printlogo


کد خبر: 225392تاریخ: 1399/7/20 00:00
از عدم امکان پرداخت بدهی برانکو تا تهدید بشار به جدایی و تعطیلی عجیب تمرینات پرسپولیس
وضعیت قرمز کشدار

تیمی که چند ماه قبل برای چهارمین‌بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد و همان تیم حالا موفق شده به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، طبیعتا باید وضعیتش بسیار مطلوب باشد اما برای پرسپولیس هرگز چنین نبوده و چنین هم نیست. گویا رابطه موفقیت فنی این تیم با مدیریتش که آبشخور آن در وزارت ورزش و جوانان است، معکوس و وارونه وجود دارد. به این معنا که هر چه قرمزها در مستطیل سبز خوب عمل می‌کنند و بهترین هستند اما در وضع مدیریت باید این تیم را یکی از بدترین‌های ایران قلمداد کرد. مشکلات بی‌پولی و سوءمدیریت در این مجموعه کماکان ادامه دارد. از عدم پرداخت پول برانکو که مبدل به یک قصه ملال‌آور شده تا تعطیلی تمرینات این تیم و همچنین احتمال جدایی بشار رسن، بازیکن موثر قرمزها، همه و همه مصائبی است که مدیریت این تیم با آنها دست به گریبان است. حتی کار به حضور هواداران معترض مقابل ساختمان باشگاه کشیده است. چه کسی باور می‌کند این وضعیت فینالیست لیگ قهرمانان آسیاست؟ وزارت ورزش باید بسیار هنرمند باشد تا تیمی را که در زمین این همه موفق است، با چنین مشکلات عجیب مدیریتی رو‌به‌رو کند. در واقع وزیر ورزش تنها در فینالیست شدن پرسپولیس خودش را شریک موفقیت این تیم می‌داند و درباره مشکلات مالی و مدیریتی سعی می‌کند تا آنجا که می‌شود خودش را از این باشگاه دور نگه دارد.
 
* تعطیلی تمرین، زنگ خطر بزرگ
پس از بازگشت پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد تمرینات این تیم به مدت 7 روز تعطیل است و از روز شنبه 19 مهر تمرینات سرخپوشان برای فصل جدید آغاز می‌شود اما سایت رسمی این باشگاه اعلام کرد تمرینات سرخپوشان بنا به تصمیم کادر فنی، تعطیل خواهد بود و زمان شروع تمرینات اعلام می‌شود. با تصمیم کادر فنی، بازیکنان پرسپولیس که توانستند در پی بازی‌های فشرده و سنگین، بازگشت پرفروغی را در لیگ قهرمانان آسیا 2020 رقم بزنند و به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنند، استراحت بیشتری خواهند داشت و زمان شروع تمرینات توسط کادر فنی، تعیین و اعلام خواهد شد. نکته جالب این است که از 10 آبان رقابت‌های لیگ جدید آغاز می‌شود و به طرز عجیبی زمان شروع تمرینات پرسپولیس مشخص نیست. پیگیری‌ها نشان می‌دهد یکی از دلایل برگزار نشدن تمرین دیروز سرخپوشان اعتراض بازیکنان به مباحث مالی بوده است و بازیکنان به دلیل نگرفتن پول‌های فصل جدید حاضر نشدند تمرین کنند. این روزها باشگاه پرسپولیس در وضعیت بغرنج مالی گیر کرده است. از یک سو تنها یک روز دیگر(دوشنبه) فرصت برای پرداخت مطالبات برانکو باقی است اما ظاهرا باشگاه همچنان نتوانسته کل پول را تهیه کند و از سوی دیگر با مشکل چگونگی پرداخت پول هم روبه‌رو است. بازیکنان هم مطالباتی دارند و باشگاه به آنها وعده داده اما عملی نشده است. به نظر می‌رسد مسؤولان این باشگاه در تهیه منابع مالی هم به مشکل خورده‌اند و تامین پول برانکو و سایر مخارج، مدیران این باشگاه را مستاصل کرده است. دیروز صبح عده‌ای از هواداران که احساس خطر کرده‌اند مقابل این باشگاه تجمعی داشتند که مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه برای دقایقی در جمع این هواداران حاضر شد و صحبت کرد اما هواداران از این صحبت‌ها قانع نشدند. 
 
