دستور کار قرار گرفت. 
با پایان یافتن زمان قانونی حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران محل تمرین را ترک کردند. 
 
* مددی: حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه حرکت کردیم
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: با اقداماتی که شده تا پایان پاییز سهام استقلال را در بورس عرضه می‌کنیم. 
احمد مددی در برنامه «ورزش و مردم» درباره انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال گفت: ما در این رابطه حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه حرکت کردیم. فکری بعد از استعفا، فسخ قرارداد را هم از سازمان لیگ گرفته بود و بعد از آن بود که با او تماس گرفتیم. ۲ جلسه با فکری گذاشتیم و در نهایت با او قرارداد بستیم و اعلام رسمی کردیم. من برای هواداران نساجی و این باشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم و می‌دانم برای مدیران نساجی حتما موفقیت استقلال اهمیت دارد و امیدوارم روند حرفه‌ای در این باره طی شود و اخلاق را در همه مسائل رعایت کنیم. 
او درباره تامین منابع مالی و انتقال این منابع گفت: در این باره هم تامین منابع مالی و هم انتقال آن مهم است. ما منابعی را پیش‌بینی کرده‌ایم و درباره انتقال آن هم فکر نمی‌کنم به مشکلی بخوریم. صرافی‌های مجاز و مورد تایید بانک مرکزی شناسایی شده و آمادگی خود برای این کار را اعلام کرده‌اند. درباره انتقال پول برای دیاباته و میلیچ هم مشکلی نخواهیم داشت. 
سرپرست باشگاه استقلال درباره مطالبات میلیچ بیان کرد: او 8 مهر نامه‌ای به باشگاه داده و اشاره کرده اگر تا 15 روز مطالباتش پرداخت نشود، فسخ می‌کند. پس از آن نامه‌ای درباره فسخ قراردادش برای ما ارسال کرد. میلیچ قراردادش را با ما فسخ کرد اما گفت اگر مطالبات من را بدهید قول اخلاقی می‌دهم که بازگردم و با تیم باشم. 
* روزنامه‌نگار

Page Generated in 0/0060 sec