* بشار رسن هم‌ ساز جدایی کوک کرد
هافبک عراقی پرسپولیس به مسؤولان این باشگاه اعلام کرده است طبق بند قراردادش اگر پول او را ندهند، قراردادش را فسخ می‌کند. بشار رسن از بازیکنانی بود که برای تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس مورد حمایت هواداران قرار داشت و مسؤولان این باشگاه برای تمدید قرارداد با او از سوی هواداران تحت فشار بودند. از سوی دیگر یحیی گل‌محمدی هم بر حفظ این بازیکن عراقی تاکید داشت. باشگاه پرسپولیس در ماجرای پرداختی‌های رسن در این ۲ سال نیز بدقولی کرده بود ولی با وجود این شرایط قرارداد رسن و پرسپولیس قبل از اعزام به لیگ قهرمانان آسیا تمدید شد اما در جریان این تمدید قرارداد و با توجه به بدقولی‌هایی که پرسپولیس در پرداخت مطالبات داشته، رسن در این تمدید قرارداد ‌بندی را در قراردادش گنجاند مبنی بر اینکه اگر باشگاه پرسپولیس تا 20 مهر 120 هزار دلار از مطالباتش را ندهد، او می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند. گفته می‌شود این بازیکن که پس از اتمام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا همراه سرخپوشان به تهران نیامد و در قطر ماند با یک باشگاه قطری قرارداد بسته و به باشگاه پرسپولیس هم پیام داده اگر 120 هزار دلار او را در تاریخ مقرر ندهند، او قراردادش را یک طرفه فسخ می‌کند. بشار حتی غیر از این بند قرارداد، بند دیگری در قراردادش هست که اگر در طول نیم‌فصل مطالباتش درست پرداخت نشود، نیم‌فصل می‌تواند از جمع سرخپوشان جدا شود. 
 
* پرسپولیس چقدر از مطالبات برانکو را فراهم کرده است؟
مدیران باشگاه پرسپولیس تا امروز کمتر از ٢٠ درصد مطالبات برانکو ایوانکوویچ را فراهم کرده‌اند. پس از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس، مدیران این باشگاه تلاش زیادی انجام دادند با پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ، علاوه بر باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات، باشگاه را از جرایم بعدی فیفا در امان نگه دارند. در چند روز گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس بارها در مصاحبه‌های مختلف و انتشار پست‌هایی در صفحات شخصی ‌شان از تامین بخشی از مطالبات برانکو ایوانکوویچ خبر دادند و اعلام کردند باقیمانده مطالبات سرمربی اسبق پرسپولیس بزودی پرداخت می‌شود. در همین رابطه یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس به ایسنا اعلام کرد در حال حاضر کمتر از ٢٠ درصد مطالبات برانکو به صورت ریال تامین شده که در حساب باشگاه موجود است. این در حالی است که پرسپولیس برای در امان ماندن از مجازات‌های فیفا باید تمام مطالبات برانکو را بپردازد. باشگاه پرسپولیس تا به حال ٣٣٠ هزار یورو از مطالبات برانکو را پرداخت کرده و حالا باید ٧٨۴ هزار یورو دیگر را به برانکو و ۶٠ هزار فرانک را نیز به عنوان جریمه بپردازد که به احتساب قیمت یورو، برای تامین مطالبات برانکو و جریمه فیفا باید ٢٨ میلیارد تومان تامین کند. 
 
* رسول‌پناه در جمع هواداران معترض
سرپرست باشگاه پرسپولیس در جمع هواداران این تیم اعلام کرد 330 هزار یورو از پول برانکو آماده شده اما این باشگاه می‌خواهد کل‌ طلب سرمربی سابق خود را یکجا پرداخت کند. تعدادی هوادار معترض پرسپولیس دیروز با حضور در مقابل ساختمان این باشگاه پیگیر پرونده برانکو ایوانکوویچ، پرداخت مطالبات سرمربی اسبق این باشگاه و مشکلات شجاع خلیل‌زاده شدند. این هواداران بدون سر دادن شعار مقابل ساختمان پرسپولیس دقایقی با امیرعلی حسینی، معاون بین‌الملل باشگاه و مسؤول حراست این باشگاه گفت‌وگو کردند و در ادامه مهدی رسول‌پناه از این هواداران دعوت کرد با حضور در ساختمان توضیحات وی را درباره آخرین وضعیت پرونده برانکو بشنوند. مهدی رسول‌پناه در جمع هواداران پرسپولیس درباره مشکلات مالی این باشگاه اظهار داشت: اکنون 55 میلیارد از شرکت کارگزار ‌طلب داریم. از وقتی آمدیم برای پرداخت‌ طلب این مربی اقدام‌های خوبی انجام داده‌ایم. خدا کمک کرد و 330 هزار یورو آماده کرده‌ایم تا بتوانیم به برانکو پرداخت کنیم. البته ما منتظر هستیم کل ‌طلب وی را یکجا بدهیم، زیرا الان پرداخت این 330 هزار یورو فایده‌ای ندارد. اصلا هم فکر نمی‌کردم این پول که برای انتقالش به حساب این مربی محدودیت داریم، پرداخت شود. وی افزود: برای اینکه کمیته انضباطی فیفا بداند برای پرداخت‌طلب برانکو حسن‌نیت داریم، ۲ نامه برای فیفا و AFC ارسال کردیم تا با پرداخت این مبلغ حسن‌نیت خود را نشان بدهیم اما تاکنون جوابی به ما نداده‌اند.

Page Generated in 0/0166 sec